Onderhoud Oude Vetus Patrijspoort

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Manke

Onderhoud Oude Vetus Patrijspoort

Bericht door Manke » wo jul 25, 2018 11:11 am

Ik ben het bezit van een Volker kotter uit 1968 en onlangs begon 1 van mijn patrijspoortjes te lekken. Zoals gezegd; het is een oud schip (maar ben er trots op  ) en ook de gebruikte (Vetus) patrijspoorten zijn er naar. Nergens op het internet is er nog info over te vinden. Zelfs de Vetus dealer geven niet duidelijk uitsluitsel aangaande mijn vraag. Dus gooi ik het graag hier even in de groep.
Hierbij de link naar wat foto’s betreffende mijn gedemonteerde patrijspoort:

https://photos.app.goo.gl/98EtjtE2yz3bUt6E6

Zoals wellicht bekend bestaat het geheel uit 2 kunststof“ramen”; een binnen- en buitenraampje. Binnenste raampje is nog goed, maar het buitenste is helemaal vergeeld en beschadigd door de tijd. Dus nu ik de boel toch los heb, vervang ik m het liefst gelijk.
Het plexiglas (of zoiets) zit op de buiten aluminium rand bevestigd. Ik kan er niet wijs uit worden ”hoe”.
Mijn vraag: Weet iemand hoe ik het plexiglasbuitenraampje los kan krijgen van de aluminium buitenlijst? Het lijkt er gewoon opgeplakt te zitten of zo… maar ben nog niet zo ver dat ik mn mes er tussen durf te zetten. :-)
Heeft iemand hier ervaring mee?
...niemand heeft de wind gezien, maar als er witte schuimkoppen op de golven komen, dan weet je dat ze voorbijgaat..

Manke

Re: Onderhoud Oude Vetus Patrijspoort

Bericht door Manke » wo jul 25, 2018 1:49 pm

Bij nader inzien... denk eigenlijk dat dit meer een hobbyactie is geweest van de vorige eigenaar.
Binnenkort maar een nieuw Vetus patrijspoort aanschaffen
Dus hierbij komt de oproep te vervallen :-)
...niemand heeft de wind gezien, maar als er witte schuimkoppen op de golven komen, dan weet je dat ze voorbijgaat..

Carel-k

Re: Onderhoud Oude Vetus Patrijspoort

Bericht door Carel-k » wo jul 25, 2018 5:49 pm

Vetus center Rijnmond heeft alle soorten in de outlet !!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!

Plaats reactie