Marie Christina schreef: ↑do jun 20, 2019 11:08 am
Ik kom er op Google niet helemaal uit, medeforummers.
knip
Ik ben benieuwd naar jullie onvolprezen input.
Ik heb ooit met een Nederlandse vriend naar Brussel gereden en een Belgische vlaggenbrief aangevraagd, dat koste toen 50 euro , nu 153 euro en is mogelijk voor iedere ingezetene van een Europees land.
Hij was toen onweerlegbaar als Nederlander 100% eigenaar, enig nadeel hij moest de Belgische vlag voeren, althans waar controle door Belgische autoriteiten mogelijk was.
Maar in Uw geval zou ik gewoon ergens een verzekering op eigen naam nemen en aan andere erfgenamen een documentje laten tekenen dat de boot uw eigendom is en ze afzien van enige beroep op rechten.
succes
Georges
Iedereen is een genie !
Maar wanneer je een vis afrekent op zijn kunde om in een boom te klimmen denkt hij heel zijn leven dat hij dom is...
Klaver vier schreef: ↑do jun 20, 2019 8:54 pm
Een risico is alleen dat de boot gekeurd moet anders is je onderwaterschip niet verzekerd,bij eoc tenminste.
Ik heb de verzekering van mijn schip (bij EOC) een poosje opgeschort gehad omdat ik er een poos niet mee verwachtte te varen en dat scheelde toch zo'n duizend euro per jaar. Nadat ik de opschorting beëindigde met de verzekering afgesproken, dat indien ik schade zou oplopen die voorkomen had kunnen worden indien mijn schip gekeurd zou zijn geweest, dit voor mijn risico zou zijn totdat m'n schip weer gekeurd zou zijn. Uiteraard in de polis laten vastleggen. De keuring is gratis maar het droogzetten niet. Toen ik toch een keer droog moest, het schip laten keuren waarna de clausule niet meer in de polis werd opgenomen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"