foto's via facebook

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

foto's via facebook

Bericht door sambeek »

De laatste tijd zet ik foto's op het forum vanaf facebook.
Nu zie ik opeens dat foto's na enige tijd niet meer zichtbaar zijn.
Echter staan dezen nog wel op facebook.
Iemand een idee hoe/waardoor dit komt?
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: foto's via facebook

Bericht door Marie Christina »

Ik denk dat het probleem bij Facebook ligt en niet hier.
Ergens in die kilometers aan voorwaarden staat vast wel dat de foto's van Facebook zijn en dat je ze slechts beperkt voor andere doeleinden mag gebruiken.
Rien ne va plus, ze zijn niet meer van u.

Dit gok ik,hoor.
Niet gecheckt.
Ik zag laatst op TV dat ze de voorwaarden van Facebook geprint hadden en vervolgens écht gelezen.
Daar hadden ze 7 uur over gedaan. ....
Dus het staat vast ergens ertussen.

Want Facebook is zeer zeker leuk, maar je verkoopt je ziel aan de duivel.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: foto's via facebook

Bericht door sambeek »

Zal je zeggen, heb in het verleden de foto's altijd op myalbum.com gehad. (deels nog steeds)
Maar daar moet ik ze soms weer wissen om nieuwen te plaatsen. (Ja of € 4,99 per maand gaan betalen)
Dat verrek ik echt. Maar als ik ga wissen om andere er op te kunnen plaatsen zie je ze ergens anders ook
niet meer natuurlijk.
Toen ging dat met facebook prima, totdat ik zag dat ze hier ook verdwenen. mooi k.. :roll:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: foto's via facebook

Bericht door Marie Christina »

Toch verbaast het me dat ze verdwijnen.
De URL verdwijnt namelijk niet.
Zoek in je facebookalbum maar eens een foto uit.
Sla daarvan de URL op.
Verwijder de foto.
Zet daarna de URL in je browser en... Presto!
Daar is je foto weer.

Het schijnt dat Facebook de URL voor altijd op de server bewaart.(Ooit in de Computeridee gelezen.)
Dus jij kan niet meer bij je eigen foto, maar FB nog wel.
Dus je zou zeggen: als de URL nog op het web rondwaart zou de foto hier nog te zien moeten zijn.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: foto's via facebook

Bericht door frank »

Dat hele Facebook gebeuren is levensgevaarlijk voor je privacy en voor je eigen materiaal om over regelrechte censuur maar niet te spreken. Dan zit Whattsapp ook alweer daarbij, de voorwaarden zijn weer bijgesteld en de gebruiker is een willoos varkentje op de slachtbank.

Zelfde geldt voor de zogenaamde 'gratis" dataopslag in de cloud. Welke cloud, wie zijn cloud, ze maken hun eigen voorwaarden en wat je daar aan privebezit plaatst is buiten je zicht. Er kan van alles mee gebeuren en als ze plots de tent dichtgooien zie dan maar aan je spullen te komen, of erger nog die verdwijnen anoniem in handen van een andere partij. Mensen denken niet na, je zet toch ook je privespullen niet in een schoenendoos bij de buurman in de garage? Wie een sleutel van die garage in handen krijgt is bij je spullen en als de buurman plots gaat verhuizen waar slingert je doos rond?. Zo moet je dat eigenlijk zien.
Ja maar.. zeggen ze dan, wees gerust, uw opslag is versleuteld, niemand kan de inhoud lezen. Juist, kan wel maar ik vraag dan 'wie' heeft de sleutel? precies.

Ik zie nog dat beeld van Opa Opstelten op tv met de mededeling, "gaat u rustig slapen, uw data zijn bij de overheid in veilige handen" waarna we de volgende morgen op teletekst het zoveelste bericht lezen dat er weer een paar honderdduizend persoonlijke data na een hack op straat liggen, of een agent vergeet zijn sticky of een off van justitie zet zijn oude pc voor de stoep.. ach laat maar...

Blijf baas over je eigen spullen, bepaal zelf wie wat mag zien. Oplossing is simpel en kun je achter je eigen voordeur houden.

Tot zover mijn privacy stokpaardje op deze mooie zondagmorgen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: foto's via facebook

Bericht door Marie Christina »

Waar als dat mag zijn, Frank.
Wat is dan de oplossing?
Niet meedoen aan al die poespas?
Kan.
Maar plaats je jezelf dan niet buiten de maatschappij?

Mijn 88 jarige moedertje zonder computer moest laatst haar abonnement wijzigen bij Ziggo.
Kon alleen per computer! :shock:
"Jawel, ze had wel een account.
Dat werd vanzelf aangemaakt als je je aanmeldt bij Ziggo.
De inloggevens waren ooit per brief naar haar toegestuurd.", was het commentaar van de (telefonische) helpdesk.
Verdomd, die brief had ze nog.

Dus ik met mijn laptop naar haar toe, ingelogd via de WiFi van de buren en de boel in orde gemaakt.
Ik wil maar zeggen: zelfs als je niet meedoet aan de poespas doe je wel mee.
Ook als je dat helemaal niet wilt.
Ook als je dat helemaal niet deed!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: foto's via facebook

Bericht door frank »

Marie Christina schreef:Waar als dat mag zijn, Frank.
Wat is dan de oplossing?
Niet meedoen aan al die poespas?
Kan.
Maar plaats je jezelf dan niet buiten de maatschappij?
Wel MarieChristie we hebben het over twee dingen, enerzijds heb je in de huidige maatschappij iets van een facebook account nodig om bij bepaalde info te kunnen, anderzijds moet je je eigen data beschermen.
Ik wilde ook niet maar werd gedwongen en omdat ik net zo onbetrouwbaar ben als de overheid heb ik toen maar een fake-facbookaccount aangemaakt. Moet ik nu ergens inloggen met dat account dan is dat geen probleem.
Zoek maar eens in Facebook naar ene Gradus Smits, ik kijk daar af en toe naar en zie dat ik regelmatig nieuwe vrienden krijg :D
Grappig...

De rest van mijn prive communicatie heb ik beveiligd via schimmige servers in Rusland tot een VPN verbinding naar een emailaccount met end-to-end encryptie in Berlijn. Maar dat gaat voor jullie te ver, jullie hebben toch niets te verbergen?? :D
Ik ben een soort privacy-foob aan het worden en ze wilden me opnemen maar de GGZ had geen plaats vanwege bezuinigingen :mrgreen:
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: foto's via facebook

Bericht door Marie Christina »

Wow!
Werk jij soms voor MI6? :D
"The Name is Bond. Frank Bond."
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: foto's via facebook

Bericht door sambeek »

:lol: :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 580
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: foto's via facebook

Bericht door Richard van den Berg »

sambeek schreef:De laatste tijd zet ik foto's op het forum vanaf facebook.
Nu zie ik opeens dat foto's na enige tijd niet meer zichtbaar zijn.
Echter staan dezen nog wel op facebook.
Iemand een idee hoe/waardoor dit komt?
Facebook veranderd van tijd tot tijd die rechtstreekse URL.

Mijn persoonlijke favoriet op dit moment om on-line foto's te plaatsen en delen: Flickr. Moet je wel een Yahoo account aanmaken, dat wel.

Mijn publieke foto's op Flickr, qua delen zijn er meer mogelijkheden op Flickr.

Ik weet Google in de war te schoppen, is een mooi begin :twisted: :twisted: zonder er wat voor te doen :roll: 8)
Groeten,

Richard

mijn boot
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: foto's via facebook

Bericht door dconel »

Zelf gebruik ik ook al jaaaaaren Flickr. Ben er erg blij mee. Mijn foto's zijn niet openbaar, maar kan ze wel delen op het forum als ik er voor kies.

Verder vind ik het geen probleem om met informatie te betalen voor een dienst. Ik heb niets te verbergen maar ben wel blij dat ik gebruik kan maken van bijvoorbeeld de cloud of social media.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: foto's via facebook

Bericht door Riverboy »

Het zal wel aan mijn digitale onkunde liggen, maar ik vind dat jullie het maar moeilijk doen met foto's. Mijn foto's staan op mijn computer op "mijn documenten" en indien nodig haal ik daar de gewenste foto. Dus niks Cloud of wat er zoal nog meer bestaat.
Groet, Jo
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: foto's via facebook

Bericht door Klaver vier »

Volgens mijn zijn hier nog mensen die denken dat ze nog niet alles van je weten.
Mooi voorbeeld de vermoedelijke moordenaar Van Coen Everink,daar werd zijn hele telefoon na gepluist en nu gaat hij waarschijnlijk voorschut op de stappenteller van zijn telefoon,want ze kunnen precies na gaan waar meneer geweest is.
Ik heb geen moeite dat ze alles van me weten ik heb namelijk niks te verbergen
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 580
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: foto's via facebook

Bericht door Richard van den Berg »

Zeer geschikte kandidaat voor identiteitsdiefstal dus... Je zal niet de eerste zijn.

Ik heb geen geheimen, maar des te minder van me op straat ligt hoe liever het me is.
Riverboy schreef:Het zal wel aan mijn digitale onkunde liggen, maar ik vind dat jullie het maar moeilijk doen met foto's. Mijn foto's staan op mijn computer op "mijn documenten" en indien nodig haal ik daar de gewenste foto. Dus niks Cloud of wat er zoal nog meer bestaat.
Lastig op het forum delen vanaf je harde schijf... en als deze crasht, waar staan je foto's dan? Bij mij op tapes, knappe hacker die daar bij komt. 8)
Groeten,

Richard

mijn boot
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4837
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: foto's via facebook

Bericht door Marie Christina »

Tapes???
zo!
Da's wel heel old school.
wat is er mis met een externe harde schijf?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie