Verzekeringen.... pffff

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door stevedem »

verzekering is inmiddels geregeld bij noord nederland schepenverzekeringen.

Toch een besparing van iets meer als 120 per jaar, tegen betere voorwaarden.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door Klaver vier »

Waarom niet gekozen voor de datacombinatie € 13 goedkoper
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door stevedem »

Het bleek dat de tussenpersoon waar ik al jaren via verzekerd was ook een agentschap heeft met noord nederland.
Kwam ik achter toen ik de vorige op wilde zeggen en melde waar ik heen wilde.
Heb hem verteld welke offerte ik van DC bij NNS had, en als hij daar ook ongeveer op uitkomt het ok is.
Vind het niet erg om dan wellicht 10 of 20 meer te betalen, komt de gun factor bij kijken.
Hij heeft me altijd correct geholpen bij vragen etc, ook in de weekenden, en zelfs afgelopen weken tijdens zijn vakantie.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door sambeek »

Momenteel nog verzekerd ij FBTO.
Heb aangevraagd bij EOC in juni/juli en opgegeven hoe of wat betreffende te verzekeren schip (op een stand waar ze stonden). aan de hand van verstrekte gegevens is een offerte gemaakt. Teven de melding dat het schip nog gekeurd moest worden (gratis) en dus op het droge moet.
In offerte staat vermeld casco met voortstuwing installatie 100.000,= inboedel 20.000,=
Complete aandrijving (de schottel) buiten gesloten.
(wat nu als ik ergens vaar waar diepgang voldoende is maar ergens oploop wat er niet thuis hoort?)

Nu staat het schip op het droge, gebeld met EOC, dat het schip gekeurd kan worden indien gewenst.

Nu krijgen we te horen:
Indien wij per +/- 25 maart nog geen besluit hebben genomen of we naar EOC overstappen (loopt FBTO af), krijg ik de rekening van de keuring.
Indien men nu het bedrag omhoog gaat schroeven, (dat gevoel krijg ik nu een beetje) zal ik dus duurder uitkomen met de premie.
Ik dus mijn nek in hun strop doe.

Krijg de kriebels van verzekeringen. (maatschappijen) Daar tegenover zie ik toch veel EOC vlaggetjes voorbij komen.
Wat vinden jullie? :cry:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door KarelE »

Mijn ervaring bij de EOC is dat het bedrag (de verzekerde waarde) een beetje in onderling overleg met de keurmeester wordt vastgesteld.

Het is ook niet in het belang van de EOC de waarde te hoog vast te stellen, want dat is uiteindelijk wel het bedrag dat ze moeten vergoeden bij verloren gaan van het verzekerde object.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door varg »

EOC
Arnold
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door popeye »

KarelE schreef: Het is ook niet in het belang van de EOC de waarde te hoog vast te stellen, want dat is uiteindelijk wel het bedrag dat ze moeten vergoeden bij verloren gaan van het verzekerde object.
Dat is een vreemde gedachtengang. De hoogte van de premie is dan gebaseerd op het maximaal uit te keren bedrag, en het is logisch dat ze dat dan ook uitkeren, maar het is de vraag of dat ook zo is.
Bij huizen in ieder geval niet. Wanneer een woning totaal afbrand kun je je woning voor maximaal het verzekerde bedrag laten herbouwen, maar wanneer je niet wil herbouwen wordt op basis van een taxatie van de waarde van de woning voor de brand uitgekeerd! Van de ene kant is dat wel logisch, want je zou eens in de verleiding kunnen komen, :wink: maar voor de verzekeringsmaatschappij is het natuurlijk heel aantrekkelijk om je een hoge premie te laten betalen waar geen risico tegenover staat.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door sambeek »

KarelE schreef:Mijn ervaring bij de EOC is dat het bedrag (de verzekerde waarde) een beetje in onderling overleg met de keurmeester wordt vastgesteld.

Het is ook niet in het belang van de EOC de waarde te hoog vast te stellen, want dat is uiteindelijk wel het bedrag dat ze moeten vergoeden bij verloren gaan van het verzekerde object.
Dat laatste, men geeft aan dat de dagwaarde, net voor het ongeval zal worden uitbetaald. Dat is dus de waarde, althans daar ga ik vanuit, die tijdens inspectie zal worden ingeschat.
Kosten van inspectie tussen de 400 en 500 eurie excl. BTW, als ik besluit de verzekering niet bij hun onder te brengen. :shock:
Aankomende vrijdag de keuring, althans als ik morgen niet annuleer. (hoezo geen winstoogmerk)
Ik hoop dat (als het doorgaat) de keurmeester door de puinhoop heen kan kijken. (vooral in de boot) :(

Ik twijfel, heb EOC gister nog een vraag gemaild, is vanochtend wel gelezen maar nog geen reactie gehad. Slecht voorteken?
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2089
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door quichot »

sambeek schreef:wat nu als ik ergens vaar waar diepgang voldoende is maar ergens oploop wat er niet thuis hoort?
Is mij overkomen dit voorjaar in Frankrijk. Boegschroefbuis ontzet, verdere schade onbekend. Telefonisch het voorval gemeld aan EOC.
Bij thuiskomst direct laten repareren, factuur gemaild aan EOC. Per omgaande alles vergoed (minus 75 euro eigen risico), geen gezeur, geen expertgedoe, in goed vertrouwen, no questions asked.

Nu ben ik vanuit het Oranjeverleden lid van de onderlinge. Je kunt er ook voor kiezen gewoon klant te worden. Ik weet niet of dat lidmaatschap van invloed is op de verzekeringsvoorwaarden, maar zover ik weet heb je bij EOC 3 soorten risico:

1. averij aan, of diefstal goederen uit eigen schip. Wordt volledig vergoed ongeacht verzekerde waarde schip minus eigen risico.
2. schade aan derden, de WA-poot dus. Wordt volledig vergoed ongeacht verzekerde waarde schip.
3. total loss eigen schip. Vergoeding afhankelijk van verzekerde waarde, waarbij geldt: hoe hoger de verzekerde waarde, hoe hoger de premie.

Ik heb er voor gekozen de verzekerde waarde (dus de uitkering bij total loss) laag te houden, om de premie laag te houden. Voor averij, of bij schade aan derden, waar het mij vooral om gaat, maakt dat niets uit. Bij total loss van eigen schip heb ik een probleem, maar de kans daarop acht ik gering. Die keuze is aan mij, een ander zal daar mogelijk anders tegenaan kijken.

Ik denk niet dat je bij EOC je kop in een strop steekt, ik ben er als ervaringsdeskundige zeer positief over.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door KarelE »

sambeek schreef: Aankomende vrijdag de keuring, althans als ik morgen niet annuleer. (hoezo geen winstoogmerk)
Ik heb niet het idee dat er winst gemaakt wordt op die keuring. Kijk naar reiskosten, reistijd, arbeidstijd, opstellen rapport, scholing keurmeesters, het beschikbaar hebben/houden van keurmeesters. Die zijn vrijwel altijd op korte termijn beschikbaar als je om een of andere reden toch al uit het water moet. Dat zal ook wel wat leegloop veroorzaken, die wel ergens vandaan betaald moet worden. Ik vind het niet duur. Tenslotte is het een 'onderlinge'. Als jij het besluit om het niet te doen, moet ik dan als EOC verzekerde aan jouw keuring meebetalen?

Ik vind het wel prettig, die periodieke keuring door iemand die er verstand van heeft. We zijn toch al geneigd (bijna) alles aan onze boot zelf te doen, de een meer deskundig dan de ander. Af en toe een kritisch oog kan geen kwaad.

En verder sluit ik me aan bij Quichot. Ik heb een inbraak gehad, aangifte + aankoopfacturen gestolen waar gemaild en per ommegaande stond het op de rekening.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door Klaver vier »

Mijn ervaring met eoc zijn ook positief
Wij hadden op een vergadering van de schottelvereniging een gastspreker van eoc
Die vertelde toen dat de schottel voor een bepaald bedrag was meeverzekerd.
Ik zeg ho ho de mijne niet en ik ben bij jullie verzekerd.
Toen is het als nog gewijzigd en mijn schottel is mee verzekerd tot een bepaald bedrag,zonder extra kosten
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door sambeek »

Uiteindelijk klinkt het allemaal positief. Laten we er maar voor gaan. Een kritisch oog van een keurmeester kan inderdaad ook geen kwaad. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door Evert »

Ik ben gusteren gekeurd door de eoc. En ja het is een puinhoop bij mij aan boord. Machinekamer rommelig ivm een probleem met de strontpomp afgelooen week en een verbouwing thuis en een werfbeurt. Geen probleem ze zien gewoon de echte pijnpunten. Zelfde verhaal voor het dagverblijf voorin. Ligt een wand uit ivm laswerkzaamheden buitenom en het plaatsen van lichtranden in de zij.

Heb nog nooit een schade geclaimd bij eoc. Maar wel melding gemaakt van brokken. Tot nu toe was zelf repareren voor mij voordeliger. Eerste vraag als je ze in zo'n geval belt is of alles met je zelf goed gaat en of er geen gewonden zijn.

Ik sluit me bij karel aan in verband met de keuringskosten. Als je je bij ze wilt verzekeren willen ze grazg weten wat er verzekert wordt. Dat is een grondige keuring. Ik als lid en verzekerde bij de eoc wil dan liever niet meebetalen aan jouw keuring als je er niet bij komt. Dat is een onderlinge verzekering.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door Jef-Tengro »

500 euro voor een keuring is normaal :!: ik heb zelf een schip laten keuren en deze kosten dus uit eigen zak betaald. dit heeft me 500 incl. de btw gekost en duizenden euro's bespaard. dus die kosten zijn heel reëel :wink:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Verzekeringen.... pffff

Bericht door sambeek »

Vandaag de keuring gehad van de boot. Keurmeester vroeg netjes of ik bezwaar had om wat stukken kaal te maken voor vlakmeting.
Nee hoor geen probleem, zet de kruisjes maar waar ik hem kaal moet maken.
Geheel in orde. Geen probleem geconstateerd. Onder de vloeren gecontroleerd, vond dat het schip er nog goed uit zag.
Machinekamer geheel gecontroleerd, geheel in orde. Schottel aandrijving zou hij overleggen of die deels,
of geheel in verzekering meegenomen wordt. In ieder geval geen speling geconstateerd.
We gaan het verder wel horen/lezen wat de aanbevelingen zijn naar EOC.
Opmerkingen/advies:
Aansluitingen op accu's afschermen met kunststof kapjes. 1x kogelkraan verzetten.
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie