Wel of geen geld betalen voor een acceptatie keuring

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Klaver vier

Wel of geen geld betalen voor een acceptatie keuring

Bericht door Klaver vier » vr aug 25, 2017 1:53 pm

Er is veel discussie onstaan over het wel of niet betalen bij een aankoop of acceptatie verzekering
Ik werd op het andere forum zelfs voor leugenaar uitgemaakt
Nu zijn er mensen achter mijn rug om gaan bellen met EOC ik vindt dit achterbaks
Nu ben ik op mijn beurt weer gebeld door 1 van de direkteuren.
Die stuurt mij een mail waarin alles uit de doeken wordt gedaan.
Zodat mensen niet meer hoeven te twijfelen aan mijn oprechtheid en niet meer achter mijn rug om hoeven te bellen
Als 1 van de moderators mij een imail adres stuurt mail ik het zo snel mogelijk door zodat het op het forum gezet kan worden
Dan is er voorgoed duidelijkheid
Gr René ( Klaver vier)
---------------------------------------
Hieronder de mail van EOC
Wim.

Geachte heer van Altena,

Zoals zojuist telefonisch besproken werden wij door van onze verzekerden geattendeerd op de discussie die op het forum Scheepspraet is ontstaan over CVO keuringen en keuringen van verzekeraar EOC.

Als wij de discussie lezen gaat het over twee onderwerpen:

1. Keuringen door EOC
2. CVO keuringen

1. Keuringen door EOC

Het is voor EOC van belang om te weten of het risico dat ter verzekering aangeboden wordt acceptabel is. Om deze reden wordt om een keuringsrapport gevraagd (acceptatiekeuring). In veel gevallen is deze keuring gratis of, zoals terecht in de discussie wordt aangehaald, zijn de kosten voor deze keuringen in de premie verwerkt. EOC heeft interne richtlijnen wanneer de kosten voor de keuring vergoed worden en wanneer niet. Dit heeft onder andere te maken met de hoogte van de verzekeringspremie. In uw geval valt u helaas in de categorie schepen waarvoor de keuring niet gratis is en het klopt dat u € 462,83 aan keuringskosten betaald heeft.

De ‘gratis’ keuringen worden hoofdzakelijk door de eigen experts van EOC expertise uitgevoerd. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij grote drukte, kunnen deze keuringen worden uitbesteed aan een extern expertisebureau.

Indien een eigenaar zijn schip niet laat keuren wordt er in veel gevallen een clausule op de polis geplaatst waarin alle schade ten gevolge van gebreken onder de waterlijn zijn uitgesloten van dekking

Niet alleen bij aanvang van de verzekering maar ook tijdens de looptijd is het voor EOC van belang te weten of het verzekerde risico nog acceptabel is. Dit wordt door middel van periodieke keuringen bepaald. Voor deze keuringen gelden dezelfde richtlijnen qua vergoeding van de kosten. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen nieuwe en bestaande verzekerden.

2. Certificaat van Onderzoek (CVO)

Met ingang van 1 januari 2019 dienen alle varende pleziervaartuigen met een lengte van meer dan 20 meter of met een waterverplaatsing van meer dan 100 m3 conform de Europese richtlijn 2006/87/EU te zijn voorzien van een CVO.

Voor het verkrijgen van een CVO dienen in grote lijnen twee keuringen te worden uitgevoerd:

1. Casco- of droogstaande keuring (diktemeting op de werf)

2. Veiligheidskeuring (o.a. gasinstallatie, reddingsmiddelen, marifoon, AIS etc.)

De door EOC uitgevoerde acceptatie- of periodieke keuringen kunnen gebruikt worden voor het verkrijgen van het CVO. Ze zijn gelijk aan de vereiste casco- of droogstaande keuring. Er dient nog wel een veiligheidskeuring te worden uitgevoerd. Dit kan ook door de experts van EOC expertise worden uitgevoerd. Aan deze werkzaamheden zijn kosten verbonden. De hoogte hiervan hangt af van de reistijd van de expert, de benodigde tijd aan boord, het type vaartuig en het gewenste certificaat. EOC voert deze keuringen uit onder de vlag van de stichting Nederlands Bureau Keuring Binnenvaart conform vastgestelde NEN normen. NBKB. Het NBKB is namens de Nederlandse overheid aangewezen om deze keuringen uit te mogen voeren. Naast de kosten die EOC expertise in rekening brengt voor de veiligheidskeuring zal ook het NBKB certificeringkosten in rekening brengen.

Indien er naar aanleiding van deze mail nog onduidelijkheden zijn kunt u altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,

Tom Boerema
Raad van Bestuur
Klaver vier

Dirk

Re: Wel of geen geld betalen voor een acceptatie keuring

Bericht door Dirk » vr aug 25, 2017 2:35 pm

Beste René,
mijn oprechte excuses dat mijn item over keuringen dit allemaal teweeg heeft gebracht.
Dat was echt mijn bedoeling niet bij het opstarten van dat draadje over prijzen van CVO keuringen....
Ik twijfel alleszins niet aan je berichten en ervaringen en hoop verder nog veel van je te mogen lezen hier !
groetjes, Dirk

Klaver vier

Bericht door Klaver vier » vr aug 25, 2017 2:57 pm

Dirk je hoeft mij geen excuses aan te bieden,want je hebt helemaal niets verkeerds gedaan,ik neem jou dan ook niets kwalijk.
Ik heb inmiddels mail binnen van EOC zodra ik weet hoe ik het hier op het forum krijg komt het er op.
Dat gaat volgens mij veel duidelijkheid scheppen.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier

Klaver vier

Bericht door Klaver vier » vr aug 25, 2017 3:44 pm

Boven aan deze berichten staat inmiddels de mail,ik denk dat het dan in 1 keer duidelijk is
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier

walvis
Contacteer:

Bericht door walvis » vr aug 25, 2017 4:15 pm

Met alle respect Rene maar ik wil reageren.
Hou er rekening mee dat op deze site meer mensen kijken dan je denkt (zie gast).
De ervaring leert ons dat ook de klpd of water politie mee kijkt daar is al ervaring mee in het verleden Frank kan dit beamen.
Ten tweede wat bedoel je met achter je rug om bellen,als ik dit draadje lees zou ik ook gaan bellen maar rechtstreeks naar de bron.
Waarom, lees dit draadje en je ziet zoveel uitspraken en aanname's dan zie je door de bomen het bos niet meer .
Elk individueel mag m.i.z info vragen naar aanleiding van.
Geert

walvis
Contacteer:

Bericht door walvis » vr aug 25, 2017 4:24 pm

Mijn advies aan Dirk.
Ga praten met de eoc maar ga niet over één nacht ijs,ik heb altijd één principe ik ga met drie instantie's praten.
Maak eerst een bestek zodat je geen appelen met peren kan vergelijken en ga de boer op.
Zo kwam ik bij register holland terecht.
geert

Klaver vier

Bericht door Klaver vier » vr aug 25, 2017 4:33 pm

Geert ik heb helemaal niets te verbergen en iedereen mag lezen wat ik zeg,maar ik ben wel van de rechtstreekse benadering.
Ik vindt het heel erg als mensen mij niet geloven,en op het andere forum zelfs uitmaken voor fantast.
In mijn werk geef ik zelf ook alle vertrouwen en laat de mensen pas betalen als het goed is,en als ik iets verkeerd heb gedaan kom ik terug en maak het kosteloos, zo zit ik in elkaar.
Door dat ik van de rechtsreekse benadering ben botst het helaas ook wel eens,maar ik lieg niet zie de mail
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier

walvis
Contacteer:

Bericht door walvis » vr aug 25, 2017 7:37 pm

Rene
Ik heb het niet over vertrouwen of iets dergelijk en met ieders mening is niets mis mee.
Maar ik begrijp dat je bij een andere forum bent uitgemaakt maar naar mijn mening niet op deze site en daar lijkt het wel een beetje op.
vandaar mijn reactie .
Mijn advies aan Dirk is mijn mening het is aan hem wat hij er mee doet.
Over en uit
Groet Geert

Klaver vier

Bericht door Klaver vier » vr aug 25, 2017 8:46 pm

Geert ik ben hier zeker niet op het forum voor iets uitgemaakt wel werd er openlijk aan mij getwijfeld lees het maar terug.
Meerdere hebben aan mijn verhaal getwijfeld,en ieder mag zijn mening hebben prima.
Maar nu is in ieder geval duidelijk dat ik het niet verzin.
En nu is het voor iedereen duidelijk hoe het precies zit,en voor mij is het nu klaar,het was eigenlijk voor mij al klaar,maar toen kreeg ik een telefoontje van EOC,want die zat het ook niet lekker dat het niet duidelijk was.
Eoc stelde ook voor het met deze mail te verduidelijke,volgens mij is dat goed gelukt.
Ik hoop dat het bij deze klaar is
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier

KarelE
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Bericht door KarelE » za aug 26, 2017 10:46 am

Hoi René,

Ik hoop dat je het je niet te veel aantrekt. Ik had ook twijfels, maar niet over jou, maar over EOC.

Prima dat ze hun beleid hebben veranderd, maar het had wel netjes geweest als ze dat ook naar de verzekerden hadden gecommuniceerd.

Ik moet ook droog voor een vlakkeuring, maar weet nu dat ik nog een paar euro's verder moet sparen. Ik had daar graag bij aanpassing van het beleid wat over gehoord van EOC.

Groet, Karel
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

Klaver vier

Bericht door Klaver vier » za aug 26, 2017 8:33 pm

Karel volgens mij is de waarde van jouw schip meer als € 100,000 dan is volgens mij de vlakkeuring gratis.
De veiligheidskeuring moet je wel betalen,zo lees ik het tenminste,ik hoop niet dat ik het verkeerd begrijp.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier

Plaats reactie