Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Happydart
Berichten: 122
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 9:54 pm
Locatie: Burcht
Info: Burcht/Zwijndrecht bij Antwerpen.
Dartsailer 30:
Bouwjaar 1979 - Polyester
Holland boat compagnie - Ontwerp De Vriesch lentz
Waterverplaatsing 7000 Kg waarvan 2350 ballast
Diepgang 1.25 breedte 3.10 lengte 9.15 masthoogte 12.50.
Motor Perkins 4108 49Pk met paragon keerkoppeling.
Ligplaats
zomer: Oranjeplaat Arnemuiden
winter : Burcht MAWBrabo
www.beekvaarders.be
Contacteer:

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Happydart »

Marie Christina schreef: do jun 20, 2019 11:08 am Ik kom er op Google niet helemaal uit, medeforummers.

knip

Ik ben benieuwd naar jullie onvolprezen input.
Ik heb ooit met een Nederlandse vriend naar Brussel gereden en een Belgische vlaggenbrief aangevraagd, dat koste toen 50 euro , nu 153 euro en is mogelijk voor iedere ingezetene van een Europees land.
Hij was toen onweerlegbaar als Nederlander 100% eigenaar, enig nadeel hij moest de Belgische vlag voeren, althans waar controle door Belgische autoriteiten mogelijk was.

Maar in Uw geval zou ik gewoon ergens een verzekering op eigen naam nemen en aan andere erfgenamen een documentje laten tekenen dat de boot uw eigendom is en ze afzien van enige beroep op rechten.

succes
Georges
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

Ga ik ook doen.
Lijkt me het simpelst en...
Volgens mij volkomen legaal.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Gerard »

Klaver vier schreef: do jun 20, 2019 8:54 pm Een risico is alleen dat de boot gekeurd moet anders is je onderwaterschip niet verzekerd,bij eoc tenminste.
Ik heb de verzekering van mijn schip (bij EOC) een poosje opgeschort gehad omdat ik er een poos niet mee verwachtte te varen en dat scheelde toch zo'n duizend euro per jaar. Nadat ik de opschorting beëindigde met de verzekering afgesproken, dat indien ik schade zou oplopen die voorkomen had kunnen worden indien mijn schip gekeurd zou zijn geweest, dit voor mijn risico zou zijn totdat m'n schip weer gekeurd zou zijn. Uiteraard in de polis laten vastleggen. De keuring is gratis maar het droogzetten niet. Toen ik toch een keer droog moest, het schip laten keuren waarna de clausule niet meer in de polis werd opgenomen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie