Droogtoilet?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Droogtoilet?

Bericht door Marie Christina »

Ik ben het gezeur met die onderwatertoiletten zat.
Een tank groter dan een jerrycan kan ik niet kwijt, dus ik heb een paar opties:
-Niet meer poepen.
-Niet meer aan boord poepen.
-Een droogtoilet .

Optie 1 is onmogelijk, optie 2 moeilijk uitvoerbaar dus blijft optie 3 over
Maar ik kan eigenlijk niet zo veel ervaringen vinden op het www over droogtoiletten.

Iemand van jullie (on) tevreden over die dingen?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Droogtoilet?

Bericht door sailor wim »

Menno.
PB.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Droogtoilet?

Bericht door Marie Christina »

Gezien, dank je.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Droogtoilet?

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: ma aug 05, 2019 6:46 pm Ik ben het gezeur met die onderwatertoiletten zat.
Een tank groter dan een jerrycan kan ik niet kwijt, dus ik heb een paar opties:
-Niet meer poepen.
-Niet meer aan boord poepen.
-Een droogtoilet .
Wat dacht je van een bovenwatertoilet op een standpijp? Of heb je daar geen ruimte voor? Ik heb zo´n toilet met een vermaler waarbij ik gezorgd heb dat de bovenrand zo'n 10 cm boven de waterlijn zit zodat het toilet nooit kan overlopen als er iets mis gaat. Bevalt me prima en ook makkelijk voor gasten (gewoon op een knop drukken en de inhoud gaat door de vermaler naar buiten.
Mag niet? Tsja, ik ben daar makkelijk in. Vissen, vogels en allerlei andere dieren in en op het water schijten er ook in, het is biologisch afbreekbaar en paling is er mogelijk dankbaar voor (ik heb bewust geen kinderen dus ik heb het milieu al zoveel be-/gespaard daar kan iemand met een kind nooit tegenop). Daarbij komt dat een heterdaadje moeilijk is (ik zie het al voor me; een duiker onder mń standpijhp en maar wachten tot het ḿoment supreme';-))
Maar ik kan eigenlijk niet zo veel ervaringen vinden op het www over droogtoiletten.
Iemand van jullie (on) tevreden over die dingen?
Ik ben eens bij iemand geweest met zo'n ding maar ik vond het maar een gedoe. Zelf wen je er misschien wel aan maar zoiets wil je je gasten toch niet aan doen?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Droogtoilet?

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: ma aug 05, 2019 6:46 pm Maar ik kan eigenlijk niet zo veel ervaringen vinden op het www over droogtoiletten.
Iemand van jullie (on) tevreden over die dingen?
Heb je een hond?
Dan weet je hoe het is om met een schepje of zakje te lopen,en de drol op te ruimen en deze ergens in een kliko te gooien.
Zie je je dat ook al doen op je boot?
In de eerste plaats,waar laat je het dan (tijdelijk) als je even niet aan de wal bent of er staan geen vuilnisbakken aan de wal?
In een "poepbewaardoos" achterop de boot?

Ik ben ook nog aan het uitvogelen waar ik het beste een tank(je) zou kunnen plaatsen,maar na morgen gaan we het hier mee doen:
https://www.hermansmarine.nl/categories ... ank_25_ltr ( goedkoopste adres)
25 liter is dat genoeg.Nee dat niet, maar de fecaliën mogen niet overboord,over urine wordt niet gesproken.
En in de achterkajuit hebben we geen toilet,en om er regelmatig uit te moeten,staat daar voor moeders een toiletemmer en daarvan gaat 's ochtens de inhoud(urine) overboord.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Droogtoilet?

Bericht door Marie Christina »

Gerard schreef: vr aug 16, 2019 9:51 am
Wat dacht je van een bovenwatertoilet op een standpijp? Of heb je daar geen ruimte voor? Ik heb zo´n toilet met een vermaler waarbij ik gezorgd heb dat de bovenrand zo'n 10 cm boven de waterlijn zit zodat het toilet nooit kan overlopen als er iets mis gaat.

Onderwater... Bovenwater....
Dat is bij mij hetzelfde. :-)
Een pijp ,met een pot.
Dat heb ik nu.
Voldoet prima en ik heb ook geen enkel probleem met het milieu.

Het is alleen dat het een kwestie van tijd is voordat dat dat gedoe met die verzegeling echt erdoor gedrukt wordt, dus ik ben me aan het oriënteren op alternatieven.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Droogtoilet?

Bericht door Marie Christina »

Waterman schreef: vr aug 16, 2019 1:39 pm

Ik ben ook nog aan het uitvogelen waar ik het beste een tank(je) zou kunnen plaatsen,maar na morgen gaan we het hier mee doen:
https://www.hermansmarine.nl/categories ... ank_25_ltr ( goedkoopste adres)
25 liter is dat genoeg.Nee dat niet, maar de fecaliën mogen niet overboord,over urine wordt niet gesproken.
Is ook nog een optie.
Bedankt.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Droogtoilet?

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: vr aug 16, 2019 2:41 pm
Gerard schreef: vr aug 16, 2019 9:51 am
Wat dacht je van een bovenwatertoilet op een standpijp? Of heb je daar geen ruimte voor? Ik heb zo´n toilet met een vermaler waarbij ik gezorgd heb dat de bovenrand zo'n 10 cm boven de waterlijn zit zodat het toilet nooit kan overlopen als er iets mis gaat.
Onderwater... Bovenwater....
Dat is bij mij hetzelfde. :-)
Een pijp ,met een pot.
Dat heb ik nu.
Voldoet prima en ik heb ook geen enkel probleem met het milieu.

Het is alleen dat het een kwestie van tijd is voordat dat dat gedoe met die verzegeling echt erdoor gedrukt wordt, dus ik ben me aan het oriënteren op alternatieven.
Ach, komt tijd, komt raad. Wie weet ben ik voor die tijd wel dood. Bovendien, controle en handhaving zijn vaak de zwakke plek. Hoeveel mensen rijden er nog steeds niet-'handsfree' bellend in een auto en hoeveel al bellend en 'appen'd op de fiets/brommer/scooter terwijl dat overduidelijk zichtbaar is voor iedereen?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Ducomte
Berichten: 71
Lid geworden op: di feb 07, 2017 11:19 am
Locatie: Warmond

Re: Droogtoilet?

Bericht door Ducomte »

Gezuiverd toiletwater recreatieschepen mag voortaan geloosd worden. Zie https://www.varendoejesamen.nl/kennisce ... osd-worden .
Dit ga ik eens goed bekijken.

Groet, Wim
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Droogtoilet?

Bericht door Marie Christina »

Ja, heb ik ook gelezen.
Maar zo'n installatie kan ik nog slechter kwijt dan een tank.
Lees: niet versus totaal niet.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: Droogtoilet?

Bericht door toine »

Bij ons aan boord staat (nog) een gewoon pomp toiletje, en ik neem zoals al eerder vermeld het risico op een heterdaadje. Maar dat toiletje heeft z'n langste tijd gehad, want dat gehannes met dat kleppie en gepomp is het nou net niet. Daarbij de pasvorm mbt mijn bonbonniere houd niet over. Affijn, vanmorgen liepen we hier in Den Helder door een second hand shop, en wat stond daar vreselijk wit te zijn.......jawel, een elektrieke poepdoos. En zo te zien nauwelijks gebruikt. Dus voor het luttele bedrag van €15,- kunnen we binnenkort geelectrificeerd kleien.
Nb, ding is eigenlijk bedoelt voor plaatsing in een badkamer waar geen afvoer voor een toilet aanwezig is. Die sluit je aan op bijv de afvoer van een wasbak, en de ingebouwde vermaler jaagt het door het afvoer pijpje.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Droogtoilet?

Bericht door Marie Christina »

Heerlijk. Semi-legaal kakken. :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Droogtoilet?

Bericht door KarelE »

@Toine,

Heb je al gehoord hoeveel herrie dat ding maakt? Voor je het weet vergroot je de kans op een heterdaadje aanzienlijk......
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: Droogtoilet?

Bericht door toine »

Ja, dat weet ik.
Vanmiddag hier achterom de boel ff aangesloten, en proef gedraaid. M'n vrouw weigerde plaats te nemen op de troon, en een bijdrage te leveren. Maar de herrie is zeer acceptabel. Alles zit weg gebouwt in die pot, dus valt best mee.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Droogtoilet?

Bericht door Waterman »

Werkt zo'n Sani Broyeur dan ook op 12 volt ?
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Plaats reactie