Loosverbod pleziervaart

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Baschinist
Contacteer:

Re: Loosverbod pleziervaart

Bericht door Baschinist » wo jul 24, 2019 2:26 pm

En het aan boord stappen om te controleren.......denk dat dat wettelijk niet kan.
Nog niet en het blijft een vage maar het kan bijvoorbeeld al wel om een monstertje uit je tank te trekken voor bijvoorbeeld gebruik van rooie gasolie. Hier zou de eventuele wetswijziging dan in moeten gaan voorzien.
Maar om de wet te vereenvoudigen, en toch iedereen te foppen, noemen ze urine ook zwart water, daar deze gewoonlijk toch wel de de pot gaat.
Volgens mij niet helemaal. Urine valt onder zwart water omdat het een menselijk afvalproduct is en geen huishoudelijk. Dat je je plasje onder de douche of tegen een boom doet veranderd daar weinig aan, het is alleen niet meer te controleren dan.
Maar dan ook alle buitenlanders die hier rondvaren, en de beroepsvaart,
Tja....op zich is dat wel een punt ja. Maar het blijft wijzen naar een ander en er zijn voorbeelden genoeg van wetswijzigingen waarbij dergelijke argumenten van geen enkele waarde zijn/waren. En hoe ver ga je hierin? In Afrika hoeven ze doorgaans ook niet zoveel maar om dat nou als voorbeeld te nemen...

WADnWIND

Bericht door WADnWIND » wo jul 24, 2019 6:10 pm

Passagiersschepen tot 50 personen mogen zonder vuilwatertank lozen, in het zelfde water waar jij met je gezinetje niet mag lozen.
Iets klopt hier niet................ :x
Communiceren kost soms geld, niet communiceren kost vaak meer.....

- RECHT is iets kroms dat verbogen is.
- Zonder historie geen toekomst

Baschinist
Contacteer:

Bericht door Baschinist » wo jul 24, 2019 6:50 pm

Zit heel de wetgeving zo niet in elkaar?

Waarom mag ik hier wel met een 2 takt varen en in Amsterdam niet?
Waarom mag ik geen koperhoudende antifouling smeren en de binnenvaart wel?
Waarom hoef ik hier geen marifoon te hebben maar in België wel?
Waarom....
Waarom....
Waarom....

Kloppen doet het vaak niet, in ieder geval gevoelsmatig niet, maar zo bijzonder is het niet.

Marie Christina

Bericht door Marie Christina » wo jul 24, 2019 7:14 pm

Volgens mij is de reden heel basaal.
Elke bestuurder, of het nu een wethouder, staatssecretaris, minister of wat ook is, wil aan het einde van zijn carrière kunnen zeggen: kijk eens? Dat heb ik bewerkstelligd. Knap hè?"

Behalve staatssecretaris Vermeend.( Was het die? Dacht het wel.)
Die gaf laatst op TV toe niet echt trots te zijn op het feit dat hij het gloeilampenverbod erdoor had weten te drukken.
De milieubelasting bij de productie en het verwerken van de afgedankte led-lampen blijkt groter te zijn dan die van gloeilampen tijdens het gebruik.
Mijn Schipperse zegt dat ik altijd mijn eigen mening moet vormen

Baschinist
Contacteer:

Bericht door Baschinist » wo jul 24, 2019 10:46 pm

Helemaal mee eens. Je moet wel iets van machtswellust en mediageilheid hebben anders begin je er niet aan, ongeacht voor wat voor partij je vertegenwoordigd. Mooiste schoolvoorbeeld is zojuist verkozen op dat eiland naast ons.

Maar goed....of het nu een loosverbod, klimaatakkoord, rekeningrijden of wat dan ook is.....je hebt er wel mee te schaften.

En het is een makkelijke wedstrijd om te winnen. Vraag een random Nederlander, niet zijnde bootjesbezitter, hoe hij/zij het vind dat de watersporters in het water zitten te schijten en tadaa.......daar is je draagvlak en de wedstrijd is verloren.

sailor wim

Bericht door sailor wim » do jul 25, 2019 7:21 am

Marie Christina schreef:
wo jul 24, 2019 7:14 pm
Behalve staatssecretaris Vermeend.( Was het die? Dacht het wel.)
Die gaf laatst op TV toe niet echt trots te zijn op het feit dat hij het gloeilampenverbod erdoor had weten te drukken.
De milieubelasting bij de productie en het verwerken van de afgedankte led-lampen blijkt groter te zijn dan die van gloeilampen tijdens het gebruik.
Tja Led pret natuurlijk energie vriendelijk.
De gloeilampen, tja dom dat die verboden zijn.
Nou het was een beetje licht maar wel veel elektrische verwarming, en daar zijn de Haagse vrienden nu weer mee bezig.
Ik drink voor elk probleem oplos koffie.
Wat thuis blijft is mooi meegenomen.

Plaats reactie