Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

De tendens van jullie adviezen ligt wel zo'n beetje in de lijn met wat ik zo half om half al in gedachten had, zie ik.

Het betreft de hier op dit forum zo geroemde EOC, inderdaad.
Daar ben ik bij gekomen doordat mijn vorige verzekeraar DOV door hen overgenomen werd.
Eerst was ik daar blij om, omdat ik altijd de grootste heibel met die meneer N. had bij DOV.
Nu blijkt dat die ook meegekomen is naar EOC, het gezeik dat ik kreeg met een vraag of iets geclaimd kon worden
"Heeft u een polis?"
"Jawel"
"Nou daar staan alle voorwaarden in hoor"
"Dat weet ik, maar ik vraag het nu even aan u. Ik vind die voorwaarden een beetje moeilijk te interpreteren"
*Zucht* Nou dan denk ik dat het niet gedekt is. Anders stond het er wel in. *Tikkerdetik op een toetsenbord* Nee, zie je wel. Niet gedekt..

Het blijkt dat de houding van de heer N. op deze vraag weer zo uiterst klantvriendelijk reageert.
Maar ik ben n.a.v. mijn vorige verzekeringsvraag eens een beetje op internetonderzoek gegaan en heb gemerkt dat je je bootje bij nog veel meer maatschappijen kunt verzekeren.
Zeg maar gerust bij alle.

En je hoeft niet aan te geven waarom je wilt opzeggen, maar dat ga ik denk ik wel doen: medewerker N.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Baschinist »

Lees net dat de vrouw van N. Bij interpolus werkt :lol: ...daar zit zo'n zelfde type.

Maar er even over nadenkend snap ik het hele gebeuren niet zo. Iets verzekeren heeft toch niks met eigendom te maken? ( in Nederland dan).
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: vr jun 21, 2019 8:11 am Maar ik ben n.a.v. mijn vorige verzekeringsvraag eens een beetje op internetonderzoek gegaan en heb gemerkt dat je je bootje bij nog veel meer maatschappijen kunt verzekeren.
Zeg maar gerust bij alle.
Je kunt ook bij iedereen terecht.
Ik heb mijn boot verzekerd bij de FBTO.
Ze hebben daar een aparte watersport afdeling.
Waarom ik een verzekering heb?
Omdat ik een eventuele schade toegebracht aan derden zelf niet kan betalen,vooral als er lichamelijk letsel bij komt.
En voor de somma van €162,55/jaar is dat afgedekt d.m.v. premie voor een verzekering.
Baschinist schreef: vr jun 21, 2019 9:48 am Iets verzekeren heeft toch niks met eigendom te maken?
Kun jij dan hier als particulier in NL iets verzekeren dat niet op je naam staat?
Ik denk het niet.
Aan de andere kant,waarom zou je iets verzekeren dat een ander toebehoord?
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

162 euro?
Dat is niet veel!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: vr jun 21, 2019 1:38 pm 162 euro?
Dat is niet veel!
Als je me even een PB stuurt met je emailadres erin,stuur ik je even de polis en de premiespecificatie als pdf bestand toe.
Kun je het zelf constateren.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Baschinist »

Kun jij dan hier als particulier in NL iets verzekeren dat niet op je naam staat?
Ik denk het niet.
Aan de andere kant,waarom zou je iets verzekeren dat een ander toebehoord?
Ja hoor. Neem auto's, zijn vaak genoeg verzekerd door een ander dan de eigenaar. Gebeurd veel bij jongeren onder de 24 zonder (veel) schade vrije jaren. Staat de verzekering vaak op naam van pa of ma. Is nog een verplichte verzekering ook. Heeft mij nog nooit een autoverzekering gevraagd of ik de eigenaar ben van het ding.
Ook als je dingen huurt is het niet ongebruikelijk dat je zelf de verzekering moet regelen.
van der Heide
Berichten: 60
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:41 pm

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door van der Heide »

Onze boot is verzekerd bij unive, kale WA voor 4,33 per maand.
Je mag niet meedoen met wedstrijden of de zee oversteken maar dat lij kkt mij met een sloep toch geen fijn plan :D
Geen eisen zoals een huiddikte meting e.d.
En ook is er niet gevraagd naar een eigendomsbewijs o.i.d., was met een telefoontje geregeld.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

Om mij heen wordt Univé me nu juist ontraden.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
van der Heide
Berichten: 60
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:41 pm

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door van der Heide »

Daar zal dan vast een rede voor zijn dus, waarom?
Misschien ligt het aan de tussenpersoon?
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Waterman »

van der Heide schreef: vr jun 21, 2019 10:35 pm Onze boot is verzekerd bij unive, kale WA voor 4,33 per maand.
Als ik dit zo uitreken,dan kom ik op € 51,96 per jaar voor boot verzekering op WA basis bij Unive.
Dan hebben ze mij jarenlang een beste poot uitgetrokken bij datzelfde Unive,want ik was 4,5 x zoveel kwijt voor een Doerak van 7 meter,waarvoor ik ook niks terug kreeg bij totaal verlies.
Unive? Heb er jarenlang bij gezeten,ben zelfs bij hun begonnen toen het nog NOVO of zoiets heette dat destijds ook in Zwolle zat,en alle OBM's nog voor hun intermediair waren,die later zijn samengegaan,en zich Unive genoemd hebben.
Maar voor mij geen Unive weer.
Enigste dat ik er nog heb,is een kleine hypotheek voor mijn woning.
Maar goed,iedereen moet zijn of haar eigendom gaan verzekeren waar die zich het beste thuisvoeld,en als dat Unive is,dan is dat zo.
Voor mij hebben ze afgedaan.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

Nou, dat dus.
En ik heb zo'n heerlijk pensioentje bij ze afgesloten.
Nou ja, bij hun....
Bij Zwitserleven, bleek later, maar ik dacht dat het Univé was omdat ik in hun pand was.
Naïef, hè ?

Dat Zwitserleven (/ Univé) gevoel?
Hoe dat voelt?
Nou, niet zoals de reclame doet vermoeden.
Het voelt meer alsof er een bepaalde daad bij je verricht is in je achterste.
En je hebt er nog aan meegewerkt ook!

De uitkering die ik ga krijgen is straks onder het bedrag dat ik ingelegd heb...
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door frank »

Precies wat ik vroeger ook al dacht.. Als je bij iemand een product koopt, want dat doe je in feite, dan weet je dat iemand er aan gaat verdienen en jij degene bent die de rekening betaalt.
De truuk van die lui om rijk te worden over jou kale ribbekast zit hem in de kosten die onderweg op je pad komen.
Begint al met de opstart en iedere storting, daar gaan eerst kosten vanaf en het restant, dus datgene waar je later plezier van wilt hebben is dan zo klein dat het rendement idem dito is. Er zijn gevallen bekend waar de opstartkosten ruim zestig procent van je inleg betroffen, dan blijft er niet veel meer over om rendement mee te maken.
Dat heb je ook met beleggingsfondsen etc, hoe meer aan- en verkopen van aandelen er gedaan worden hoe hoger de kosten uitvallen en hoe lager je rendement is. Iedere transactie kost geld, dus.... en dan de jaarlijkse 'bewaarkosten' etc.

Gelukkig heb je tegenwoordig meer keuze en kun je meer digitaal zelf doen. Er zijn brokers die geen bewaarkosten rekenen en een zeer gering bedrag per transactie. Veel mensen gaan bij een soort beleggingsclubje waar ze samen leren en samen proberen rendement te halen, is nog leuk ook. Maar je kent het gezegde, "resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst".
Had ik drie jaar geleden nu aandelen DSM gekocht voor 35 euro dan kon ik nu mijn hypotheek aflossen nu ze boven de 100 staan , :(
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door quichot »

Dit zit vol juridische voetangels en klemmen, en iedereen denkt er het zijne van te weten. Is het een idee om het voor te leggen aan de geschillencommissie van de overkoepelende Bond van Verzekeraars?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

Dat is allang gebeurd.
Dat was dat langslepende gedoe over de sjoemelpensioenen in de kamer.
Het kabinet heeft zich er zelfs nog mee bemoeid.
Uiteindelijk had ik recht op een gratis hersteladvies.

Komt er een ventje langs die niet mijn zoon, maar mijn kleinzoon had kunnen zijn om te vertellen dat hij alles weet van deze materie.
De kamer kwam er ook niet uit, maar goed.
Na drie uur was het Snotneusje wel duidelijk.
Uitkomst: .....
Ehrm...
Een dik pak papier waar ik geen reet van snap.

Uitleg van dat pak is dan weer niet gratis.

Ik ben er mee naar 'een vriend van een vriend van een kennis' geweest en die vatte het zo samen:
"Je zit er zo diep in dat erin blijven de minst slechte optie is.
Je gaat geld verliezen maar alles is duurder dan dit uitzitten".

Wellicht als je deze man uitpluist dat hij ook weer voor Zwitserleven werkt. Dat weet ik niet.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Boot overleden moeder geerfd, hoe op naam stellen?

Bericht door Marie Christina »

frank schreef: zo jun 23, 2019 10:43 am Precies wat ik vroeger ook al dacht.. Als je bij iemand een product koopt, want dat doe je in feite, dan weet je dat iemand er aan gaat verdienen en jij degene bent die de rekening betaalt.
Uiteraard.
En dat is ook helemaal niet erg.
Uiteindelijk doen we allemaal ons werk om onze boterham te verdienen.
Niet omdat we het zo leuk vinden, anders deden we het wel gratis.

Maar hier is gewoon keihard gelogen.
Opbrengst tussen de 4 en 7,5% ("Opbrengsten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" MAar er waren nog geen opbrengsten uit het verleden want die oplichterij was net begonnen.
Maar ik kreeg in elk geval mijn inleg terug.
Op mijn vraag waarom zelfs dat niet gaat gebeuren was het antwoord: dat komt door de inflatie. Die wordt niet gecompenseerd.

Maar dat is niet alleen Univé hoor.
Alle verzekeraars hebben hier an meegedaan.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie