2takt, diesel en kades
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
2takt, diesel en kades
Nou dat word stil rondom de walletjes lees ik.
Mocht je al niet meer varen in bepaalde grachten met sommige motoren wil je zeker ook niet wandelen bij de walletjes (kades) die staan op instorten lees ik.
Ook een aantal bruggen worden gevaarlijk om onderdoor of overheen te gaan. Het gaat miljoenen kosten en 10 jaar tijd om het weer veilig te maken.
Dat stuk van de stad is verloederd terwijl er voor een m2 woonoppervlak kaviaarprijzen worden gevraagd.
Ik ben ondertussen wel voor een toeristen toegangbewijs.
Gr Wim
Mocht je al niet meer varen in bepaalde grachten met sommige motoren wil je zeker ook niet wandelen bij de walletjes (kades) die staan op instorten lees ik.
Ook een aantal bruggen worden gevaarlijk om onderdoor of overheen te gaan. Het gaat miljoenen kosten en 10 jaar tijd om het weer veilig te maken.
Dat stuk van de stad is verloederd terwijl er voor een m2 woonoppervlak kaviaarprijzen worden gevraagd.
Ik ben ondertussen wel voor een toeristen toegangbewijs.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: 2takt, diesel en kades
Ik vind het nog wel loslopen. Er wordt in Amsterdam graag met een olifant op een mug geschoten. Een heel beperkt deel van de toeristen veroorzaakt overlast. De rest maakt gewoon een stedentrip. Net als veel Nederlanders ook doen. Moeten wij dan ook toegang gaan betalen voor elke stad die wij bezoeken?
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Re: 2takt, diesel en kades
Waarschijnlijk Venetië binnenkort, gisteren op het nieuws.
Gr.
Erik
Gr.
Erik
- quichot
- Berichten: 2088
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: 2takt, diesel en kades
Amsterdam gooit de toeristenbelasting dit jaar omhoog, tot 8 euro per persoon voor hotelgasten en passagiers van cruiseschepen. Eigenlijk dus een verkapte vorm van entreegeld. Ook dagjesmensen willen ze aanpakken, door een toeslag op entree voor bijv. Artis. Moet je je als Amsterdammer legitimeren als je daar onderuit wil. Ik vind dat bespottelijk.
In Venetië denken ze daar al veel langer over, een soort lolpoortjes, maar dat ligt juridisch nog niet zo eenvoudig. Er bestaan afspraken betreffende toegankelijkheid van de openbare weg, waar (zelfs) Venetië zich aan te houden heeft.
In Venetië denken ze daar al veel langer over, een soort lolpoortjes, maar dat ligt juridisch nog niet zo eenvoudig. Er bestaan afspraken betreffende toegankelijkheid van de openbare weg, waar (zelfs) Venetië zich aan te houden heeft.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- ronrtl
- Berichten: 136
- Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
- Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/ - Contacteer:
Re: 2takt, diesel en kades
..als ze nou ook van die paddenstoeltjes waar muziek uitkomt overal plaatsen dan begrijp ik het wel
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
- Locatie: Beverwijk
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Re: 2takt, diesel en kades
Ik mag uit betrouwbare bron melden dat de situatie op veel kades en bruggen inderdaad kritiek begint te worden.
Gewoon kwestie van zeer lange tijd uitstellen van noodzakelijk onderhoud.
Het betreft hier kades die nog gemetseld zijn. kades waar stalen wanden zijn geslagen vallen hier niet onder.
Mijn werkgever is een grootgebruiker van bruggen en dan ook nog elke ongeveer 7 minuten met meer dan 30 ton per brug.
En er zijn al bruggen gesloten vanwege spoed onderhoud.
Wat in deze wel weer bijzonder is dat wethouder Dijksma ( van de partij die ellenlang aan de macht is in Amsterdam en dat onderhoud heeft uitgesteld en uitgesteld) Nu aangeeft dat het inderdaad nogal (zeg maar enorm) een aanslag op de kas van de gemeente gaat worden. De coalitie die tegelijkertijd grote cruiseschepen en Rijnschepen de stad uit jaagt met enorme verhogingen van de toeristenbelasting. ( 1 Cruiseschip staat gemiddeld voor 1 miljoen omzet voor alleen al de middenstand!) Heb ik het nog niet over de afhandeling, bevoorrading en werkgelegenheid. Amsterdam leeft van maar eigenlijk 1 inkomen. Toerisme!
Vorige maand stond er een mijnheer van een bedrijf voor onze poort die onderzoek moest doen naar onze kademuren. Ons bedrijf heeft een aardig stuk kademuur langs de Schinkel. (GVB Tram)
Ik liep met hem mee en hij vertelde me dat hij namens de gemeente een stuk muur moest controleren dat nog niet met damwanden was geslagen. Ik denk nog 15% van al onze kademuren. Want!! In deze stenen muren zou wel eens een zeldzaam plantje kunnen groeien. En als dat zo is wordt je verplicht om de muur weer ouderwets op te metselen in plaats van een damwand te slaan. (Er zit daar geen bewoning dus we kunnen ons suf trillen) Maar>!!!! Dan kost de reparatie wel bijna 6 keer zo veel!!!!!!!
Gewoon kwestie van zeer lange tijd uitstellen van noodzakelijk onderhoud.
Het betreft hier kades die nog gemetseld zijn. kades waar stalen wanden zijn geslagen vallen hier niet onder.
Mijn werkgever is een grootgebruiker van bruggen en dan ook nog elke ongeveer 7 minuten met meer dan 30 ton per brug.
En er zijn al bruggen gesloten vanwege spoed onderhoud.
Wat in deze wel weer bijzonder is dat wethouder Dijksma ( van de partij die ellenlang aan de macht is in Amsterdam en dat onderhoud heeft uitgesteld en uitgesteld) Nu aangeeft dat het inderdaad nogal (zeg maar enorm) een aanslag op de kas van de gemeente gaat worden. De coalitie die tegelijkertijd grote cruiseschepen en Rijnschepen de stad uit jaagt met enorme verhogingen van de toeristenbelasting. ( 1 Cruiseschip staat gemiddeld voor 1 miljoen omzet voor alleen al de middenstand!) Heb ik het nog niet over de afhandeling, bevoorrading en werkgelegenheid. Amsterdam leeft van maar eigenlijk 1 inkomen. Toerisme!
Vorige maand stond er een mijnheer van een bedrijf voor onze poort die onderzoek moest doen naar onze kademuren. Ons bedrijf heeft een aardig stuk kademuur langs de Schinkel. (GVB Tram)
Ik liep met hem mee en hij vertelde me dat hij namens de gemeente een stuk muur moest controleren dat nog niet met damwanden was geslagen. Ik denk nog 15% van al onze kademuren. Want!! In deze stenen muren zou wel eens een zeldzaam plantje kunnen groeien. En als dat zo is wordt je verplicht om de muur weer ouderwets op te metselen in plaats van een damwand te slaan. (Er zit daar geen bewoning dus we kunnen ons suf trillen) Maar>!!!! Dan kost de reparatie wel bijna 6 keer zo veel!!!!!!!
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
- quichot
- Berichten: 2088
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: 2takt, diesel en kades
Dit college heeft een grondige hekel aan ondernemers en toeristen.
Geen wonder, gezien de achtergrond van coalitieleider Groot Wassing: gestaald voormalig kaderlid van de CPN, openlijk sympathisant van de kraakbeweging en betrokken bij Rara, verantwoordelijk voor die bomaanslag op de Overtoom destijds.
Met grote ijver wordt ingezet op verbakfietserisering en afsluiten van aardgas in 2030. Dus geen pretpark, maar een groenlinks reservaat.
Geen wonder, gezien de achtergrond van coalitieleider Groot Wassing: gestaald voormalig kaderlid van de CPN, openlijk sympathisant van de kraakbeweging en betrokken bij Rara, verantwoordelijk voor die bomaanslag op de Overtoom destijds.
Met grote ijver wordt ingezet op verbakfietserisering en afsluiten van aardgas in 2030. Dus geen pretpark, maar een groenlinks reservaat.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
- Locatie: Beverwijk
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Re: 2takt, diesel en kades
maar dan wel 1 die bankroet is
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
- frank
- Site Admin
- Berichten: 803
- Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
- Locatie: Cuijk (nb)
- Contacteer:
Re: 2takt, diesel en kades
Zit me net af te vragen hoe ze dat in Utrecht gaan oplossen.
Je kunt daar niet omheen met je jachtje met dieselmotor, door de stad en de gracht naar de sluis en dan de Vecht.
Het AR kanaal moeten ze mijden van RWS als het even kan. Is ook begrijpelijk.
Jagen ze de mensen weg dan gaat het toerisme daar ook op zijn gat.
De bekende Utrechtse uitdrukking. "he.. achterlijke gladiool, van mij ken je aan't gas" gaat dus straks ook niet meer op!
Je kunt daar niet omheen met je jachtje met dieselmotor, door de stad en de gracht naar de sluis en dan de Vecht.
Het AR kanaal moeten ze mijden van RWS als het even kan. Is ook begrijpelijk.
Jagen ze de mensen weg dan gaat het toerisme daar ook op zijn gat.
De bekende Utrechtse uitdrukking. "he.. achterlijke gladiool, van mij ken je aan't gas" gaat dus straks ook niet meer op!
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
- quichot
- Berichten: 2088
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: 2takt, diesel en kades
In Amsterdam slaat de gekte nu echt door. Het zichzelf 'kneiterlinks' noemende college (die term is van coalitieleider Groot Wassing, die heb ik dus niet verzonnen) heeft een oekaze uitgevaardigd waarin wordt bepaald dat pleziervaartuigen met meer dan 12 opvarenden niet langer zijn toegestaan.
Die rijke rechtse jachtbezitters maar een beetje feest vieren ten koste van de internationale klassenstrijd, dat kan natuurlijk niet worden getolereerd!
Die rijke rechtse jachtbezitters maar een beetje feest vieren ten koste van de internationale klassenstrijd, dat kan natuurlijk niet worden getolereerd!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
- Locatie: Hilversum
Re: 2takt, diesel en kades
Ik dacht niet dat Utrecht al verboden wordt voor boten,ik heb dat tenminste nog niet gehoord wel voor auto,s vanaf een bepaalde leeftijd.
En wat die toeristen belasting betreft wanneer ben je nou een toerist,ik woon in Hilversum onze boot ligt in Loosdrecht en ik betaal toeristen belasting
Half Loosdrecht winkelt in Hilversum en betaalt niets,ik vind dit rechtsongelijkheid.
Ik vind het van de zotte toeristen belasting in je eigen land,moet niet gekker worden,maar dat wordt het nog wel.
Gr René ( klaver vier)
En wat die toeristen belasting betreft wanneer ben je nou een toerist,ik woon in Hilversum onze boot ligt in Loosdrecht en ik betaal toeristen belasting
Half Loosdrecht winkelt in Hilversum en betaalt niets,ik vind dit rechtsongelijkheid.
Ik vind het van de zotte toeristen belasting in je eigen land,moet niet gekker worden,maar dat wordt het nog wel.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier