Nederland Belgie 2012

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door Dirk »

heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen gezien in Oostende, de organisatie van OOstende voor Anker sprak van 250.000 bezoekers over 4 dagen, neem nu nog dat het er de helft waren , dan ist nog erg veel volk he . Wij lagen te blinken naast de ss Rosalie, reusachtig veel gelachen met Binkey en Joop, kerels zijn het !
Hun gangboord stond zowat permanent rondom vol met mensen, eenrichtingsverkeer. af en toe keelk er eens eentje over de reling naar de machinekamer van onze Odilia en we hebben toch ook enkele mensen aan boord gehad ; we lagen dus ideaal, zij hebben al het volg gehad en wij de lol ...
;-D
en dan zo'n prachtig weer, Oostende, de zee, wat wil een mens nog meer ?! (vrije tijd wellicht ???)
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Pierre Lemoine heeft er een stel mooie plaatjes van geschoten.
http://pierre-lemoine-parcourshydro.blogspot.com/
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Zo weer wat gevaren in Nederland.

6 Augustus,
Twee dagen in de museumhaven van Amsterdam gelegen en de grachtengordel verkend. Geen occupie tentjes nog Damslapers gezien, wel jeugd van verschillende nationaliteiten met glazige ogen van de foute sigaretjes die je op elke hoek kan aanschaffen en gebruiken. Op het Rokin zie ik een gebouw van Rederij Kooi en waag een kans en vraag naar de “ouwe” Piet Kooi. Maar deze man met een groot archief waarin wat info over de IJtunnel’s is voor enkele dagen weg, maar op de terugweg probeer ik het nog eens.
Purmerend,
Ik vind een ligplaats boven de sluis en herken de sluiswachter van een andere vaartocht. Ook in de museumhaven liep hij langs en vertelde “de hele dag in het archief doorgebracht” Of ik mij ook ergens wilde registreren MdB wist wel hoe. Hier op de kade heb ik hem een VVBHV visitekaartje overhandigd en over Scheepspraet verteld. Ik merk soms dat mijn korte termijn geheugen wat achteruit gaat. S’avonds om 21.45 zie ik een ruime 80er zijn Electro fiets met lage instap tegen een lantarenpaal stallen die valt nog eens om en de man komt naar binnen staren en denk hoe zou het met het geheugen van deze kerel zijn gesteld?
Enfin je doet de deur open en vraagt of je wat kan betekenen, “meneer ik ben kaartjesknipper en later schipper geweest op de IJtunnel 1 ook heb ik hier mijn vrouw leren kennen” buiten verhalen krijg ik wat foto’s te zien en ook twee oude ansichtkaarten komen ook op de tafel. Jullie begrijpen dat het laat werd op de terugreis zal ik stoppen voor zijn woning en dan praten wij verder.
Rustenburg
De dijk het water de lucht de ruimte het is hier allemaal in evenwicht. Als wij op de vaste ligplaats onder de rook van Schiphol zeggen dat de nieuwe Airbus wel stil is tov. een Tjoepie of een Learjet ervaar je hier aan de kade hoe druk het in het Westen eigenlijk is, wat een rust hangt er hier in de lucht. Vanmorgen naar de bakker gevestigd in molen de Otter www.fermento.nl op de fiets met de wind mee. Op de terugtocht leek ik wel een oude gloeikop zuigend zuurstof opnemend en puffend weer loslatend, maar mijn hartslag was als een commonrail diesel. Gisteren bij het werkstuk van Richard geweest, zijn achtertuin is langzamerhand aangepast met de benodigde spullen voor het bouwen van zijn schip. Zou zo ooit Nicolaas Witsen ook gestart zijn, enfin petje af, nog wat inzet en zij zou kunnen drijven. Zittend op het achterdek en zien dat ik een bord macaroni leegmaak zonder een rode vlek achter te laten op mijn shirt. Dan stoppen er wat auto’s en binden de ploeg mensen de skeelers onder er word een promo filmpje gemaakt voor de Westfriese Omringdijk tocht op 25 Augustus hoor ik. Ook krijg een folder overhandigd en daaruit blijkt dat deze 126 km lange dijk uniek in de wereld is. Enfin het spul spurt weg met wat beeldapparatuur mee en de overweldigende rust keert terug.
Hier op achterop de kade is een slootje aan het verlanden en ik zie daar wat bijzondere moerasplanten ook in de drijvende rietvelden ontdek ik kleine orchideeën. Zondag naar de Wouden, Martha wil de brug open zetten om 10 uur.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Vandaag in Broek op Langedijk.
Wout schijft over brug en liggelden elders op het forum.
Hier nu € 0.80 per meter :) €0.30 aan toeristenbelast.
Morgen water tanken en weer een gratis ligplaats zoeken er zijn er meer als genoeg.
Rondom de veiling is een wijk van de duizend eilanden veel mensen bezitten er een akkertje.
Gekocht een bloemkool voor €0.75 + broccolie voor nog minder per struikje :D
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
onrust
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 18, 2012 10:51 am

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door onrust »

Lekker in de buurt Wim. Bij de spoorbrug, het Waardje en Winkel heb je mooie gratis ligplekken. En in Winkel zit je 5 minuutjes van de Jumbo af. Mocht je nog water nodig hebben, wij hebben zat.
En voor een wat langer verblijf heerlijk aan het grasveld bij Kolhorn. Bijna altijd uit de wind :wink: .

Veel plezier,

Cees
Groet,

Cees
MS Onrust
7kinderen
Berichten: 34
Lid geworden op: wo dec 21, 2011 9:17 pm
Locatie: enkhuizen

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door 7kinderen »

ook ruimte voor een paar koepeltentjes :) , dan hebben wij ook weer een doel als eindpunt of overnachtingsplek voor een door tocht?
varen is en lust, ontspanning en om heerlijk tot je zelf te kunnen komen
onrust
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 18, 2012 10:51 am

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door onrust »

7kinderen schreef:ook ruimte voor een paar koepeltentjes :) , dan hebben wij ook weer een doel als eindpunt of overnachtingsplek voor een door tocht?
Er is daar plek zat voor een paar tentjes. En Kolhorn is een prachtig plekje om even te blijven ook. Kids kunnen zwemmen en in het dorpje kan je ook nog eens lekker eten.
Groet,

Cees
MS Onrust
7kinderen
Berichten: 34
Lid geworden op: wo dec 21, 2011 9:17 pm
Locatie: enkhuizen

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door 7kinderen »

ik geloff een nieuw doel te hebben hahaha, maar eerst ons verslagje van tochtje naar slootdorp op typpen, want die hebben ook weer bereikt, de schuit vaart kilometers momenteel, al was ze vandaag gewoon weer ff in dienstnen werd er weer gewoon mee gewerkt,
varen is en lust, ontspanning en om heerlijk tot je zelf te kunnen komen
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Hoi Cees,
Kolhorn was ons verste punt.
Bedankt voor het aanbod.
Wij lggen nu weer bij de vrije ligplaatsen nabij de Bolspoorbrug.
Morgen weer weer langzaam naar Purmerend.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door quichot »

Ik heb tijdens mijn vaartocht in België geen krant ingezien, daardoor zal het me zijn ontgaan dat Noord-Holland zich in navolging van België onafhankelijk heeft verklaard! :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Hoi Guido,
Klopt hoor nu in Purmerend,vanmiddag komt een oud schipper van de Ijtunnel 1 met zijn vrouw aan boord.
Maar in September zit ik weer in Vlaanderen als de plannen uitkomen en dan klopt dit verslag uiteindelijk ook weer.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door quichot »

Man man man, de gepensioneerde babyboomers hebben ook geen moment rust! :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Vanmorgen om 10 uur de boot van de ligplaats gehaald en zij ligt nu in Leidschendam.
Onderweg een tijdje achter www.rederijker.nl/statenjacht_utrecht.html gevaren.
Dus dat begint al goed :D .
De neus staat richting Vlaanderen, maar morgen vroeg eerst naar Amsterdam om het nieuwe dieselfilter optehalen.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Dinsdag om 7.05 h. stond ik op de kade bij Zikking, als ik geen navigatie had gehad weet ik het zonet nog niet of ik er wel gekomen was.
Als de wiedeweerga naar huis de auto op zijn plaats en op de fiets naar de boot.
Het Separfilter ga ik morgen bij Mechelen plaatsen.
Om 10 uur gingen de lijntjes bij Leidschendam los.
Deze keer via Rotterdam uitgevaren en de ebstroom op de kont 15 Km/h bij 1600 Rpm :D
Maar dan kwam de klap om de hoek van de Oude Maas 8 Km/h bij 1800 Rpm. tot aan het Haringvliet.
8.1 motoruur later was het afmeren aan de Volkerraksluis.
Vanmorgen om 6.45 uur losgemaakt en nu om 16.45 afgemeerd in Lier.
Morgen om 9.00 h. bij sluis Duffel dus dat begint erop te lijken.
Deze Babyboomer is morgen aan het werk als walkapitein 8) gelukkig weet ik ondertussen van de hoed en de rand daar in Battel.
Het waren lange vaardagen maar het water was van ons.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Nederland Belgie 2012

Bericht door sailor wim »

Zo zit je te eten en schuift de www.picaro.nl voorbij.
Frank bij deze zijn de groeten wat mij betrefd doorgegeven :)
Gr WIm.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie