privecy opgeven

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: privecy opgeven

Bericht door popeye »

quichot schreef:Toch werkt zo'n algoritme niet altijd. Als bonuskaarthouder mailt Appie mij aanbiedingen die bij mijn profiel als pensionado passen. Maar wat ik met babyluiers moet is mij een raadsel. Zó erg is het nog niet!
Had je je bril wel op toen je die reclame zag? Was het geen Tena for Men? :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: privecy opgeven

Bericht door KarelE »

quichot schreef:Toch werkt zo'n algoritme niet altijd. Als bonuskaarthouder mailt Appie mij aanbiedingen die bij mijn profiel als pensionado passen. Maar wat ik met babyluiers moet is mij een raadsel. Zó erg is het nog niet!
Tja, je profiel zal op andere vlakken (bootjesliefhebber) wel overeenkomst hebben met dat van Jo. En dan zegt zo'n algorithme: iemand anders die jouw kombinatie van spullen heeft gekocht kocht ook..... babyluiers.

:lol: :lol:
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: privecy opgeven

Bericht door Marie Christina »

Riverboy schreef:Nu wijk ik wel een beetje af van het onderwerp, maar luiers, ik heb ze aan boord in de grootste maat. Niet dat de kleinkinderen die nodig hebben, maar ze zijn zo verrekte handig als ik de oliefilter, die op z'n kop staat, moet wisselen. Ook kan je zo'n drollenvanger goed gebruiken onder de schroefas waar altijd een beetje vet uit druppelt :D en zo zijn er nog wel een paar plekjes waar ze van pas kunnen komen. Dus bij ons aan boord staat een doos pampers mooi te wezen (in de machinekamer).
Groet, Jo
Bij mij ook.
Al jaren.
Maar geen Dampers.
Gewoon Kruidvat eigen merk.
Da's goed zat.
Het oliefilter hoeft niet de hele nacht door te kunnen slapen, tenslotte.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: privecy opgeven

Bericht door Wouter »

Leuk hoe dit onderwerp gekaapt wordt.

Uit onderzoek blijkt trouwens dat de kruitvat luiers meer vocht opnemen dan pampers. Goede keus dus.

Wat privacy betreft loop ik regelmatig tegen de bodyscanner op schiphol aan. Officieel hoef je er niet doorheen. En omdat ik denk dat de data verzameling erachter zo lek als een mandje is doe ik dat ook niet. Officieel mogen ze ook niet vragen waarom je er niet doorheen wilt.

De bewakers zijn zo geinstrueerd dat je een enorme lading vragen over je heen krijgt. Tas moet volledig leeg, lekker lang fouilleren. En dan wachten tot de "teamleider" er bij komt. Kortom ze doen er alles aan om je bij de rest van de kudde schapen te krijgen.
Tot twee keer toe heb ik de marechaussee (die gasten met automatische wapens) er bij moeten halen omdat het zo lang dreigde te duren dat ik de vlucht ging missen. Dit bevestigd mijn vermoedens dat die bodyscanner zeker een ander doel heeft.

Het verliezen van administratieve privacy heb ik niet veel problemen mee, dat is immers vechten tegen de bierkaai.
Met bodyscanners is het anders. De technologie kan er in de toekomst voor zorgen dat bijvoorbeeld beveiligingscamera's je aan de hand van je bewegingen (botopbouw etc) kunnen identificeren. Je kan dan overal gevolgd worden.

Het vervolg daarop is dat je een email van Alber Hein krijgt dat je wel lang voor het schap met toetjes stond, en of ze je een alternatief kunnen aanbieden...nee, bedankt.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: privecy opgeven

Bericht door Marie Christina »

'T is KruiDvat, niet kruiTvat.
En wij kapen hier geen topics.
Wij maken zijsprongetjes. :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: privecy opgeven

Bericht door quichot »

In dat geval mag dit bizarre staaltje Engelse Kafka niet ontbreken.

Bagagecheck van Londen naar Amsterdam. Mevrouw Quichot en ik hadden samen één tas handbagage. Keurig netjes met de toegestane vloeistoffen per persoon. Samen stonden we op tas te wachten die door de scanner ging. De beveiligingsklojo vroeg ons of hij in de tas mocht kijken. Dat mocht. Maar mijn vrouw was moe en ging even zitten op een krukje dat naast de scanner stond. Omdat zij zat en ik stond, reisde ik volgens de klojo alleen, en had ik dus teveel vloeistofjes bij me.
Mijn vrouw dacht het misverstand simpel uit de weg te ruimen door weer naast me te komen staan. De klojo had immers aan ons beiden gevraagd of hij in de tas mocht kijken.
Maar nee. De klojo zei dat ik op het moment van openen alleen was, dus mijn scheerschuim moest ik inleveren.
Godallemachtig, wat voelde ik me...veilig in dat vliegtuig!

(ps. De IATA wil trouwens al lang van die vloeistoffenonzin af, maar puur onder druk van de taxfreeshops schuiven ze opheffing voor hun uit.)
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: privecy opgeven

Bericht door KarelE »

Och, de truc met de whiskyfles heb ik destijds zelf aan Alberto Stegeman (Undercover in Nederland) doorgegeven, en het is hem gelukt om het in de uitzending voor te doen. Prachtig was dat, -tig beveiligers om hem heen, bij de bagagecontrole, bij het boarden. Alberto had al eerder trucs uitgehaald op Schiphol, dus ze wisten dat er iets niet moest kloppen, maar ze konden het niet vinden. Ik had de truc daarvoor al eens aan Schiphol en ter plekke aan beveiligers verteld, maar die deden er niks mee. Toen Alberto maar ingeseind.

Voor niet-ingewijden: De truc met de Whiskyfles.

Ingredienten: twee vluchten, 1 (!) fles luxe whisky, een willekeurige vloeistof (doe maar water).
Op vlucht 1 loop je met je ticket door de tax-free en koop je een mooie fles whisky, zo-eentje die in een kartonnen doos of koker zit. Verder niks bijzonders, je rekent 'm af, laat hem in een sealbag verzegelen, en je stapt op je vlucht en vliegt direct weer terug. (Of niet, je gaat er direct via Arrivals weer uit).

Thuisgekomen open je de whiskyfles, doet wat nuttigs met de inhoud en je vult de fles met water. Nu ga je, met deze fles in je handbagage, terug naar Schiphol en checkt in. Je loopt weer naar de taxfree shop, haalt de fles uit de handbagage en rekent hem opnieuw af. De fles wordt opnieuw netjes in een sealbag verzegeld. Nu ga je aan boord, en hebt een liter van een willekeurige vloeistof mee naar binnen gesmokkeld.

Of het nu nog werkt weet ik niet, de controle van de bagage is gecentraliseerd. Destijds werd de bagage op vluchten naar niet-Schengenlanden pas bij de gate gecontroleerd. Door bij de tweede vlucht door de poort naar de niet-Schengen pieren te lopen voorkwam je dat de meegebrachte fles vroegtijdig werd ontdekt. Als je de fles hebt laten verzegelen kan/kon je alsnog via een controle-sluis naar de Schengen-pieren lopen en je bagage laten controleren.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: privecy opgeven

Bericht door quichot »

KarelE schreef: Nu ga je, met deze fles in je handbagage, terug naar Schiphol en checkt in.
Huh? En dan zien ze die fles met pak 'm beet 4 x de toegestane inhoud niet? Of mis ik nou iets?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: privecy opgeven

Bericht door KarelE »

Bij het inchecken wordt je handbagage niet gecontroleerd. Dan loop je na het inchecken het niet-Schengen gebied in. Daar wordt je handbagage pas bij de gate gecontroleerd. Zo kan je die fles in de tax-free opnieuw afrekenen en in een sealbag laten stoppen.

Heb je een ticket naar een Schengen-land dan kan je via een controlepunt alsnog oversteken naar het Schengen-gebied. Daarbij wordt je bagage gecontroleerd, maar de truc met het opnieuw sealen van je fles heb je dan al uitgevoerd.

Zoals ik aangaf, ik weet niet hoe het nu precies zit. Toen vloog ik iedere maand 1 of meerdere keren, de laatste 7 jaar niet meer.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Aquanaut
Berichten: 265
Lid geworden op: vr jan 30, 2015 11:06 am
Contacteer:

Re: privecy opgeven

Bericht door Aquanaut »

Dat kan inderdaad al een tijdje niet meer....
Ook bij de Schengen landen wordt je nu direct na de bagage drop-off gecontroleerd.
Dus voor je de Taxfree zone ingaat, ik weet niet wanneer Alberto het trucje heeft uitgevoerd maar het is al weer een jaar of 5/6 zo.
Volgens mij ben ik in 2009 voor het laatst aan de gate gecontroleerd.
Bij sommige gates staan overigens nog wel de apparatuur...

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: privecy opgeven

Bericht door quichot »

Het ging die Alberto vooral om spannende tv.
Terroristen gaan dit soort risico's juist uit de weg.
Als vijf zelfmoordterroristen hun toegestane 150 ml eenmaal aan boord bijelkaar gooien, hoeven ze thuis geen dure whiskey door te spoelen, want alcohol en allah akhbar gaan niet samen.
Het is dus grote flauwekul, die vloeistofbeperking. Één grote demonstratie van schijnveiligheid, die de reizigers samen per jaar miljarden uren wachttijd kost, en nog eens miljarden aan personeelskosten. De IATA wil daar dan ook al jaren van af, maar wordt daarin tegengewerkt door de lobby van taxfreeshops.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: privecy opgeven

Bericht door KarelE »

Ja Guido, ik heb een 15 jaar aan automatisering van/op diverse luchthavens gewerkt, daarbij kwam ik overal op zo'n complex. Moest dan ook voor aanvang worden gescreend door de betreffende AIVD en Bundegrenzschutz etc. En ik kan je verzekeren, het grootste deel van de maatregelen slaat nergens op, schijnveiligheid, voor de Buehne, inderdaad.

Maar niet alles. Zo wordt de ingecheckte bagage zorgvuldig gescreend. Daar moesten we dan ook weer feedback op aansluiten, zodat rond het vliegtuig bekend was hoeveel % van de bagage al gescreend was, ivm de vertrektijd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Plaats reactie