tanker op de rails

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

tanker op de rails

Bericht door frank »

Wat wij hier allemaal al lang verwachtten is alweer uitgekomen.
Alweer een diepgeladen tanker op de rails van de werf vastgelopen.
Ik heb vier maanden geleden de derde ton gelegd om het gevaar aan te duiden, bord geplaatst,
permanente verlichting aan de paal opgehangen maar nee hoor.. De andere tonnen die er vroeger lagen waren alweer foetsie en vertrokken.
Met die grote motorvermogens en die bergen schroefwater ben je zo je ton kwijt. Deze is de laatste die we hebben en dan is het op.
Was net weer thuis na een bezoek aan Turnhout en werd gebeld door de werfbaas.
Bleek dat de tanker bij het insteken en achteruit manouvreren te dicht bij de werf was geraakt en flink omhoog zat op de rails.
Had al enkele uren liggen worstelen en uiteindelijk werd er een flinke sleepboot ingehuurd (Soldier, Zwijndrecht) die ook nog eens een uur nodig
had voor de zaak weer loskwam.
En dan..?
Wat er verder gaat gebeuren, geen idee. Werfbaas moet dat maar uitzoeken is niet mijn pakkie-an.
Ik kan weer aan het werk want de ton is een flink stuk verplaatst door al dat geweld en morgen eens kijken of ik met wat beleid
en voorzichtig trekwerk dat ding weer op de juiste plek krijg.

Hieronder snel een plaatje van het moment dat de tanker los is en alweer een stuk achteruit is gevaren.
Daarna liep hij weer vast, op zeer korte afstand van mijn boot.. en moest de sleepboot wederom ingrijpen
om de kop om te duwen naar diep water.
Snap dat niet, dit had helemaal niet hoeven gebeuren als men een beetje uit zijn doppen gekeken had.
Blijf weg bij een werf want rails, is toch zo simpel..

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Plaats reactie