ellende Belgie

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: ellende Belgie

Bericht door Marie Christina »

Ah!
Ik dacht al, waar blijft hij?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: ellende Belgie

Bericht door popeye »

Helaas heb je weinig keus. Zijn die andere 149 "volksvertegenwoordigers" een alternatief dan?
Het lijkt erop dat mensen die niet willen deugen meer rechten hebben gekregen van deze politici dan de "brave burger". Criminelen staan zo weer op straat, en met een varkensmutsje op wordt je opgepakt. Gevangenissen worden gesloten bij gebrek aan klandizie, terwijl er volgens een TV-reportage van een poosje terug nog 100000(?) mensen rondlopen die nog een straf moeten uitzitten. Onderwijl dat ik dit zit te typen hoor en zie ik het nieuws langskomen over een van de daders uit Brussel die afgelopen zomer aan Nederland, (en België) uitgeleverd zou zijn, maar los loopt, en kans ziet om tientallen onschuldige mensen de dood in te jagen!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2089
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: ellende Belgie

Bericht door quichot »

Vanaf de zijlijn is het makkelijk minderminderminder te beloven.
Vanaf de zijlijn, want het laatste waar Wilders op uit is, is regeringsverantwoordelijkheid. Hij beseft als geen ander dat hij buiten de oppositie geen rol van betekenis kan spelen. Het is dan ook een beetje naïef om te geloven dat kabinet Wilders 1 wel eventjes afrekent met alles wat ons niet zint.

Wat niet wegneemt dat hij de politiek flink heeft opgeschud, en veel politici aan het denken heeft gezet. En dat is prima.
Ook is het dieptreurig dat de man moet worden bewaakt. Maar die bewaking is niet ingesteld omdat hij zegt wat veel Nederlanders vinden. Dat is onzin. Die bewaking is ingesteld naar aanleiding van zijn film Fitna. Toen is er door orthodox-islamitische leiders een levenslang fatwa over hem uitgesproken, en Brussel bewijst maar weer eens dat er teveel fanatici rondlopen om dat niet serieus te nemen. Maar Wilders zou Wilders niet zijn om dat niet tot deel van zijn imago te maken. Dan heeft die bewaking tenminste nog enig nut.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: ellende Belgie

Bericht door popeye »

En toch ga ik op hem stemmen de komende verkiezingen, niet omdat ik hem zo geweldig vind, want eigenlijk vind ik hem een wat raar mannetje, maar als proteststem! Ik wou dat ik een goed alternatief had!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2089
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: ellende Belgie

Bericht door quichot »

Je bent de enige niet, Jack!

Ik heb de laatste keer ook een proteststem uitgebracht, alleen niet op de blonde leider. Die is me te bozig en te polariserend.

Maar de partij waar ik op heb gestemd gaat ons evenmin beschermen tegen terrorisme. En dat is ook de angel daarvan: je kunt je er niet tegen beschermen. Een zelfmoordterrorist in een drukke menigte kun je op geen enkele manier stoppen, omdat hij bij iedere poging daartoe direct de ontsteker indrukt.
Onnodig te zeggen dat beveiligers nooit zomaar een niet-blanke persoon door z'n kop mogen schieten, alleen maar omdat hij een rugzak draagt, en hard rent om z'n trein te halen, zoals in Londen is gebeurd.

Je kunt dit soort aanslagen hooguit proberen te voorkomen door de signalen -die er altijd zijn!- serieuzer te nemen dan nu vaak gebeurt. Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom teruggekeerde jihadisten niet kunnen worden vastgezet. Vechten in vreemde krijgsdienst is gewoon een misdrijf vlgns wetboek van strafrecht.
Achteraf praten is altijd makkelijk, en de slachtoffers hebben daar weinig aan, maar het lijkt erop dat er op dat vlak in Brussel en Parijs het een en ander is misgegaan.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: ellende Belgie

Bericht door Marie Christina »

Als je bewust als proteststem op hem stemt kan ik het nog begrijpen (al vind ik het zonde van je stem, maar je stémt tenminste).
Maar heel erg veel mensen zien hem als de messias.
Dát vind ik pas eng.
Want als meneer Wilders uitgenodigd wordt door een Imam om te praten, vindt meneer Wilders dat niet nodig.
Als meneer Wilders met een gedoogstem in de regering zit en er moet een beslissing genomen worden, neemt meneer Wilders niet een beslissing,maar blaast het kabinet op.
Nee, dát is een oplossing..... :(

Menner Wilders is in mijn ogen een populist.
En, inderdaad, eentje die nog polariseert ook.
Een heel goede prater die precies weet wat hij moet zeggen om het volk achter zich te krijgen.
Die heel veel dingen wil veranderen.
Maar "de anderen" moeten het doen
Zodra hij het moet doen, trekt hij zich terug.

Wat heeft die man nou in al die jaren bereikt?
Oh, ja, we mogen op sommige plekken 130 rijden.
Jeuh! :?

Nou; komt u maar.....
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: ellende Belgie

Bericht door KarelE »

En meneer Wilders vindt ons democratisch gekozen parlement een nep-parlement. Ga dan eens kijken bij die one-man-band die zijn eigen 'partij' is. Geen leden, geen lijsttrekkersverkiezingen. Nee, dat is democratisch! Meneertje is gewoon bang voor inspraak door ieder ander dan hijzelf.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ellende Belgie

Bericht door ErikH »

Je mag van meneer Wilders vinden wat je wilt, dom, populistisch, eng. Feit blijft dat hij de mening vertolkt van, ik dacht momenteel, 25% van de Nederlanders. Een niet te onderschatten aandeel. Ook een niet te onderschatten aandeel zijn de 1 miljoen allochtonen in Nederland.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: ellende Belgie

Bericht door KarelE »

Zonder persoonlijk te worden Erik, je zegt dat Wilders de mening van een groot gedeelte van de Nederlanders verwoordt. Ik zie dat anders, met zijn gesimplificeerde haatdenken speelt hij in op de onderbuikgevoelens van veel mensen. Wilders vertolkt niet de mening van zijn volgers, hij kauwt ze op een slimme populistische manier zijn mening voor. Er was niet eerst een mening die Wilders ging vertolken, het is andersom, een slim gespeeld verbaal spelletje maakt dat mensen zijn mening volgen. Een mooi voorbeeld vond ik die burgemeester van, ik meen, Renkum, die met een paar inwoners is gaan kijken bij vluchtelingenkampen in Libanon en ik dacht ook Turkije. Onder de inwoners een verklaard Wilders-volger. Ook die stond daar met tranen in de ogen en zag het ontzettende menselijk leed en moest zijn mening bijstellen. Ik weet ook niet, kan ook niet beoordelen of we er wel goed aan doen met onze activiteiten in Afghanistan en Syrie. Dat zullen we pas over enkele decennia op zijn waarde kunnen schatten.

Wat moesten die Marokkanen (ja ook zij), Australiers, Canadezen, Amerikanen hier dan in WOII? Als daar een net zo kortzichtige populist had rondgelopen en 'het volk' achter zich had gekregen zwoegden wij hier nog onder het Nazi-juk. En na ons ten koste van tienduizenden levens te hebben bevrijd werd ook nog eens de geldkraan opengedraaid voor de wederopbouw.

Ik ben het lang niet altijd eens met de 'gevestigde orde', maar het goedkope geblaat tegen euro, tegen EU, tegen vluchtelingen, tegen, tegen brengt ons zeker niet verder.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: ellende Belgie

Bericht door Marie Christina »

ErikH schreef:Je mag van meneer Wilders vinden wat je wilt, dom, populistisch, eng.
Dom is hij allerminst.
Integendeel.
Het "minder minder " incident,bijvoorbeeld.
Dacht je nou echt dat hij de' ellende' die hem nu overkomt, rechtszaak etc., niet voorzien had?
Tuurlijk wel, en het komt hem zéér van pas,omdat hij weet ook dat hij er mee weg zal komen.
En dat het hem een bak aan publiciteit zal opleveren.
Publiciteit waarin hij zijn haatzaadjes steeds weer kan rondstrooien.

Mijn theorie:
Die rechtszaak is een farce.
Beide partijen weten dat Wilders dit gaat winnen of, zo niet, een milde straf zal krijgen.
Maar om het onderbuikgevoel van de anti- Wildersen tevreden te houden moest er wel een rechtszaak komen.
En om de pro- Wildersen tevreden te houden volgt er een milde straf.
Justitie blij.
Overheid blij.
Wij blij.
Iedereen blij.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: ellende Belgie

Bericht door popeye »

Gelukkig had de Nederlandse overheid geen schuld aan al die doden en gewonden in Brussel. (Ze wassen hun handen in onschuld! Een beeldspraak die wel bij deze tijd past!)
Het bericht dat Ibrahim el-Bakraoui was uitgezet, met de mededeling 'VERY URGENT' kregen ze pas een half uur voordat het vliegtuig opsteeg van de Turkse autoriteiten. Normaal belt de Turkse politie altijd wanneer het iemand is die mogelijk geradicaliseerd is of te maken heeft met terrorisme. Nu niet! Kennelijk komt er op de ambassade dan niemand op het idee om zelf de telefoon te pakken en te vragen wat er dan zo 'VERY URGENT' is aan het bericht. Op zijn minst hadden ze hem in Nederland even vast kunnen houden om van hem eventueel wat nadere informatie los te krijgen.
Je kunt uiteraard niet elke aanslag voorkomen, maar vroeger werd iemand die in vreemde krijgsdienst was geweest stateloos. In mijn geboorteplaats was iemand die in het vreemdelingenlegioen had gediend, en die zou indertijd stateloos zijn. Dat mag niet meer, maar waarom kan iemand met een Marokkaans paspoort niet de Nederlandse nationaliteit ontnomen worden wanneer hij bij IS gevochten heeft, of een Turk die in Turkse krijgsdienst is geweest?

Het is frappant hoe mensen van buiten Nederland, die niks van onze rechtstaat moeten hebben, kans zien om ge/misbruik te maken van, en zich te beroepen op diezelfde rechtstaat! Stuitend!
Voor mijn gevoel wordt de veiligheid van de Nederlandse burgers onderschikt gemaakt aan politieke correctheid en domheid. Die gek was in 2010 vastgezet omdat hij de politie beschoten had met een kalasjnikof, en inmiddels al weer voorwaardelijk vrij. Hoe gek wil je het hebben? Dat zijn overheden waar wij aan overgeleverd zijn. Gefeliciteerd!

Groet, Jack.
Laatst gewijzigd door popeye op do mar 24, 2016 9:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: ellende Belgie

Bericht door schipper-willem »

Vandaag bracht ik een bolpoot tafel naar de kringloop, nadat het meubilair van mijn grootvader Willem van Baalen door een blindganger in de 2e wereldoorlog was gesneuveld werd deze 2e hands tafel in hun noodopvang huis met 8 nog thuiswonende kinderen neergezet.
Later verhuisde hij mee naar het mede door de wederopbouw betaalde nieuwe huis aan de Marnixkade.
Veel is er besproken, geruzied gebeden koffie gedronken de maaltijd genuttigd en verdriet gedeeld en alle kinderen gezeten aan die tafel hun vader uitgedragen zagen worden uit de woning.
Herinneringen aan een verleden wat NOOIT meer terug komt, zo is het ook met de samenleving, 1000 jaar voor Christus Friezen en Bataven wonen in ons land ook lees ik over de grote volksverhuizing wat hebben die mensen gedacht?
Koning Clovis de man met het zwaard als je niet ala minuut je liet dopen lees bekeren dan werd je hoofd afgehakt, we zijn nog niet zo heel veel verder.
Twee moderne tafels sieren nu onze woonkamer omdat je de tijd niet kan bewaren laat staan terug krijgen, misschien zegt dit enigszins off topic verhaal meer dan alles wat ons nog zal restten maar ik leef en ga door.
Ik wens een ieder die verdriet heeft of opnieuw getroffen is door het leed wat men elkaar aandoet sterkte in het aardse bestaan.
Groet, Willem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: ellende Belgie

Bericht door KarelE »

(Oeps er zat een copy/paste foutje in)

Er vallen in Nederland jaarlijks zo'n 570 verkeersdoden
Er vallen in Nederland jaarlijks zo'n 19 000 tabaksdoden

Dat is per dag zo'n 54 doden

Iedere dag 54 families die iemand moeten missen.

Als je dat afzet tegen het aantal doden door terrorisme zou ik me maar eens druk gaan maken om die veel ernstiger problemen.

Op 9/11 kwamen 3000 mensen om in de New York. In de VS komen iedere week zo'n 1000 mensen om als gevolg van het verkeer.

Als we er als maatschappij in zouden slagen om na een aanslag net zo ongeinteresseerd verder te gaan met leven als na al die andere doden, dan hebben de terroristen niet langer vat op onze angst, en slaan we hun middelen uit handen. Helaas regeert de angst, en niet het verstand.
Laatst gewijzigd door KarelE op do mar 24, 2016 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ellende Belgie

Bericht door ErikH »

KarelE schreef:Er was niet eerst een mening die Wilders ging vertolken, het is andersom
Dat zullen we dan oneens blijven, Karel. Misschien is het een combinatie van beiden, zou ook nog kunnen.
KarelE schreef:Ik ben het lang niet altijd eens met de 'gevestigde orde', maar het goedkope geblaat tegen euro, tegen EU, tegen vluchtelingen, tegen, tegen brengt ons zeker niet verder
En daar ben ik het helemaal mee eens. De problemen die er spelen zijn veel te gecompliceerd, anders zouden ze allang opgelost zijn. Politici hebben maar een zeer beperkte manoeuvreerruimte, die zijn continu aan het koorddansen.

Menno; Wat betreft die rechtzaak; Het gaat hier wel degelijk om de vrijheid van meningsuiting en om de mening van een deel van de Nederlandse bevolking! Die mag je niet monddood maken. De eventuele strafmaat doet er niet toe.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: ellende Belgie

Bericht door Marie Christina »

Ik heb het ook niet over de al of niet in het geding komen van de vrijheid van meningsuiting, Erik.
Jouw woordje "weldegelijk" impliceert dat.
Maar dat zeg ik nergens.
Noch heb ik het over het monddood maken van de mening van Nederlanders.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie