Re: shvp Papendrecht 2016

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: shvp Papendrecht 2016

Bericht door paure nesci »

nou, eigenlijk was de erwtensoep de vorige keer wel erg lekker...... :lol:
m.a.w. waarschijnlijk wel ja.!
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door frank »

Nou ben ik daar nog nooit geweest eigenlijk... even op de website gekeken, ziet er verantwoord historisch uit, dat trekt meteen.
Goed idee van Wim want we waren weer eens toe aan een ontmoeting omdat we de 500 leden hadden gehaald en inmiddels zitten we al weer een stuk hoger. We zouden eigenlijk een etentje in Utrecht gaan houden met zijn drieën maar dit is natuurlijk veel leuker. Ik ben erg nieuwsgierig naar die prachtige oude en even degelijke techniek dus ik kachel daar die zaterdag beslist heen.
Leuk dagje van maken, inderdaad erwtensoep slobberen met nog wat meer vloeibaars en vooral mensen van het forum ontmoeten.
Dus, bij deze kan ik alleen maar oproepen om gevolg te geven aan de geur van diesel en mee te gaan naar Papendrecht.
Hoop jullie allemaal weer eens te ontmoeten...

Wim, ik kan geen goede hoogte krijgen van de openingstijd op die speciale dag. Normaal lees ik dat ze dinsdags open zijn vanaf 13 uur, maar nu met een Open Dag kan dat afwijken. Heb jij al contact gehad daar?
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: shvp Papendrecht

Bericht door sailor wim »

Hoi Frank.
Van 10 tot 1500 uur volgens Face.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
schipper-willem
Berichten: 626
Lid geworden op: do aug 04, 2011 3:51 pm

Re: shvp Papendrecht

Bericht door schipper-willem »

De bedoeling is om ook tot 12.00 langs te gaan, n.m. een kerstopkomst in Vianen.
Dus vroeg erbij maar wel weer een goed parkeerplekje.
Groet, Willem.
Afbeelding
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door dconel »

Bij mij staat deze ook al een tijdje in de agenda, ik ben er bij :)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door Richard van den Berg »

Tot morgen :D
Groeten,

Richard

mijn boot
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: shvp Papendrecht

Bericht door paure nesci »

zullen we een schipperspet op zetten zodat we elkaar herkennen ??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door Richard van den Berg »

Schipperspet heb ik niet, KNRM pet ook goed?
Groeten,

Richard

mijn boot
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: shvp Papendrecht

Bericht door paure nesci »

Dat zal dan wel opvallen, ik denk dat 80% van bezoekers daar een schipperspet op heeft....... :lol:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: shvp Papendrecht

Bericht door quichot »

Ik heb geen schipperspet. Wat nu? :roll: :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: shvp Papendrecht

Bericht door paure nesci »

Hoor jij bij die 20 % ! :mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door dconel »

Ook ik ben van de partij! Dus mocht je een twintiger spotten met een rode baard en een Damen Shipyards muts; trakteer hem rustig een biertje :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: shvp Papendrecht

Bericht door paure nesci »

Geen rooie baard gezien , uiteindelijk heb ik m zelf maar opgedronken.......was lekker ! Maar de erwtensoep was ook weer verukkelijk !
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door frank »

Was geweldig dagje daar in Papendrecht. Ik had gedacht een tiental bezoekers te zien in een oude loods met heel veel rommel maar was totaal verbijsterd toen ik daar aankwam. Diverse parkeerterreintjes propvol en een fantastisch gebouw wat compleet professioneel is ingericht zelfs met grote balkons zodat je van boven een fantastisch overzicht had op de rijen machines die professioneel waren geplaatst, compleet uitgestald met documentatie en aangesloten aan een centraal uitlaatgas systeem. Ergens draaide een geluidgedempte compressor om een enorm luchtvat op druk te houden en wat op lucht kon starten hing aan een centraal luchtsysteem.
Ik had nog nooit zoiets gezien, boven verwachting dus. De organisatie leek me heel strak met het oog op de 'workflow' en de veiligheid want het lijkt wel een echt bedrijf hoewel er vrijwilligers werken. Alles perfect georganiseerd met goede documentatie, daar kan een echt museum een voorbeeld aan nemen.
DE hele hal was werkelijk propvol gevuld met veelal grijze koppen die wat nostalgie kwamen genieten zolang het nog kan of mag.. Een goed gevuld nautisch koor zorgde voor de juiste klanken, er was inderdaad (veel) erwtensoep en het nodige van de tap en Wim was alweer druk met opzoeken van forumleden die even een machine wilden aaien...
Wat een prachtige verzameling machines staat daar te kijk. Dat liep van een antieke staande Berkel tot die enorme MAN van 1916 uit een onderzeeboot en niet te vergeten die enorme Werkspoor die draaide als een klokje. Zelden zoveel moois bij elkaar gezien. En dat alles perfect onderhouden is, daar kunnen wij aan boord een puntje aan zuigen denk ik. En bijna elke machine die aan de pijp hing kon starten en draaien zodat je echt even dat oude gevoel weer kon beleven.
Ik heb werkelijk mijn ogen en oren uitgekeken en had dit nooit willen missen. Jammer dat die loods niet hier in de buurt staat.

Kortom, was geweldige dag, veel gezien, geroken, gehoord en erwtensoep geproefd dus wat wil je nog meer...? Dit ga ik vaker doen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toevoeging: nou ik toch bezig ben maar even een piepklein stukje video geplakt, dat kun je zien op:
http://www.motioneering.nl/video/papendrecht2.mp4
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
dconel
Berichten: 472
Lid geworden op: ma mei 11, 2009 10:23 pm
Locatie: Hank
Contacteer:

Re: shvp Papendrecht

Bericht door dconel »

Was gezellig! Leuk, leerzaam en toch weer wat forumleden ontmoet :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Plaats reactie