Loosverbod pleziervaart

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Klaver vier »

Als ik zie hoe vaak ze bij ons in de haven een grote snoek opvissen,dan moet die poep net als pokon werken,bij ons in de haven worden echt grote snoeken gevangen,zo groot je wordt er bang van.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @ Rene: hoe groot ze groeien is EEN ding, hoe ze smaken wordt met jou " Pokon " misschien een dingetje :lol: :lol: .
Al weet ik wel dat vroeger de vissers dieren lijken lieten zinken en daar dan de lekkerste palingen uit "oogsten" :o dus ik denk dat het allemaal wel meevalt en het meer een zaak is van "het idee" en "tussen de oren" . :|
En het zakkenvullenverhaal heeft gewoon weer een hoofdstuk bij. :cry:
zal ongetwijfeld worden vervolgt, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Klaver vier »

Natuurlijk is alleen het idee al niet bepaald smakelijk,maar ik kom als watersporter veel ergere dingen tegen.
Als ik een nachtje aan het meenteiland op Loosdrecht blijf slapen en de dag recreanten gaan aan het eind van de dag weg,loop ik over het strandje en raap tientallen lege blikjes op om deze in de vuilnisbak te gooien,Nederlanders zijn heel vaak grote viezerikken ( niet allemaal) kijk maar op toiletten op campings en jachthavens.
Toilletten zonder toezicht worden overal vreselijk vervuild,kijk maar om je heen.
Zolang de mentaliteit niet veranderd veranderd er niets,en het zijn echt niet alleen de jongelui die dit doen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door FransvanNispen »

Bij een toilet aan boord (behoudens het droog toilet, chemisch toilet of cremeer toilet)>
Vuilwatertank aanwezig? > Mits de overboord kraan in dichte positie is verzegeld > geen boete.
Vuilwatertank niet aanwezig? > Mits een (type goedgekeurde) zuiveringsinstallatie aanwezig > geen boete!
Geen vuilwatertank, geen zuiveringsinstallatie > boete (ongeacht of je een bruine trui aan het breien bent of niet)
Vuilwatertank niet verzegeld > boete.



Denk t niet,

A, kunnen ze niet zo maar aan boord stappen om eea te controleren
B, wie zegt dat ik mijn wc gebruik om te poepen??

Dus moet t n heterdaadje worden, anders geen kans.

Het grijze water mag nog steeds over boord, daar hoort ook urine bij.....enz enz.

Ik blijf lekker mijn eigen ding doen...

Voor ze zo’n zuiveringsinstalatie ontwikkeld hebben, welke goedgekeurd is, en daarbij de wet aangepast zijn wij al uit de tijd.(denk ik)

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door sailor wim »

Voorzover ik weet bestaan de zuiveringsinstallatie al in de US.
En als het verder nog goed heb verplicht in Californië.
Het probleem hier word denk ik het koude weer.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Eddy Keijzers
Berichten: 47
Lid geworden op: vr aug 31, 2018 3:10 pm

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Eddy Keijzers »

Het aan boord treden mag in Nederland wel, net als bij de auto.
Het is geen woningen is dus zonder huiszoekingsbevel te betreden door de autoriteiten.
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Klaver vier »

Als ze bij mij aan boord willen,komen ze er niet in zonder huiszoekingsbevel.
De voorzitter van onze club heeft mij verzekerd dat ik ze niet hoef toe te laten,en die is zelf ambtenaar.
Je hoeft ze niet toe te laten in je woonruimte,en daar moeten ze bij mij door om in de toillet te komen.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat ze dat willen ze hebben wel wat anders te doen als die onzin.
Hier gaan weer jaren overheen voor er wat gebeurd,dan ben ik er al niet meer denk ik
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Waterman »

Eddy Keijzers schreef: vr apr 26, 2019 9:44 pm Het aan boord treden mag in Nederland wel, net als bij de auto.
Het is geen woningen is dus zonder huiszoekingsbevel te betreden door de autoriteiten.
Dit klopt niet volgens de info die ik lees op de site van de overheid.
Lees maar eens het volgende stuk:
https://www.internetconsultatie.nl/rege ... ument/4486
Zie onder het kopje "Op weg naar een handhaafbare situatie".
Daarin staat dat het nu nog NIET mogelijk is om binnen te treden zonder huiszoekingsbevel,als de toezichthouder geen toestemming krijgt van de schipper.
Dit wordt aangepast m.i.v. 1 Januari 2021,want daarna kan de toezichthouder die daarvoor is of wordt gesteld,zonder toestemming van de schipper zomaar bij je binnen komen.Dus voorlopig nog een dikke anderhalf jaar,wordt een heterdaadtje voor controleurs zeer lastig om te constateren.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door quichot »

Eddy Keijzers schreef: vr apr 26, 2019 9:44 pm Het aan boord treden mag in Nederland wel, net als bij de auto.
Het is geen woningen is dus zonder huiszoekingsbevel te betreden door de autoriteiten.
Dat betwijfel ik. Het is privédomein. Zonder gerede vermoedens van een misdrijf (en daar vallen simpele overtredingen niet onder) mag je dat zonder toestemming niet zomaar betreden als handhaver.
Feit is dat bij controles van papieren de agent die langszij komt altijd eerst vraagt: schipper mag ik aan boord komen?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Etab »

FransvanNispen schreef: vr apr 26, 2019 7:23 pm Bij een toilet aan boord (behoudens het droog toilet, chemisch toilet of cremeer toilet)>
Vuilwatertank aanwezig? > Mits de overboord kraan in dichte positie is verzegeld > geen boete.
Vuilwatertank niet aanwezig? > Mits een (type goedgekeurde) zuiveringsinstallatie aanwezig > geen boete!
Geen vuilwatertank, geen zuiveringsinstallatie > boete (ongeacht of je een bruine trui aan het breien bent of niet)
Vuilwatertank niet verzegeld > boete.



Denk t niet,

A, kunnen ze niet zo maar aan boord stappen om eea te controleren
B, wie zegt dat ik mijn wc gebruik om te poepen??

Dus moet t n heterdaadje worden, anders geen kans.

Het grijze water mag nog steeds over boord, daar hoort ook urine bij.....enz enz.

Ik blijf lekker mijn eigen ding doen...

Voor ze zo’n zuiveringsinstalatie ontwikkeld hebben, welke goedgekeurd is, en daarbij de wet aangepast zijn wij al uit de tijd.(denk ik)

Frans 8)
Toch mag men een boot of auto etc gewoon controleren. Ik weet, ze moeten vragen of ze aan boord mogen komen en je mag niet zomaar ergens binnen gaan. Maar men kan altijd iets noemen dat men een reden heeft om toch te controleren. Bij controle op rode diesel komen ze ook zonder bevel bij je binnen hoor. ja je kan altijd weigeren. De vraag is of de ellende die het weigeren je oplevert meer waard is dan ze hun gang laten gaan.

Omdat een heterdaad dus bijna onmogelijk is gebleken... is nu juist een motie ingediend. Ze willen dus dat je je installatie dusdanig maakt dat het niet meer kan. Of jij vervolgens je portapottie overboord kiepert is dan weer een andere overtreding....

Wat betreft de regelgeving. Dit is niet weer zomaar een loze kreet. Deze motie is al daadwerkelijk door de 2e kamer aangenomen! Een zuiveringsinstallatie bestaat al. Kost je maar een kleine..... 2500 euro.

Het aannemen van een motie betekent dat de minister er dus officiele regelgeving voor moet gaan maken. De motie was verzegelen van vuilwater tank etc. De minister heeft aangegeven de regelgeving /wetgeving zwaarder en in de richting van verzegeling EN zuiveringsinstallatie te gaan sturen. De vraag is niet of het er komt maar binnen welke termijn. Gezien de milieu doelstellingen en het feit dat er maar 1 partij op tegen was zal dat dus niet zo lang gaan duren als je denkt.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

En als je dat niet kwijt kunt in je boot?
(Wat ik niet kan)
Terug naar de middeleeuwen? Een kakdoos?
En waar zet ik die neer dan?

Oh, wacht, dat toilet heb ik toch niet meer nodig.
Dan kan hij daar wel staan.

Of wacht: op het onderstel van een barkruk.
Heb ik gelijk een stuurstoel.
Sturen en kakken tegelijk.
Win-win.

Je wordt er toch moedeloos van... :evil:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door sailor wim »

Marie Christina schreef: za apr 27, 2019 9:12 am En als je dat niet kwijt kunt in je boot?
Dan zorg je dat er ruimte komt Menno. :mrgreen:
Door bv. een vuilwatertank onder een zwemplateau aan de spiegel temaken.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

Ik ben bang dat het die andere oplossing gaat worden.
Dahaag bootje.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door quichot »

Die rode diesel is een ander verhaal. De douane mag te allen tijde controleren of de wettelijk verplichte accijnzen zijn geheven. Daartoe hoeft de controleur ook niet echt iemands privédomein te betreden. Losdraaien van de tankdop in het gangboord is genoeg.
Anders ligt dat bij de nieuwe omgevingswet. Art. 18.6 en 18.7, ingaande 2021, geeft bevoegde instanties inderdaad het recht iemands woning of privédomein te betreden om zonder toestemming van de bewoner om te kunnen controleren of de poepdoos in orde is.
Daarin gaat de wetgever ongebruikelijk ver met privacyschending. Als het vermoeden bestaat dat iemand wapens of drugs in z'n woning heeft verstopt, moet de politie wél eerst een huiszoekingsbevel regelen. Dit lijkt mij behoorlijk uit verhouding. Zou de Kamer hebben zitten slapen toen dit erdoor werd gejast?
En moet dit nog langs de 1e Kamer? In dat geval zou daar nog wel een noot gekraakt kunnen worden op dit vlak.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Etab »

Een privédomein of voer/vaartuig is juridisch iets heel anders. Voor eeen auto halen ze toch ook geen "huis" zoekings bevel?


En de douane controleert niet alleen de tank, maar ook de leiding ingaand vlak voor de motor.
Als ze enkel de hoofdtank zouden controleren dan wist ik het ook wel....

Overigens als men een actie besluit om ergens in een soort Fuik op de naleving van een specifieke wet te controleren dan mag dat ook gewoon. Kijk maar naar de uitgebreide controles soms op de snelwegen. Ze sturen zelfs zondermeer een hond je auto in.

Je wil niet weten hoe vaak ik volledig binnenste buiten gekeerd ben op de (niet Snelwegen) rondom Schiphol.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Plaats reactie