Mijn eigen motor ...

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Happydart
Berichten: 122
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 9:54 pm
Locatie: Burcht
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Mijn eigen motor ...

Bericht door Happydart »

Spijtig dat er geen forum zoals dit bestaat met ervaringsdeskundigen die ook echt wat te vertellen hebben over je gezondheid en met een pasklare oplossing komen.
Werd verleden zondag met spoed opgenomen wegens vermoedelijke hartproblemen, onmiddellijk aan de ECG , een inspuiting (bloedverdunning) en een spray in mijn mond ,vervolgens kransslagader onderzoek via de lies allemaal heel professioneel , dan een echografie van mijn hart (mijn vrouw is nu zeker dat ik er een heb :wink: )
Fietsproef met ECG , wat bloedstalen nemen allemaal op 3 dagen en snel na mekaar, maar... ze vinden niets behalve dat alle ECG resultaten een afwijking hebben .
Dinsdag was ik het goed zat en ben ontslagen met een hartmonitor rond mijn nek , die is nu terug binnen voor evaluatie en vandaag nog eens naar daar voor een MRI scan ...
Ondertussen staat mijn bootmotor wel volledig gereviseerd klaar voor inbouw , en het bootje van Hans dient nog verder afgewerkt, dat heb ik op mij genomen omdat hijzelf dat niet meer aan kan door zijn gezondheid ...
Ik vind het wel ongelooflijk dat 3 cardiologen na al de onderzoeken nog steeds niks zinnig kunnen vertellen en ik (maar vooral Linda) dus ongerust blijf rondlopen en niet goed verder kan.
Linda verbied me om alleen te gaan prutsen aan die bootjes :( op straffe van geen liefde of gekookte aardappeltjes :lol:
Soms gaat het niet zoals gepland dus en ik zal dat maar moeten slikken , hoop alleen op tijd klaar te zijn om nog op de geprikte datum te varen...
Zit hier geen glazen bol kijker die de oplossing weet ? buiten Linda boos maken :mrgreen:
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Marie Christina »

Voor wat?
Je hart of je motor?
Dat met je vrouw waag ik me niet eens aan.
Heb aan mijn eigen genoeg.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
walvis
Berichten: 505
Lid geworden op: wo nov 21, 2007 2:23 pm
Locatie: velsen noord
Contacteer:

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door walvis »

Het lijkt wel of alle vrouwen het zelfde zijn .
Die van mij heeft hetzelfde gezegd en mijn dochter ook zover heeft gekregen.
Wat wel weer leuk is, we doen nu alle klusjes samen ook in de vetput.
geert
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Carel-k »

Altijd vierkant werk maken en geen zorgen voor morgen. Sterkste!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door sambeek »

Een glazen bol met een goudvis. Die geeft weinig sjoeger. :wink:
Maar je bent dus aardig door de mangelmolen gehaald. Hopen maar dat er uiteindelijk iets uitkomt.
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2090
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door quichot »

See the bright side, ze hebben ook niks ernstigs gevonden. 8)
Mevrouw Quichot zegt juist opmerkelijk vaak: ga asjeblieft naar de boot! :lol:
Goddank beschik ik evenmin over een glazen bol. Het laatste wat ik hoef te weten is welke rampspoed mij of mijn geliefden wacht. Volgens mij wil jij niets liever dan het nieuwe motortje inbouwen. Leg je gade uit dat daar een heilzame werking van uit gaat! :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Handige Harrie »

misschien komt het ook door het volle enthousiasme waarmee je met de boot bezig bent :wink:
dat de rikketik het niet kan bijbenen
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Klaver vier »

Harry de oplossing geen liefde en geen gekookte aardappels,aardappels zijn gebakken toch veel lekkerder
Lekker bij de boot gaan ontspannen,de slagzin van een ander forum lid is immers de beste psychiater is een dag op het water.
Lekker patatje in de kantine met een balletje of zo,knap je zo weer op.
Even zonder gekheid,ik ben ook door die medische molen geweest,ruim een jaartje terug en ze weten het nu nog niet wat ik mankeer
Beetje rustig aan en lekker hobbyen is volgens mij een goeie remedie
Het beste er mee Harry
Gr Rene ( De Stoere).
Klaver vier
Happydart
Berichten: 122
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 9:54 pm
Locatie: Burcht
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Happydart »

Veel leuke respons en ik neem die ter "harte' gewoon rustig voort doen dat wou ik ook! bedankt !
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door stevedem »

een jaar of 10 geleden gebeurde mij een soortgelijk iets,
op een zondagmiddag zomaar uit het niets zakte ik in elkaar, dit gebeurde nog 1x een paar dagen later, en daarna nog een keer of 4 bijna, maar omdat ik het aan voelde komen kon ik er enigzins iets aan doen.
vele onderzoeken, cardiologen die wel iets zagen maar er geen verklaring voor hadden.
kastje mee gehad waar je op moest drukken als je weer wat voelde, ook daar kwam een afwijking en een ritmestooring uit, oorzaak onbekend.
in mijn geval was een paar stapjes terug doen voldoende om de het acceptabel te maken, en naar verloop van tijd verdween het grotendeels.
nu heb ik het soms bij grote inspanningen o.i.d.
Maar ik begrijp de onrust wel, deze zakt vanzelf als de dagen voorbij gaan als er niets gebeurd,

En tot die tijd, gewoon lekker genieten van de dingen je hebt en kan, neem wat rust, dan krijgt de vrouw ook rust.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1939
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door paure nesci »

Goh, sterkte joh !!
rustig aan doen voorlopig maar wel blijven genieten !
en die glazen bol ? tsja, nog wel wat knikkers liggen maar of die iets zinnigs vertellen ???? :lol:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Happydart
Berichten: 122
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 9:54 pm
Locatie: Burcht
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Happydart »

stevedem schreef:een jaar of 10 geleden gebeurde mij een soortgelijk iets,
op een zondagmiddag zomaar uit het niets zakte ik in elkaar, dit gebeurde nog 1x een paar dagen later, en daarna nog een keer of 4 bijna, maar omdat ik het aan voelde komen kon ik er enigzins iets aan doen.
vele onderzoeken, cardiologen die wel iets zagen maar er geen verklaring voor hadden.
kastje mee gehad waar je op moest drukken als je weer wat voelde, ook daar kwam een afwijking en een ritmestooring uit, oorzaak onbekend.
in mijn geval was een paar stapjes terug doen voldoende om de het acceptabel te maken, en naar verloop van tijd verdween het grotendeels.
nu heb ik het soms bij grote inspanningen o.i.d.
Maar ik begrijp de onrust wel, deze zakt vanzelf als de dagen voorbij gaan als er niets gebeurd,

En tot die tijd, gewoon lekker genieten van de dingen je hebt en kan, neem wat rust, dan krijgt de vrouw ook rust.
Ben aan het oefenen om inderdaad op de handrem te werken, dat valt niet mee wanneer je nooit hoefde te stoppen en zoveel lol had in werken en mekaar helpen...bedankt voor uw relaas , dit is duidelijk iets soortgelijk .
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door Peter-J »

stress of drukte doet soms rare dingen met ons lichaam. ook als je denkt dat je er geen last van hebt!
doe een stapje terug en even iets vaker op de handrem!

sterkte in ieder geval en hou het roer recht!
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Mijn eigen motor ...

Bericht door stevedem »

Happydart schreef: Ben aan het oefenen om inderdaad op de handrem te werken, dat valt niet mee wanneer je nooit hoefde te stoppen en zoveel lol had in werken en mekaar helpen...bedankt voor uw relaas , dit is duidelijk iets soortgelijk .
Klopt, dat valt ook niet mee.
dan denk je ook bij jezelf, ja daaaaag, dat moet toch gewoon "even" kunnen.
Maar als je lichaam vind van niet, dan ga je daar vanzelf naar luisteren. (ook dat is een leer proces)

En als het eenmaal in je ritme zit zal je merken dat je ook niet meer aan die handrem hoeft te trekken, omdat het je "gewoon" is geworden.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Plaats reactie