moeilijke start

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

moeilijke start

Bericht door frank »

Dan heb je eindelijk alles ingepakt en is de bemanning aan boord dan zou je verwachten dat het vakantiegevoel gaat beginnen. Eindelijk weg, alles achterlaten, geen krant meer lezen en blik naar de verte gericht.
Zo ging het toch meestal bij ons dacht ik.. maar de werkelijkheid kan rare sprongen maken en zo zaten we na twee dagen aan boord al met de tv op zwart. Dacht eerst dat ze weer aan het staken waren daar bij de staats-tv maar de kleine omvormer was geploft. Die staat op de 12v set en geeft 750 watt wat gebruikt wordt voor tv en computers aan boord.
Gelukkig was ik nog vlak bij Lith waar mijn broer achter de dijk woont en een telefoontje naar mijn vaste leverancier Ramon van 'bootserviceleeuwen' was voldoende om al de volgende dag een nieuwe aan boord te krijgen tegen een voordelige prijs. Ramon helpt mij altijd uit de brand als ik onderweg in de problemen zit maar meneer Victron niet. Die weigert een omvormer uit 2009 te ontvangen voor reparatie, 'koop maar een nieuwe' dus.. Ik had gehoopt dat ding na reparatie in de reservebak te leggen, maar mooi nop, nu maar het alternatieve circuit in en ene hobbyist vinden met een rokende soldeerbout.

Wij weer vrolijk op weg tot ik het steeds vreemder vond dat het water onderin langzaam aan het stijgen was.. Dat begon echt verontrustend te worden en ik zag het hele scenario al voor me, weer terug naar huis, de werf op en meer van die ellende. lekkende klinknagel?? Geen idee.
Alles nagezocht maar geen oorzaak kunnen vinden tot ik in het vette pak op mijn kop onderin ben gedoken en de afgescheurde slangtule zag die alle ellende veroorzaakt had. Dus alle waswater van de grote wastafel etc liep zo ongehinderd de bilge in. Gelukkig had ik ergens weer wat materiaal in reserve om dat te fiksen en sindsdien lijkt het weer droog te wezen. Nog maar een tijdje in de gaten houden.

Dus nu zijn we bijna twee weken onderweg en nog niet ver gekomen maar het vakantiegevoel begint langzaam te komen. Als ik nou niet te veel werk krijg voor dat vergunningenwerk van het pontje wat ook moet doorgaan dan krijg ik misschien wel mijn rust komende maanden. Als we geen internet aan boord zouden hebben dan had ik waarschijnlijk niet eens weg gekund realiseer ik me dan.
Hopelijk krijgen we niet nog meer verrassingen en sukkelen we langzaam verder. Een erg gezellige week in den bosch boven sluis 0 en de eerste haring in Veghel gleed al vlot naar binnen, de gemeentelijke havenmeester heb ik ook niet gezien wat fors bijdraagt aan het vakantiegevoel ;-))
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: moeilijke start

Bericht door sambeek »

" de gemeentelijke havenmeester heb ik ook niet gezien wat fors bijdraagt aan het vakantiegevoel ;-) "

Is dat z'n vriendelijke man dan? :lol: :lol: Nou ik wens jullie toch maar een behouden vaart en
een zeer goede vakantie toe. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: moeilijke start

Bericht door sailor wim »

Afbeelding
Twee bekende schepen gespot in Beek en Donk
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: moeilijke start

Bericht door varg »

ik zie geen vaantjes?
Arnold
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: moeilijke start

Bericht door sailor wim »

varg schreef:ik zie geen vaantjes?
Arnold
viewtopic.php?f=1&t=2549&p=34785#p34785 lijst bijgewerkt
Klopt Arnold beide zijn versleten ik ga weer nieuwe bestellen na mijn vakantie.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: moeilijke start

Bericht door varg »

Die van mij gaat nog tot "SCHEEPSPRA"
Zal er binnenkort ook aan moeten geloven.
Goede (anonieme) reis, Arnold
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: moeilijke start

Bericht door frank »

Getver...
Kom ik vanmorgen weer het peil in de bilge controleren en na twee dagen weer behoorlijk gestegen.. Sh..t wat nou weer en opnieuw in de overall en zoeken. En jawel hoor, weer die opvangbak, nu staat die boordevol en loopt over terwijl de vlotterschakelaar op -in- staat en pomp zou moeten lopen.
Dus, noodpompje gepakt en bak drooggemaakt en de multimeter erbij gehaald. Spanning zat, pomp kortgesloten en draait, niet defect dus.
Dan blijft alleen de vlotter over en die werkt dus niet. Net als een Fransman gewoon in staking gegaan :(

Nou lachen ze altijd dat die gekke Frank een halve boot vol onderdelen meesjouwt maar kijk nu eens, nu ben ik weer de lachende derde want in de reservebak ligt natuurlijk naast de pomp ook de vlotterschakelaar in zijn doosje te verstoffen. Aan het etiket te zien net na de invoering van de € en toen bestond de winkel van George Kniest nog.
Als ik iets koop dan kijk ik eerst wat daar in zit en wat er kapot kan gaan onderweg en daar koop ik dan meteen een reserve van want die past altijd. Als ik nu een nieuwe vlotter wil hebben zal ik moeten zoeken of de schakelafstand en de schroefgaten wel passen.

Maar goed, ik zak nu weer even onderuit na een geslaagde operatie en ik vind dat ik deze reis wel genoeg gerepareerd heb. nu even vakantie vieren. Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
johan
Berichten: 223
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 8:59 pm
Locatie: Roeselare (België)
Contacteer:

Re: moeilijke start

Bericht door johan »

http://www.asap-supplies.com/eu/pumps/b ... s-switches

stop met zoeken: hij bestaat nog!

grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: moeilijke start

Bericht door Dirk »

ik ken het gevoel Frank ,
ondertussen heb ik ook al van de meeste onderdelen waarvan je denkt "dat zal me toch niet een keer stuk gaan op het moment dat ik lekker weg ben " in reserve aan boord. Drinkwaterpompje en compleet douchepomp setje hoort daar ook bij ...
;-D
geniet van de welverdiende rust !!
groetjes, Dirk
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: moeilijke start

Bericht door popeye »

Henk Bos bleek een aantal jaren terug, toen zijn keerkoppeling het begaf een complete keerkoppeling op reserve te hebben, op een van zijn tochten door Duitsland en Polen.

Groet, Jack.

Edit: Het was de demperplaat, maar die keerkoppeling had hij wel bij zich! :mrgreen:
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: moeilijke start

Bericht door sailor wim »

Hoi,
Twee stuks demperplaat aanwezig op de Ijtunnel1
A met veren
B R&D kunststof
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: moeilijke start

Bericht door popeye »

sailor wim schreef:Hoi,
Twee stuks demperplaat aanwezig op de Ijtunnel1
A met veren
B R&D kunststof
Gr Wim
Ik duct tape, tyraps, dun nylon touw en een paar meter installatiedraad, verschillende soorten en lengtes schroeven en voldoende bier! :mrgreen:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: moeilijke start

Bericht door frank »

Buurman hier heeft ook alles dubbel van toilet tot dynamo en ook nog lastrafo etc behalve een reservevrouw merkt madame fijntjes op.

Ik lijk nu droog te blijven dus ik denk dat we zo wel weer verder kunnen. Eerst maar eens richting Panheel (maritiem) en dan zien we wel weer.
Dirk, als het goed is kom ik over een paar weken die kant van Hasselt op, eens kijken hoe jij het daar doet.. Dat Vlaams vignet gaat toch per 15 juni dacht ik? Kwartaal of zo? Niet te snel varen anders moet ik er twee kopen...
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: moeilijke start

Bericht door Riverboy »

De Hylke is wederom gespot, nu in Aarle-Rixtel waar wij ook zijn afgemeerd. Het was leuk om persoonlijk kennis te maken met Frank en zijn vrouw.
Afbeelding
Morgen gaan ze weer varen en ik wens hun van af hier een behouden vaart en veel vaarplezier.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 293
Lid geworden op: do nov 22, 2007 7:01 am
Locatie: Tienen(B)

Re: moeilijke start

Bericht door Dirk »

We zien je graag komen Frank !!!
;-D
groetjes, Dirk

even van de site van nv De Scheepvaart geplukt :
http://www.descheepvaart.be/Rubriek/Rec ... vaart.aspx

(het tabelletje met de afmetingen en prijzen heb ik weggelaten want dat werd in onleesbare lijntjes onder elkaar weergegeven)

Periodieke vignetten:
01/01 tot 30/06
16/04 tot 15/07
01/05 tot 31/07
16/05 tot 15/08
01/06 tot 31/08
16/06 tot 15/09
01/07 tot 30/09
16/07 tot 15/10
01/08 tot 31/10
16/08 tot 15/11
01/09 tot 31/03 van het daaropvolgende jaar


*Er wordt voor de jaarvignetten in 2016 een korting voorzien. Op het jaarvignet van 160 euro wordt een korting van 35 euro toegekend zodat dit vignet in 2016 125 euro kost; op het jaarvignet van 80 euro wordt een korting van 5 euro toegekend zodat dit vignet in 2016 75 euro kost.
Plaats reactie