Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door Marie Christina »

Afbeelding
Schijnt óók Volker te zijn.
De oudgedienden aanboord hadden het altijd over "Volkerbak"
Of het van Aad's hand is weet ik niet.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: Schijnt óók Volker te zijn.
De oudgedienden aan boord hadden het altijd over "Volkerbak"
Ja dat kan kloppen,maar het zal wel een andere "Volker" zijn,denk ik. :mrgreen: :mrgreen:
http://www.maritiemnederland.com/nieuws ... n/item1718
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door Marie Christina »

Ik dénk het ook. Maar weten doe ik het niet.
(Overigens Flinter is failliet, dus dat avontuur is ook alweer voorbij.(zie artikel ))
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Manke

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door Manke »

:D Ja, dit betreft inderdaad een "andere Volker".
Wellicht wel "familie van"..., Ing.A. Volker woonde zo ver ik weet in Voorburg, dus het zit wel in dezelfde hoek, maar dat weet ik niet zeker.
Maare bedankt weer voor de bijdragen.
luite koopmans
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jul 21, 2017 3:18 pm

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door luite koopmans »

Dag hr Manke,

Ik ben in het bezit van een klassiek zeiljacht gebouwd in Voorschoten door de fa Klaassen. De bouwers van de Super van Craft motorschepen. Deze werf heeft in 1970 twee zeiljachten gebouwd. Ons schip is ontworpen door Aad Volker. Hij is de ontwerper van specifieke S-spanten. Hij is al enige jaren geleden overleden. Tijdens groot onderhoud van ons schip vonden we achter een schot nog de originele tekening van ons schip.
Dit is het enige wat ik van hem weet.

met groet Luite Koopmans Aalsmeer
luite koopmans
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jul 21, 2017 3:18 pm

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door luite koopmans »

Hr. Manke,

Ik heb per abuis 2 keer gereageerd op uw berichtje inzake uw verzoek om info over Aad Volker.

groet, Luite Koopmans
Manke

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door Manke »

@ luite, dat geeft nix hoor :D En mocht u nog een foto kunnen uploaden... ben benieuwd naar uw schip dat eveneens ontworpen is door Ing. A. Volker.

Ondertussen heb ik contact gehad met de “De Ruiterclub” (http://deruiterclub.nl/index.html). In een uiterst prettige mailwisseling schreef een medewerker van de site mij o.a. het volgende:
Adriaan Volker is inderdaad de ontwerper van een aantal de Ruiter jachten geweest. Op onze website van de Ruiter club staat een oude folder onder Informatie de Ruiter, waarin volgens mij alle ontwerpen van Adriaan Volker staan die de Ruiter bouwde. Veelal Trawlers en Kotters, maar ook Motor Sailers.
Wanneer ik op de site ga kijken en dan specifiek http://deruiterclub.nl/folder-werktekening.html dan wordt inderdaad veelal A. Volker als architect genoemd. T ziet er naar uit dat mijn kottertje heel wat broertjes en zusjes heeft.
Overigens ook weer contact gehad met scheepswerf Gouwerok. Wat een geweldige mensen daar!! Super behulpzaam. Ze zijn voor mij het archief ingegaan en hebben voor mij heel wat waardevolle documenten omtrent de bouw van mijn kotter boven water gehaald. Echt helemaal klasse!! Wat een service!
Overigens… Mijn Kotter is dus gebouwd door A. Volker bij Scheepswerf Gouwerok in opdracht van J.C. Grootenhuis uit Den Haag. Volgens mij heeft J.C. Grootenhuis wel meer opdrachten gegeven tot het bouwen van plezierschepen. Kan iemand mij iets vertellen over J.C. Grootenhuis uit De Haag (Nieuwe Parklaan 9)?
To be continued
Manke

Re: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect

Bericht door Manke »

In het verlengde van dit "draadje"heb ik nog een bericht geplaatst; info gevraagd over Fa. J.C. Grootenhuis uit Den Haag, opdrachtgever tot het maken van mijn kotter.
U kunt het hier vinden: https://www.machinekamer.nl/forum3/view ... f=4&t=3122
Met vriendelijke groet
Manke
Plaats reactie