Loosverbod pleziervaart

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door frank »

Allemaal gedoe met breien en bouten. Waar zijn we nou in hemelsnaam mee bezig. Wat controles betreft kan ik me vaag herinneren dat in de beroepsvaart alleen de stuurhut betreden mag worden, soort bedrijfsruimte, maar niet zomaar de woning. Bovendien moet er een zwaarwegende reden zij om zomaar bij iemand binnen te stappen, vermoeden of sterke aanwijzingen van criminele activiteiten en zo. Dus zet je cans met chemieafval even uit het zicht :D
Toen wij onze boot kochten, stond er in de machinekamer een emmer met zitbaar deksel, je weet wel, lijkt op klapstoeltje. In die emmer deed je een product als Racasan, weet je nog...? Allemaal blauwe spetters in je onderbroek.. haha. Poepje gedaan, dekseltje dicht. En morgen weer gezond op en bij dekwassen even de emmer legen. Zo gaat dat waarschijnlijk weer worden. Of zouden ze het deksel van de emmer gaan verzegelen?

https://www.warenhuisvandijk.nl/curver- ... el10-liter

Dit lijkt er een beetje op, ik mis alleen het klapstoeltje waar die in moet.

En dan de RollsRoyce onder de toiletten voor aan boord! Luxe uitvoering voor de schipper.

https://www.scholten-hulpmiddelen.nl/a- ... toel-hout/
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door ronrtl »

frank schreef: za apr 27, 2019 12:35 pm
En dan de RollsRoyce onder de toiletten voor aan boord! Luxe uitvoering voor de schipper.

https://www.scholten-hulpmiddelen.nl/a- ... toel-hout/
:lol: :lol: achter het roer tijdens het varen! Laat maar lopen :D
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,
@ Frank : Racasan dat roept herinneringen op :lol: maar of het milieu , je weet wel : dat abstracte ding waar je alles aan op kunt hangen en wat je van alle onzin maatregelen de schuld kunt geven, ermee gediend is/was waag ik te betwijfelen :wink:
In de tijd waar over je het hebt, HADDEN we volgens mij geen milieu, Frank, want ik ( en veel leeftijdgenoten met mij) kan wel een boek(je) schrijven over zaken die vroeger als normaal werden gezien en die nu gelijkgesteld worden met minimaal misdaad.
Volgens mijn bescheiden mening word het hoog tijd dat de wal het schip keert en dat er iets meer nuances komen in de gedachtegang van velen.
Houd mij te goede: ook ik probeer mijn steentje bij te dragen om onze wereld een beetje leefbaar te houden, ZEKER als ik aan boord ben, maar genoeg is genoeg want wij in ons vliegenpoepje op de wereldkaart kunnen ECHT niet met ons clubje op tegen de misstanden die op de hele aardkloot aan de gang zijn.
Ik weet wel dat als er niemand begint er NOOIT iets gebeurd, maar waarom wij in Nederland ALTIJD het voortouw moeten nemen ontgaat ondergetekende volledig.
Over het topic :wink: : Ik denk persoonlijk dat het niet zo`n vaart zal lopen want de handhaving, kosten, enzovoort worden waarschijnlijk toch wel een dingetje.
Groeten en iedereen een fantastisch vaarseizoen uit het Zeeuwse, Ad :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Arrejoan op ma apr 29, 2019 10:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Klaver vier »

Helemaal mee eens Ad ik denk ook dat het niet zo,n vaart zal lopen met de handhaving,en met de naleving ook niet
Dus gewoon blijven ademen en niet vergeten te poepen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

Nee, inderdaad.
Als je één van beide dingen vergeet wordt het toch een mooi zooitje. :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door wrotter »

alle loos verboden ten spijt ,dan word het gewoon op het emmertje en dan overboord kieperen in de nacht os in het riet .
vrij veel boten hebben en elektrisch toilet waar in alles vermalen word ,en den zie je weinig ,bij de ouderwetse of de rechte standpijpen komt alles bovendrijven en is dus geen smakelijk gezicht dus ja een dubbele versnijding pomp helpt een beetje .
indertijd bij mijn luxe motor hadden we 3 toiletten aan boord die rechtstreeks via een dikke standpijp loosde er zat alleen een terugslagklep in ,tja het kwam een heel enkele keer voor dat die bleef hangen nou in die tijd had je ook nog sluizen met een bellenscherm en als de lucht zich dan ophoopte dan vloog de hele handel de lucht in met gevolg dat alles onder de stond zat heerlijk ,goed toen kwam 1980 en moest alles omgebouwd worden dat het naar septic tanks ging ,tja een hoop kosten enz ,maar goed waar moest je dan de tanks legen ,eh ja dat pomp je dan rond middernacht gewoon overboord ,volgens de scheepvaart inspectie wand ja daar hadden de geleerden nog niet over na gedacht ,en zo ging dat op de rijn met alle grote passagiers schepen toen ook ,rond middernacht alles er uit tja wij hadden maar dertig gasten en zij gemiddeld 120 /180 toen plus de bemanning van gemiddeld 30 personen ,wij maar met 2 soms 3 tja begrijpen kan ik het best met maatregelen maar ze moeten haalbaar zijn en voor iederschip dus ook grote bedrijfs vaartuigen en men moet een afdoende gelegenheden maken om de rotzooi kwijt te kunnen ,nu is het meestal een bende en de kosten te hoog omdat je ook thuis al betaalt voor rioolrechten en dergelijke en dan hoe in het buitenland daar zijn nergens voorzieningen .
nou ja we wachten maar weer af hoe de zaak zich ondwikkeld in de toekomst.
Gebruikersavatar
FransvanNispen
Berichten: 571
Lid geworden op: zo dec 02, 2012 3:55 pm
Locatie: Geertruidenberg

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door FransvanNispen »

Uh....nee mijnheer de controleur, hier plas ik alleen in.
Poepen doe ik op de wal......
Hoezo verzegelen.

Nee mijn heer de controleur, dat is mijn nieuwe afwasbak.
Poepen doe ik op de wal.......
Hoezo verzegelen.....

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

Plassen mag ook niet.

(Af)wasmiddel, chloor, Jif etc mag wel.
Go figure.... :?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door stevedem »

Doosje zakkies kopen, open maken en naast je pot neerzetten.
nee hoor meneer, ik schijt in een zakkie.

https://www.wagenaarwatersport.nl/care- ... uoQAvD_BwE
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Klaver vier »

Menno ik heb het geprobeerd maar het is niet te versturen,dit gaat al net zo belachelijk als die hele regeling
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

Vreemd, ik heb het net gedaan.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Klaver vier »

Ik heb het net geprobeerd het hele vierkant ingevuld,dan naar blad twee dan moet je het transporteren,en dan gaat het mis.
Dat hele transporteren is natuurlijk al onzin als ik het net invul,maar ja het moet naar blad twee.
Net zo,n kolder als waar het over gaat
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Marie Christina »

Nou...
Eh, sorry dan maar. :)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door sambeek »

Ga standaard een vuilniszak in de pot hangen.
Tevens eentje die voor gevuld is als bewijslast c.q. materiaal.
Kan de inspecteur er even lekker aan snuffelen of er wel stront in zit. :lol: Zeker weten meneer. :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie