Menno's Modelhoekje

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Marie Christina »

Om het een beetje overzichtelijk te houden heb ik niet het totale verhaal in zitten tikken.
Want aanmaningen etc etc heb ik uiteraard gehad en geweigerd te betalen.
Ik ga geen rekening betalen die al betaald is.

Ik vind dit niet een akkefietje.
We hebben te boek gestaan als wanbetalers.
Een abo afsluiten bij een andere provider ging om die reden ook niet.
("Dan betaalt u die €7,50 toch gewoon nóg een keer? Dan bent u overal vanaf. Ook adminstratief. Wat maakt u zich druk over zo'n klein bedrag?" (of woorden van gelijke strekking) was het antwoord toen ik daarover contact opnam.
Toen ik dat pareerde met: "Wat maakt u zich druk over een rekening die al betaald is?" werd de verbinding verbroken. Na enige tijd kon ik wel een nieuwe abo afsluiten.
Kennelijk is het stempel wanbetaler zonder enige kennisgeving van hun kant verwijderd.)

Het is de manier waarop zaken gegaan zijn die mij zo hoog zitten.
De klant die in principe fout zit en de provider die alles goed doet en de totale onwil van hun kant om het uit te zoeken.
En als je hout begint te snijden in hun nadeel gewoon nergens meer op reageren.

Het is gewoon Oudt Hollandsch onfatsoenlijk.
En ja, daar til ik zwaar aan.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Twei Woiven »

En terecht
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: do aug 26, 2021 10:25 pm toen wij onze eigen jurist erop zetten
Eigen jurist? Ik ben op zoek naar een jurist, want degene die momenteel voor mij met een klus bezig is (op 'no cure, no pay'-basis) heeft het te druk om er nog een klus bij te kunnen pakken. Dus wanneer jij zo iemand weet, houd ik me aanbevolen. Je kunt me daarvoor op g.vankatwijk@freeler.nl bereiken.
‐-------------
Gerard het is verstandig om daar de privéberichten voor te gebruiken.
Gr Wim
Laatst gewijzigd door Gerard op vr aug 27, 2021 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: vr aug 27, 2021 11:34 am We zitten allebeide al 6 jaar bij Simpel, en het maandabonnement wordt voor beiden van één en dezelfde rekening geïnt.
Automatisch wel te verstaan. Elke maand, geen omkijken naar,niks nada.
Ik laat niemand in m'n portemonnee zitten en heb dus geen enkele automatische incasso. Wel heb ik automatische betalingen die van mij(n bank) uitgaan en die ik dus zelf kan aanpassen en/of stopzetten.
Ik weet dus niet wat voor abo je zoon heeft, maar er zal wel iets meer a.d.h. zijn geweest dan alleen het betalen door iemand anders dan door hem.
Het verhaaltje zal wel iets anders in elkaar gezeten hebben.
Nou ik heb wel gekkere dingen meegemaakt, dus vind ik dit heel aannemelijk. Ook het gedoe met de belastingdienst waar de kranten vol van hebben gestaan en dingen die in satirische consumentenprogramma's regelmatig aan de orde komen, laten zien dat de werkelijkheid soms gekker is dan je kunt verzinnen.
Want voordat je een deurwaarder op de stoep hebt, heb je eerst een rekening gehad, dan een herinnering en dan een incasso erzoek
Klopt, maar ik heb al meerder keren dat hele traject gehad met mijn zorgverzekeraar. Alles via "No return"- e-mails. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer op z'n pootjes terecht maar er van leren, ho maar. Want een volgende keer gaat het weer zo. Ik ben er wel laconiek onder geworden :).
en dan komt er pas een deurwaarder
In mijn geval blijft het bij een incassobureau (soms als een poot van dezelfde organisatie) en wanneer die dan zo slim is om geen 'No return"-mail te sturen, leg ik e.e.a. uit en komt het weer goed.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Gerard »

Gerard schreef: vr aug 27, 2021 12:57 pm
Marie Christina schreef: do aug 26, 2021 10:25 pm toen wij onze eigen jurist erop zetten
Eigen jurist? Ik ben op zoek naar een jurist, want degene die momenteel voor mij met een klus bezig is (op 'no cure, no pay'-basis) heeft het te druk om er nog een klus bij te kunnen pakken. Dus wanneer jij zo iemand weet, houd ik me aanbevolen. Je kunt me daarvoor op g.vankatwijk apenstaartje freeler.nl bereiken.
‐-------------
Gerard het is verstandig om daar de privéberichten voor te gebruiken.
Ik ben niet zo benauwd en wilde dat ook maar waar vind ik de knop daarvoor?
Laatst gewijzigd door Gerard op vr aug 27, 2021 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Marie Christina »

Onder het profiel, rechts van het bericht, van iemand zie je een knop "contacteer".
(Op de laptop dan toch).

Maar je kunt ook de @ veranderen in het woord apestaartje of .nl veranderen inpunt ons kleine landje of zo.
Dat herkent een bot ook niet (Zeggen ze...)

Overigens was het gewoon een jurist van mijn verzekeraar waar ik een juridische verzekering heb.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: vr aug 27, 2021 11:56 am Ik ga geen rekening betalen die al betaald is.

Ik vind dit niet een akkefietje.
We hebben te boek gestaan als wanbetalers.
Een abo afsluiten bij een andere provider ging om die reden ook niet.
("Dan betaalt u die €7,50 toch gewoon nóg een keer? Dan bent u overal vanaf. Ook adminstratief. Wat maakt u zich druk over zo'n klein bedrag?" (of woorden van gelijke strekking) was het antwoord toen ik daarover contact opnam.
Toen ik dat pareerde met: "Wat maakt u zich druk over een rekening die al betaald is?" werd de verbinding verbroken. Na enige tijd kon ik wel een nieuwe abo afsluiten.
Ik vraag me af ,of jij je niet vergist in de provider.
Want eerlijk gezegd ,ik zou niet weten hoe ik telefonisch contact kan opnemen met Simpel.
Doodgewoon omdat ik hun telefoonnummer niet weet ,en schijnbaar ook niet te zien krijg.

Is nog niet lang geleden zeker.
Het komt bij mij over als een staaltje T-Mobile gedram.

Ik heb zoiets ongeveer gehad met T-Mobile ,maar had juist niet betaald.
Hoe zat dat.
T-Mobile had vroeger abo's van waar je de belminuten niet gebruikte ,opspaarde voor later.
Omdat ik ziek thuis zat en geen gebruik maakte van het abo , liep dat steeds verder op.
Ben 20 maanden thuis geweest ,dus de rest kun je raden.
Aan zich was dat nooit een probleem geweest ,maar wat ging T-Mobile doen?
Die wilden dat ik afscheid nam van dat Abo , en op een andere ging oversluiten.
Ze wilden van die oude voordelige abonnementen af ,maar dat konden ze niet bij de zakelijke ,wel bij de particulieren doen.
Dat wilde ik niet ,betaalde wel elke maand mijn 7,50 euro ex BTW.
Was een zakelijk abonnement.
Toen op een gegeven moment kreeg ik een brief ,dat m.i.v. een bepaalde datum het Abo ging vervallen,en ik mijn opgespaarde belminuten kwijt was.
Ik heb toen de laatste factuur niet betaald ,en gedreigd met RBV .
Ze hebben nog een paar x geprobeerd de factuur te innen,maar ik heb daaraan geen gehoor gegeven.
Had ook direct opgezegd,is toen ook stopgezet.
Had toen een Abo bij Simpel genomen, nummerportering aangevraagd ,en die loopt dus nu al jaren.
En in die tussentijd is Simpel door T-Mobile overgenomen ,dus in feite zit ik er nu weer. :mrgreen: :mrgreen:

T-Mobile had wel meer van die fratsen.
Direct in het begin ,was ik na gebruik van een halve maand al geblokkeerd.
In Duitsland een prepaid gekocht ,en T-Mobile gebeld.
Kreeg te horen dat ik aan mijn limiet zat.
Ik: welk limiet is dat dan?
Zij: ja meneer ,nieuwe klanten die zetten we eerst aan een limiet.
Daar heb je dus niks aan,als je veel in het buitenland zit.
Ik had 2 nummers ,eentje voor telefoon,en een voor data.
Ik had een Possio fax in mijn vrachtwagen
Ik de figuur gebeld die dat had geregeld van TLN ,en gezegd , zet mij even weer terug naar
KPN,want dit pik ik niet,ristricties stel je vooraf ,niet achteraf.
Een dag later belt een medewerker ,met sorry hier en sorry daar ,want het had niet zo gemoeten ,was een fout van hun geweest.
Daarom komt het bij mij over als een staaltje van T-Mobile.
T-Mobile kan nogal drammerig overkomen.
Ik ga dus in feite ,al zit ik nu dan wel ,maar dan onder een andere naam ,naar T-Mobile.
Duitsers ,ze heten allemaal Arie. :!: :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Waterman »

Gerard schreef: vr aug 27, 2021 12:57 pm Eigen jurist? Ik ben op zoek naar een jurist, want degene die momenteel voor mij met een klus bezig is (op 'no cure, no pay'-basis) heeft het te druk om er nog een klus bij te kunnen pakken. Dus wanneer jij zo iemand weet, houd ik me aanbevolen.
Heb je een Rechtsbijstand verzekering van de ARAG?
Gewoon effe met bellen,ze hebben zeer goede in dienst.

Ik zat eerst bij Univé.
Maar die doet niks voor je ,als ze al bij voorbaat inzien ,dat er een "gerede kans" is ,dat ze verliezen.
Univé heeft enkel rotte vruchten aan hun boom hangen.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Marie Christina »

Uiteraard weet ik zeker dat het Simpel was.
Zo suf ben ik nou ook weer niet.

Hier is het nummer:
tel:0881005757
(En het is al een mooie poos geleden.)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Marie Christina »

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen wat uitgewaterde meeuwenkak aangebracht op de vuurtoren.
Vieze beesten... :(
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Waterman »

Niet te hoog doen aan de toren.
Je moet rekening houden met de "vlucht" van de vogel.

En kraaien kunnen er ook wat van hoor?
Die schijten de boel er ook onder.

Heb je de boot ergens aan hangen?
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Marie Christina »

Nee, dat is de "kabel" naar de middengolfzenderantenne die tussen de mastjes gespannen zit.
Maar die moet onthaakbaar zijn, want de accommodatie moet eraf kunnen om bij de RC apparatuur te komen.

Die klotebeesten gaan er gewoon op zitten, hoor.
En dan gaat het schijtfabriekje aan het werk.

Kraaien heb ik nooit gezien op zee.
Soms een verdwaalde duif, maar geen kraaien.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door paure nesci »

Spinnen schijten op mijn boot de boel flink onder.....
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Marie Christina »

Nou, da's momenteel ook bar en boos, inderdaad.

Maar om nu spinnenpoepjes schaal 1:144 na te maken wordt wel een hele grote uitdaging. :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Menno's Modelhoekje

Bericht door Gerard »

Marie Christina schreef: vr aug 27, 2021 2:03 pm Onder het profiel, rechts van het bericht, van iemand zie je een knop "contacteer".
(Op de laptop dan toch).
Stom dat ik dat zelf niet zag. Maar openbare reacties bieden vanwege demeelezers uiteraard onverwachte kansen boven een privebericht.
Maar je kunt ook de @ veranderen in het woord apestaartje of .nl veranderen inpunt ons kleine landje of zo.
Dat is een goede tip, die ik gelijk heb toegepast, zoals je kunt zien.
Overigens was het gewoon een jurist van mijn verzekeraar waar ik een juridische verzekering heb.
O.K. Tsja, mij is het niet gelukt om een rechtbijstandverzekering af te sluiten omdat ik niet over een vaste woon- of verblijfplaats beschik. Snap niet wat dat er toe doet en denk gewoon dat het "vreemde" ze afschrikt. Zelfs van de Consumenbond kan ik geen lid worden, waarvoor dezelfde reden wordt opgegeven.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie