Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door Marie Christina »

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door douane »

:lol: dan ben je toch wel een randdebiel van de eerste rang orde of nie :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door quichot »

Bevangen door blinde paniek, die roerganger. Na die eerste knal geen idee meer waarmee hij bezig was. Bijna zielig.
Toch maar goed dat die man op de voorplecht er een balletje bijhield!

Wat mij trouwens opviel was die enorme schade aan de boegverschansing na dat relatief lichte tikkie tegen die meerpaal. Veel te dun materiaal.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door dconel »

Ben erg benieuwd hoe de boot van Arnold het er vanaf heeft gebracht :mrgreen:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
popeye
Berichten: 660
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 12:57 pm
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door popeye »

Jah......, als je dan toch bezig bent!!
Geen half werk in ieder geval!

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door paure nesci »

je zou m tegenkomen.....Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....moet er niet aan denken ! :cry:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door Marie Christina »

dconel schreef:Ben erg benieuwd hoe de boot van Arnold het er vanaf heeft gebracht :mrgreen:
Precies!
Daarom plaatste ik hem!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door sambeek »

Zag het filmpje op Facebook. Dacht zal hem hier even plaatsen. Te laat!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Nou dan gassen we wel weer verder hoor. :lol:

Wel triest voor de mensen die hierdoor schade aan de boot hebben opgelopen. :cry:
Ik zeg altijd tegen mensen die net beginnen met een bootje, blijf ten alle tijden met je tengels van die gashendel af
als het niet helemaal goed gaat. :wink:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door Marie Christina »

Ik ben bang dat deze schipper (se? ) je advies opgevolgd heeft.
De gashendel stond op vol vooruit en daarna heeft hij/ zij hem niet meer aangeraakt. :lol:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door varg »

Kom net terug van mijn bootje: niets aan de handa. Er moet sprake zijn van nog een Arnold!
Overigens is mijn boot gebouwd in Werkendam en voorzien van een potdeksel met zgn. hollandprofiel. Niet tegen alles bestand maar wel steviger dan de bordkartonnen verschansing van die brokkenpiloot.
Die vrouw die het filmpje 'insprak' had echt pijn....prachtig. Bedankt voor het posten.
Arnold (1)
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door sambeek »

Marie Christina schreef:Ik ben bang dat deze schipper (se? ) je advies opgevolgd heeft.
De gashendel stond op vol vooruit en daarna heeft hij/ zij hem niet meer aangeraakt. :lol:

:mrgreen: :lol: :lol: :wink:
groet Terpstra / SAMBEEK
douane
Berichten: 354
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 8:43 pm

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door douane »

ik zat het filmpje ook te bekijken en dacht van hoe is het in godsnaam mogelijk die vrouw klonk ook als of ze ieder moment kon bezwijken aan iets ernstigs.. maar het zal je boot wezen die door zo oelewapper stuk wordt gevaren ik beging denk ik een moord :|
Jef-Tengro
Berichten: 241
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 10:56 am
Locatie: Groningen
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door Jef-Tengro »

:lol: denk dat als je zo'n boot hebt ook wel erg goed verzekerd bent :wink: maar indd. verbaasde mij ook over de schade die dat paaltje aanbracht. moet wel een badkuip op water zijn. een stalen schip had dat paaltje gebroken als een lucifer stokje denk ik :lol:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door wrotter »

ach een cursus ? eerder verplicht afkicken van de drank is mijn gedachte .
het is natuurlijk ook mogelijk dat hij zich verslaat in de handeltjes 2x schroef ,boegschroef en zeer waarschijnlijk hekschroef ,het waarschijnlijk grote vermogen ,en tel daarbij de nodige ingenomen vloeistof en je krijgt een probleempje.

alleen zeer jammer voor die genen die aangevaren zijn ,zij zitten met de problemen .
edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: Toch maareen manoeuvreercursusje verplicht stellen?

Bericht door edje »

Zoals altijd wordt door dit soort mensen een hoop verpest en hebben we de huidige regels te danken aan dit soort @%$#@.

Vroeger kocht je een stalen roeivlet en liep je een beetje aan te modderen in de lokale sloot of plas. Na een tijdje knoopte je er een bbm achter en weer een tijdje later kocht je je eerste bootje met in boord motor, en steeds een stapje groter als de financiën dit toe lieten. Echter de mannen met het grote geld kopen direct een grote polyester badkuip met te veel vermogen om "iets" te compenseren...... ff een cursusje van de ANWB volgen voor klein vbb 1 en 2 en knallen met dat ding want ik wil ook mee doen als grote jongen. hoop ergernis zoals vaargedrag, herrie en hoog "bimbo" gehalte aan dek.

Jaar geleden bij de oranjesluis ook zo'n meneer mogen mee maken. Wij liggen een beetje te drijven voor de brug en die geeft groen licht voor ons en meld dit ook via de vhf. sluis gaat open en stuift een aso er uit als een ongeleid projectiel richting de brug waar wij op dit moment net eindelijk voor liggen (ivm de wind) om passage. Op een haar na weet hij ons te passeren en in het voorbij gaan met in de ene hand een sigaar, en een glas met bubbels de opmerking makend naar ons toe heb jij wel een vaarbewijs..... Gelukkig voor zijn gezondheid geen pikhaak onder handbereik want anders had ik het olympisch record speerwerpen echt verbeterd....

het zal jouw oude jachtje maar zijn waar je je ziel en zaligheid in gelegd hebt. Met een beetje geluk krijg je de dagwaarde terug terwijl je net alles voor elkaar dacht te hebben.
Plaats reactie