zwart is en blijft mooi!

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Basher
Berichten: 71
Lid geworden op: ma nov 28, 2016 12:31 pm

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Basher »

Mijn haar heeft dezelfde eigenschap :lol:
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Marie Christina »

Hmm, dat van mij verdwijnt voornamelijk.
Laatst gewijzigd door Marie Christina op vr nov 22, 2019 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door frank »

Nou vooruit, omdat jullie zo zeuren.. :D

Hieronder wat mooie plaatjes die natuurlijk gemaakt zijn door onze vaste fotograaf Hans Schiet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door sambeek »

Wat kijkt de Sint bedenkelijk. :D
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door frank »

sambeek schreef: vr nov 22, 2019 2:55 pm Wat kijkt de Sint bedenkelijk. :D
Tja Sambeek, met de pieten uit dit dorp heb ik al heel wat meegemaakt afgelopen jaren. Sint is het niet altijd eens met hun gedrag, schud zijn wijze hoofd en verontschuldigt zich voor de vaak ruige taal die ze uitslaan. Jaren geleden lieten ze onderweg spontaan hun broek zakken en ik moet zeggen dat het geen gezicht is om een mooie zwarte piet met witte billen te zien langsvaren. Ik begrijp dan ook dat Sint zich enige zorgen maakt over hun optreden. :oops:
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door frank »

Het zijn bijzondere Pieten hier. Ik denk dat onze Scheepspraetcollega Do het met me eens is dat deze regio een goede voedingsbodem is voor de echte Pieten en een betere kwaliteit van leven biedt dan de Randstad.
Hier worden de Pieten al in de hooiberg gemaakt en staan ze als kleuter al tussen de koeien. Eind november kleuren ze spontaan diep zwart en strooien ze met pepernoten.

Heel wat anders dan de Pieten in de Randstad. Ik hoorde onlangs dat die lichtgetint zijn, het hele jaar actief en zich verplaatsen op snelle scootertjes. Dat zijn ook echte kindervrieden maar helpen je wel van je sierraden en pasjes af en nemen en passant even je flatscreen mee. Vaak toveren ze je woonkamer om in een kwekerij van 'tomatenplantjes' oepss. Hun oudere neven verplaatsen zich in snelle audi's a6 met in de kofferbak professioneel gereedschap van kaliber 9mm.

In onze regio gaat het veel meer ontspannen toe, daar zitten de echte Zwarte Pieten in de gemeenteraden en hebben veel vrienden en collega's met diepe zakken. Zo blijven we lachen.....
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Gerard »

sambeek schreef: di nov 19, 2019 3:38 pm Niks mis mee.
Ik denk dat dat gezeur over de zwarte piet, oerwoud geluiden tegen gekleurde voetballers in de hand wordt gewerkt
door de anti zwarte pieten mensen.
Helaas, dat is niet zo. Al lang daarvoor was dit al aan de gang. Ga maar eens in gesprek met de slachtoffers. Hoewel, ik een zwarte Piet zal missen (maar ze graag vervangen zie door nog meer Pietinnen), heb ik vorige week eens een praatje aangeknoopt bij een groep van tegenstanders van zwarte Piet. Er was veel politie om hen heen maar die bleek ter bescherming. Wat een agressie van een deel van mijn blanke medelanders die die tegenstanders monddood willen maken door fysiek geweld. Om ons dood te schamen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Gerard »

frank schreef: vr nov 22, 2019 4:26 pm Heel wat anders dan de Pieten in de Randstad. Ik hoorde onlangs
Pas op met dingen herhalen c.q. doorgeven uit de zoveelste hand. Daarmee voed je (ongetwijfeld onbewust c.q. onbedoeld) negatieve stigmatisering van hele groepen mensen die daar part nog deel aan hebben. Zelf heb ik ervaren, dat mensen die het minst van zaken weten, het bangst zijn en/of het hardste (voor)oordeel vellen.
dat die lichtgetint zijn, het hele jaar actief en zich verplaatsen op snelle scootertjes. Dat zijn ook echte kindervrieden maar helpen je wel van je sierraden en pasjes af en nemen en passant even je flatscreen mee. Vaak toveren ze je woonkamer om in een kwekerij van 'tomatenplantjes' oepss. Hun oudere neven verplaatsen zich in snelle audi's a6 met in de kofferbak professioneel gereedschap van kaliber 9mm.
Foei. Je zou in de zak moeten en mee naar Spanje voor deze stemmingmakerij.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door quichot »

Gerard schreef: do nov 28, 2019 10:30 pmFoei. Je zou in de zak moeten en mee naar Spanje voor deze stemmingmakerij.
Helaas is dit in sommige wijken in Amsterdam een vrij accurate omschrijving van de realiteit, die niet altijd is, zoals we die graag zien.
Ook moeten we niet blind zijn voor het feit dat in signalementen bij straatcriminaliteit 'lichtgetint' zo'n beetje standaard is. (Al krijgt de 'boze witte man' daarvan de schuld omdat 'wij' die jongens niet toelaten tot de arbeidsmarkt. Tja, dan moeten ze wel.)

Uiteraard mag je daar de Marokkaanse of Turkse gemeenschap als geheel niet op aankijken, het gros daarvan doet het prima, maar je moet af en toe wél de olifant in de kamer durven zien.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Gerard »

quichot schreef: vr nov 29, 2019 10:47 am
Gerard schreef: do nov 28, 2019 10:30 pmFoei. Je zou in de zak moeten en mee naar Spanje voor deze stemmingmakerij.
Helaas is dit in sommige wijken in Amsterdam een vrij accurate omschrijving van de realiteit,
Dit is al een stuk genuanceerder. Ook hier kan ik overigens niet over oordelen want ik kom zelden in dat dorp. Jij woont in zo'n wijk daar of heb je dit ook van horen zeggen? Overigens, een "realiteit" is vaak erg subjectief. Dorstigen zien een half vol glas aan voor een half leeg glas en angstigen zien overal dreiging. Waarmee ik niet wil zeggen dat een mens maar naïef moet zijn.
Ook moeten we niet blind zijn voor het feit dat in signalementen bij straatcriminaliteit 'lichtgetint' zo'n beetje standaard is. (Al krijgt de 'boze witte man' daarvan de schuld omdat 'wij' die jongens niet toelaten tot de arbeidsmarkt. Tja, dan moeten ze wel.)
Dat er bepaalde verbanden zijn, kan moeilijk ontkent worden, hetgeen overigens geen excuus is. Cultuurverschillen (dat is iets anders dan huidskleurverschillen) bemoeilijken vaak het samenleven en hebben tijd (vaak generaties) nodig. OP diverse plekken ter wereld heb ik kunnen vasstellen dat gewezen Nederlanders sterk vasthouden aan de eigen cultuur, denken dat dat de beste cultuur is en mensen uit die cultuur bevoordelen. Dat heeft mij geleerd dat er kennelijk veel overeenkomsten zijn tussen mensen op dit vlak, waar ze ook vandaan komen.
Uiteraard mag je daar de Marokkaanse of Turkse gemeenschap als geheel niet op aankijken, het gros daarvan doet het prima, maar je moet af en toe wél de olifant in de kamer durven zien.
Helemaal mee eens. En een ondoordachte of mogelijk doordachte opmerking, die schade kan veroorzakenis ook een olifant ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Gerard »

quichot schreef: vr nov 29, 2019 10:47 am
Gerard schreef: do nov 28, 2019 10:30 pmFoei. Je zou in de zak moeten en mee naar Spanje voor deze stemmingmakerij.
Ook moeten we niet blind zijn voor het feit dat in signalementen bij straatcriminaliteit 'lichtgetint' zo'n beetje standaard is.
Ook moeten we niet blind zijn voor het feit, dat berichtgeving vaak gekleurd is. Een "mis"daad wordt van mensen uit een andere cultuur sneller vastgesteld en zwaarder beoordeeld. "We" (ik ook) zijn van nature nou eenmaal geneigd tot dit gedrag. Niettemin helpt het, wanneer je je daarvan bewust bent.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Baschinist »

Foei. Je zou in de zak moeten en mee naar Spanje voor deze stemmingmakerij.
Dit stukje in het verhaal komt ook niet meer voor in de hedendaagse traditie, evenals de roe. Traditie is prima in staat om te veranderen.
Komen nu toch ook Pieten voorbij hier met lang haar en glitter oogschaduw?
M.i. is het probleem in deze "discussie" dat het geen discussie is. Felle tegenstanders gaan met gestrekt been in tegen felle voorstanders en andersom.....weinig discussie aan te ontdekken. Het overgrote deel van de mensen is na een gesprek echt wel in staat om tot elkaar te komen, alleen die hoor je zelden.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door quichot »

Gerard schreef: vr nov 29, 2019 12:04 pm ik kom zelden in dat dorp.
Ach gut.
En je vraagt aan mij of ik dat van horen zeggen heb? Serieus?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Klaver vier »

Het beste is doodzwijgen die hele discussie de volgende discussie is menskracht of mankracht.
Allemaal zeikers om niks
Traditie moet gewoon blijven en niet na tig jaar gaan lopen zeiken ( manskracht of menskracht) waar heb je het over.
Gr René die na dit gezegd te hebben gelijk stopt met deze onnozele discussie.
Klaver vier
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: zwart is en blijft mooi!

Bericht door Gerard »

Klaver vier schreef: za nov 30, 2019 9:55 am Traditie moet gewoon blijven en niet na tig jaar gaan lopen zeiken
Mwah, ik respecteer uiteraard jouw mening maar ik vind het kennelijke argument dat iets tig jaar bestaat nogal zwak.
Kinderarbeid, de vrouw ontslaan na huwelijk en achter het aanrecht, verplicht voortplanten en vele andere tradities zijn ook na tig jaar achterhaald en waarom niet allerlei christelijke tradities op de schop? De wereld en het denken over allerlei zaken verandert nu eenmaal.
Niettemin, iemand die moeite heeft met een zwarte Piet of een katholieke Sinterklaas, zou best eens gevraagd mogen worden naar de achterliggende problemen die daar kennelijk de oorzaak van zijn.
KickOutKerstman e.d. (echt nog geen tig jaar in Nederland) mag van mij best.
KickOutChristelijkeFeestdagen mag van mij ook, want waarom wordt iedereen die niet christelijk is daar mee opgezadeld? Gewoon iedereen 5 extra verlofdagen, naar wens op te nemen op elke dag in het jaar en die verplichte christelijke feestdagen afschaffen ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie