hoog en droog

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

hoog en droog

Bericht door frank »

Op de thuisreis en al dicht in de buurt van onze ligplaats begint de marifoon een hoop Duits 'hilfe' geroep te produceren.
Ik hoor dat de grote vaart gevraagd wordt voorzichtig te passeren, een ander vraagt een schipper 'die Rettungsdiensten" te alarmeren..
Nou nou.. daar moet wat aan de hand zijn en ik blijk vlakbij en bovenstrooms van de plek te zitten.

En jawel hoor, ik kom de bocht om en daar ligt een mooi Duits zeiljacht met de kop omhoog op een krib.
Leesbril opgehad soms, of met de smartfoon zitten spelen???

Na wat heen en weer gepraat en nog een jacht dat standby wil blijven voor noodgevallen krijg ik de verzekering dat de romp niet lek is.
Dan het verzoek om een lijn over te brengen en het jacht van de krib te trekken.
Simpel eigenlijk.. de tweede poging lukt en de lijn zit vast, even wat schroefwater en dat ding glijdt zo weer het water in.
Dan nog dat kind met die 'slauchboot' oppikken want die drijft daar ook ergens rond en de familie is weer herenigd.

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4835
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: hoog en droog

Bericht door Marie Christina »

"Ja, maar jij zei..."
"Ikke? JIJ zei....." :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: hoog en droog

Bericht door KarelE »

Je vraagt je af wat er gebeurt als er op die radar gevaren moet worden, als zo'n krib bij helder daglicht al over het hoofd wordt gezien.....
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: hoog en droog

Bericht door stevedem »

hij dacht natuurlijk, ik moet precies onder die oranje/ronde punt doorvaren en die krib is dan de verkeersdrempel....
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Plaats reactie