Info over: Fa. J.C. Grootenhuis

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Manke

Info over: Fa. J.C. Grootenhuis

Bericht door Manke »

Hallo.
Eigenlijk hangt dit “draadje” nauw samen met mijn andere bericht op dit forum: Info over: Ing. A. (Aad) Volker, scheepsarchitect.
https://www.machinekamer.nl/forum3/view ... f=4&t=3089 Zoals daar te lezen valt ben ik op zoek naar meer achtergrond informatie over de ontwerper van mijn schip, Ing. A. Volker.

Gedurende mijn speurtocht stuit ik echter weer op feitjes, die op zich ook weer vragen opleveren. Zo ook in dit geval. Mijn schip is ooit gebouwd in opdracht van fa. J.C. Grootenhuis uit Den Haag. Al struinend over het internet krijg ik de indruk dat deze firma in het verleden wel meer bouwopdrachten voor schepen heeft afgegeven. Over het bedrijf zelf kan ik helaas niets meer vinden. Erg jammer want ik ben natuurlijk op zoek naar vroege foto’s van mijn scheepje.
Vandaar mijn vraag;
- Kent iemand dit bedrijf?
- Kan iemand mij wellicht vertellen wat voor soort bedrijf Fa. J.C. Grootenhuis is geweest?
Het bedrijf was gevestigd aan de Nieuwe Parklaan 9 in Den Haag. Was het wellicht een makelaar in schepen? Zou er nog ergens een archief huizen?
Hoop dat u weer mee doet in mijn zoektocht.
Alvast bedankt!
Manke
Plaats reactie