foto's via facebook

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Riverboy
Berichten: 689
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 4:43 pm
Locatie: Roermond

Re: foto's via facebook

Bericht door Riverboy »

Richard van den Berg schreef:Lastig op het forum delen vanaf je harde schijf... en als deze crasht, waar staan je foto's dan? Bij mij op tapes, knappe hacker die daar bij komt. 8)
Wij werken met een externe harde schijf waar met regelmaat onze updates opkomen. Deze schijf wordt dan weer netjes in een brandvrije archiefkast opgeborgen. Lijkt mij makkelijker en veiliger om al mijn bestanden ergens op te slaan bij iemand die ik, niet zie, niet ken en niet weet wat hij met mijn bestanden doet.

En ach die hacker, als hij daar lol aan heeft mag hij van mij al mijn foto's zien hoor.

Groet, Jo
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 580
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: foto's via facebook

Bericht door Richard van den Berg »

Marie Christina schreef:wat is er mis met een externe harde schijf?
Welke harddisk fabrikant geeft daar 30 jaar garantie op?
Marie Christina schreef:Tapes???
zo!
Da's wel heel old school.
Plus op een tape zit een heel mooi schrijf beveiliging knopje, beste beveiliging tegen ransomware die er is als de tape in de drive zit.

7,5 TB op een tape oldschool? Waarden die onderstaande link staan gaan uit van factor 2 compressie, dat red je met bmp's, niet met jpg's.

HPE warrants LTO Ultrium cartridges for up to 30 years archival life. This ensures businesses can meet the ever-increasing demands of regulation for data retention and archiving.
Groeten,

Richard

mijn boot
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: foto's via facebook

Bericht door sambeek »

Riverboy schreef:Het zal wel aan mijn digitale onkunde liggen, maar ik vind dat jullie het maar moeilijk doen met foto's. Mijn foto's staan op mijn computer op "mijn documenten" en indien nodig haal ik daar de gewenste foto. Dus niks Cloud of wat er zoal nog meer bestaat.
Groet, Jo
O, wist niet dat het zo ook werkte. Zal eens proberen.

[img]1056709331053704_1056452337880303646_n[/img]
1056709331053704_1056452337880303646_n

1056709331053704_1056452337880303646_n

werkt echt niet! :(
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4835
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: foto's via facebook

Bericht door Marie Christina »

Richard van den Berg schreef:
Marie Christina schreef:wat is er mis met een externe harde schijf?
Welke harddisk fabrikant geeft daar 30 jaar garantie op?
Marie Christina schreef:Tapes???
zo!
Da's wel heel old school.
Plus op een tape zit een heel mooi schrijf beveiliging knopje, beste beveiliging tegen ransomware die er is als de tape in de drive zit.

7,5 TB op een tape oldschool? Waarden die onderstaande link staan gaan uit van factor 2 compressie, dat red je met bmp's, niet met jpg's.

HPE warrants LTO Ultrium cartridges for up to 30 years archival life. This ensures businesses can meet the ever-increasing demands of regulation for data retention and archiving.
Ik begon te vermoeden dat jij met tape iets anders bedoelt dan ik toen ik dit las.... :D
En dat bleek te kloppen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie