Weelde in Vianen weer voorbij

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Weelde in Vianen weer voorbij

Bericht door quichot »

Ik snap niet goed dat die vaste liggers, die het dus in feite verpesten, niet worden weggestuurd. Niet handhaven, ook een ziekte van deze tijd.

Of anders 1x24h gratis, om tegemoet te komen aan passanten op doorreis, en daarna 40 euro per dag.
Dat tarief moet echt fors zijn, anders gaat de calculerende Nederlander middelen. Bij twee tientjes denkt die dan al gauw bij twee dagen: mwa, tientje per dag, we blijven liggen.
Verder kan je als gemeente overwegen geen stroom aan te bieden, dus ook niet betaald. Daarmee ontmoedig je vaste liggers. Het is immers geen jachthaven, het is een passantenplek. In Maastricht tussen de bruggen piept daar toch ook niemand over?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Weelde in Vianen weer voorbij

Bericht door wrotter »

je ziet het hier ook steeds meer op de markerite plekken zeer lange liggers soms voor maanden en op een aantal plekken hebben ze dan een eind van de boot op de wal een aggregaatje staan en zoemt het er lustig op los ,maar gelukkig bied de markerite nog geen stroom aan op de stijgers wel heb je dan mensen die leggen hun bij bootje op de plek waar ze lagen en varen af en toe naar de dichts bij zijnde jachthaven voor een nacht en ja we mogen ons gelukkig prijzen dat er nog veel gratis ligplaatsen zijn ,die maar wat graag door grotere schepen ingepikt worden ,tja gratis liggen he .
bij ons in de buurt was er eens een die bij een voor sein van de brug de paal had gekraakt en daar zijn kabeltje had ingeplugd tja altijd stroom tenzij je de lichten doofde ,maar goed hij is gepakt omdat hij er over klaagde dat er niet altijd stroom op stond .
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Weelde in Vianen weer voorbij

Bericht door quichot »

wrotter schreef: zo dec 15, 2019 9:42 am bij ons in de buurt was er eens een die bij een voor sein van de brug de paal had gekraakt en daar zijn kabeltje had ingeplugd tja altijd stroom tenzij je de lichten doofde ,maar goed hij is gepakt omdat hij er over klaagde dat er niet altijd stroom op stond .
Mag hij nog van geluk spreken dat het licht niet in de knipperstand ging! :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Weelde in Vianen weer voorbij

Bericht door Gerard »

quichot schreef: ma dec 02, 2019 8:18 am
Basher schreef: zo dec 01, 2019 1:16 amJuist wel :!:
En allemaal leuk en aardig, dat aanspreken op wangedrag, maar ik kan me goed voorstellen dat je daar voor terugdeinst. Zeker met een slok op hebben die aso's verrekte korte lontjes. Van achter een toetsenbord is het dan makkelijk praten.
Ik wil echt niet beweren, dat het altijd makkelijk is, maar ik heb ook ervaren, dat velen het makkelijker vinden om te zwijgen en achter het toetsenbord wel te klagen.
Ik ben, naar blijkt, een uitzondering op die regel, en spreek ook de mensen aan die dingen maar laten gebeuren. Laatst nog in de trein, toen een knul een ander belaagde en ik daar wat van zei. Er kwam een sorry en een uitleg. Het was doodstil van iedereen die meeluisterde waarop ik het vervolgens niet kon laten door te zeggen: "Iedereen die nu zo muisstil is, is medeschuldig aan narigheid die daardoor wordt getolereerd". Er was er eentje die zei: "U hebt gelijk; het is net zoals in de oorlog, maar ik zal uw woorden in gedachten houden".
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Weelde in Vianen weer voorbij

Bericht door quichot »

Gerard schreef: do jul 16, 2020 11:11 pmIk ben, naar blijkt, een uitzondering op die regel, en spreek ook de mensen aan die dingen maar laten gebeuren.
Nee, die uitzondering op de regel ben je niet.
Maar ieder van ons zal per situatie de inschatting maken of interventie niet tot escalatie leidt, met mogelijke uitkomst dat (hopelijk!) een omstander voor jou een ambulance belt.
Wie die afweging op principiële gronden niet maakt is geen held, maar een dwaas.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Weelde in Vianen weer voorbij

Bericht door Gerard »

quichot schreef: vr jul 17, 2020 9:04 am
Gerard schreef: do jul 16, 2020 11:11 pmIk ben, naar blijkt, een uitzondering op die regel, en spreek ook de mensen aan die dingen maar laten gebeuren.
Nee, die uitzondering op de regel ben je niet.
Maar ieder van ons zal per situatie de inschatting maken of interventie een kans van slagen heeft of leidt tot escalatie, met als meest waarschijnlijke uitkomst dat (hopelijk!) een omstander voor jou een ambulance belt.
Wie die afweging op principiële gronden niet maakt is geen held, maar een dwaas.
Helemaal mee eens uiteraard. Gezien dat ik begon met: "Ik wil echt niet beweren dat het altijd makkelijk is ..." dacht ik aangegeven te hebben, dat je wel je verstand moet blijven gebruiken. Het punt wat ik wilde maken, is, dat situaties vaak ontstaan door wegkijken. Om een voorbeeld te noemen; wanneer iemand nalaat om te reageren wanneer iemand iets onaangenaams tegen een ander zegt, is het lastiger wanneer vervolgens een gevecht ontstaat. Dit geldt ook op het water. voorkomen is beter/makkelijker dan genezen.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie