Asociale lamstraal medewatersporters.

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Marie Christina »

Vanmiddag komt ons tussen de Smalle en Wijde Ee een open bootje type wastobbe tegemoet.
Wij worden aan bak- en stuurboord opgelopen door twee Maril 740 sloepen.
Tevens zit er een Barkas voor ons.
Alle drie de gashendel in standje vreselijk.
Hekgolven van zeker een meter hoog die weerkaatsen tegen de harde beschoeiing.
Het water kookt.

Bij ons blijft de overlast beperkt tot het opvangen van de TV en het moeten opdweilen van de inhoud van een paar glazen.

Met de tobbe loopt het slechter af.
Elke golf deponeert een flinke hoeveelheid water aan de verkeerde kant van het vrijboord van het bootje.
Wij zien dat dit niet goed afloopt keren om en varen volle kracht op het nog net drijvende bootje af.
Werkelijk 10 seconden zijn we te laat.
Het bootje zakt onder de voeten van een man met 3 kinderen weg.

Wij nemen ze aan boord en blijven boven het wrak drijven, de vele als gekken varende bootjes van het wrak wegdringend.
Twee dames in een andere sloep vissen spullen uit het water.
Dit levert ons vooral woedende blikken op.
We liggen in de weg....

Het geval en de positie van het wrak doorgegeven aan de politie.
Die zegt onderweg te zijn.
Maar na drie kwartier manoeuvreren en allerlei attributen opvangen is er nog niemand, krijgen de drenkelingen, het koud en ben ik het zat.
We markeren de positie, geven het door aan de politie en trekken ons plan: de drenkelingen droge grond onder de voeten bezorgen in Drachten.

Vroeger gingen mensen bootjevaren om te onthaasten.
Nu hebben de rode broeken en gestipte bikini rosé drinkende stuurs voor zich uit kijkende brallers nog steeds haast.
Ook op het water.
Gas op die lolly.
Ook al zinkt mijn medevaarder er van af.

Oh ja, ze voeren door.
Ondanks dat ze het best gezien hadden.

Bah bah en nog eens bah.
Wil ik nog wel geassocieerd worden met dit soort walgelijk volk?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door paure nesci »

Aso's , bah !
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Marie Christina »

Het was sowieso gewoon niet leuk meer.
Wat een ongelofelijke drukte.
Het leek wel Sneekweek
De, vooral, sloepen vlogen je om de oren.

Ik vind bootjevaren eigenlijk niet zo leuk meer...
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Richard van den Berg »

Klinkt als het Amsterdam Rijn Kanaal: ook zo'n gigantische klotsbak die er berucht en beroemd om is.

Het zal mij benieuwen hoe over de 2 weken de bezetting van de IC's is...
Groeten,

Richard

mijn boot
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door sailor wim »

Menno je bent een topper.
Ik voer met dit soort (zon)dagen niet meer, als ik niet op reis was.
De sloepen al dan niet de vaarbewijs plichtige gaan als broodjes over de toonbank. Net zo als de campers er is dus nog een groep met wat (leen) mogelijkheid in ons land. En dan inderdaad de rode broek aan want zag ik op zo'n folder.
Nee dit is het gevolg van de dikke IK.
Ik ben benieuwd waar en hoe het schip strandt straks.

@ Richard,
Wat die IC betreft, ik houd mijn hart vast.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door wrotter »

nou als je de losgeslagen mafkezen hier zag werd je ook niet blij ,de snelheid beperkingen kennen die lui niet ook de borden verbod golfslag te maken en trouwens heel veel kunnen ze niet of geen vaarbewijs of gewoon op het water mag alles hier bij mij 12km Pu maar er zijn er vele die met gemiddeld 20/25 km langs varen en zich tussen al die genen die wel normaal doen heen slingeren .tja en achterom kijken dat is toch stom dat doe je niet ,
helaas te weinig toezicht te water ,borden waar op 6/9 km staat snappen ze niet ,zien ze niet of kunnen er niet tegen dat er iemand voor hun vaart .
dus laten we blij zijn met de velen die nog normaal zijn en niet denken dat ze in een Ferrari zitten en de 300 moeten halen ,
wat ook een ellende is dat er zijn die een gps hebben maar ingesteld staat op mijlen hebben we erg vaak mee gemaakt en dan bij aanhouding zeggen we varen maar 9 tja maar dan maal 1852 is toch iets te hard tja 16,6 kmpu tja dat dus bij 12 km is22.2 km en zo gaat het dus grandioos fout .
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door quichot »

Ik was op de HISWA op de dag dat die op coronaslot ging.

Voor boten hoef je daar echt niet meer heen te gaan. Alleen maar 'sloepen'.
Ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat die poenerige halfglijders met stuurraden van 1,5 m doorsnee niets met een sloep te maken hebben. Zoals het publiek dat daar liep niks met watersport te maken wil hebben. Dat wilde maar twee dingen weten van de standhouder: hoe hard kan 'ie, en is 'ie ook leverbaar met coctailbar. En o ja! Issie ook als automaat leverbaar? :lol:

Voor dit, over het algemeen bovenmodale, schorem is het leasebakkenmentaliteit galore: zoveel en zo hard mogelijk iedereen inhalen om als eerste bij de volgende brug of sluis te zijn.

Uiteraard lezen zij dit draadje niet, want dit volk is hier (gelukkig) niet te vinden. En daarmee wil ik ook gelijk duidelijk gezegd hebben dat de sloepvaarders hier op dit forum wél begrijpen wat varen inhoudt.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door varg »

Gisteren op de Nieuwe Meer een heerlijke dag met veel bootjes, rustig geankerd, sommige zelfs met een echte ankerbal! Jammer dat er dan toch een paar gekken zijn die op volle kracht door dit drijvend dorpje scheuren! De pakkans is te klein, de waterpolitie moet ze op heterdaad betrappen. Jammer dat hun licentie niet ingetrokken kan worden op basis van videomateriaal. Ik herinner me wel een video van een erg rare inhaalmanoeuvre in de buurt van Kalenberg. De bestuurder/eigenaar is op internet herkent en zijn gedrag besproken. Toch leerzaam voor hem denk ik! :oops:
groet, Arnold
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Marie Christina »

Ze zitten wel op de FB pagina van Motorboot.
Zal ik?....

Krijg ik wel een bak (kouwe) kak over me heen.
Dat weet ik nu al.
Niet dat ik daar bang voor ben, maar zoals Koot en Bie ooit zeiden: "Het is weer zo'n gedóe."

En het ergste: het gaat niet helpen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Baschinist »

Wil ik nog wel geassocieerd worden met dit soort walgelijk volk?
Ik moet eerlijk zeggen dat deze gedachte de laatste tijd ook nog wel eens door mijn hoofd spookt, en om eerlijk te zijn niet alleen vanwege de sloepvaarders maar van de watersporters in zijn algemeenheid. Als ik de t*ringzooi zie die de op de strandjes in de Biesbosch achterblijft omdat de watersporter zo nodig moest recreëren daar dan vraag ik me wel eens af of alleen tokkies nog een bootje hebben vandaag de dag.

En of het door corona komt weet ik niet maar als ik zie hoe het er de laatste tijd verbaal aan toe gaat op internet dan lusten de honden daar ook geen brood van. Motorboten vs zeilboten, beroeps vs plezier, snel vs langzaam, oud vs jong, ....het vliegt elkaar verbaal allemaal in de haren.
Dat dat uitgerekend gebeurd op een pagina die "varen doe je samen" heet is misschien nog wel het meest sneue.
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door varg »

Marie Christina schreef: vr mei 22, 2020 9:33 am Ze zitten wel op de FB pagina van Motorboot.
Zal ik?....

Krijg ik wel een bak (kouwe) kak over me heen.
Dat weet ik nu al.
Niet dat ik daar bang voor ben, maar zoals Koot en Bie ooit zeiden: "Het is weer zo'n gedóe."

En het ergste: het gaat niet helpen.
Zwijgen is accepteren! Wees dapper en verzet je tegen asociaal gedrag. Altijd en overal! Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk...geen lid van sociale media (behalve hier dan :)) Als ik me nog even herinner wat Jetten van D66 laatst voorlas dan begrijp ik heel goed dat je wat reserves hebt. Maar, zoals er in ons stadje op een muur geschreven staat: https://i.ytimg.com/vi/scLHJ84zDIE/maxresdefault.jpg
groet, Arnold
Twei Woiven
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Twei Woiven »

Sloepen, praat me er niet van....
Volk erop dat te stom is om na te denken...
Op een sloep van 5 meter een boegschroef, anders kunnen ze niet manoeuvreren..
Gashandel kent maar twee standen, nul en vol.....
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door frank »

Gistermiddag waren we met twee man in St Agatha bij onze steiger keien aan het versjouwen om de door golfslag beschadigde oever een beetje te beschermen. Daar op dat water, daar ging het tekeer, niet te geloven.
Vele tientallen speedboten, waterskieers en regelmatig een gigantisch speedjacht van > 15 m met van die potentieverhogende brullende motoren.
Gigantische golven en ik stond daar in mijn lieslaarzen me overal aan vast te houden, alles spoelde weg. Allemaal van die verrekte tokkies die zo nodig de zogenaamde watersporter willen uithangen, moet wel snel, sneller gaan en heel veel herrie maken.
Mooie meiden die vanwege de klappen op de golven niet alleen zichzelf maar ook hun tieten moeten vasthouden want veel spankracht hebben die mini bikinis niet :D

Ik hoop op een paar frisse dagen, sneeuw en ijsbuien en vooral veel drijvende boomstammen in de rivier. :evil:
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door paure nesci »

nou, gelukkig helpen Ed en Willem bever goed mee , hoeveel bomen er wel niet geveld worden door die jongens....
wat een drukte gisteren zeg , niet normaal....in de file onder de keersluis door.....en die snelle dingen ? mag je die afschieten ? :mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Baschinist »

in de file onder de keersluis door.....en die snelle dingen ? mag je die afschieten ?
Die snelle dingen willen weer terug schieten omdat ze in de file de pruimenmoord stikken van een stinkende DAF van een sloom motorbootje voor ze wat de file veroorzaakt. Veelal bestuurd door een boomer toch niet meer op zijn werk hoeft te verschijnen en er daarom alle tijd voor neemt terwijl hij zijn hobby financiert door de pensioenpot leeg te vreten waar de snelvaarder weer voor op mag komen draven op maandagochtend.

Waanzin natuurlijk, maar enige tolerantie en zelfreflectie kan geen kwaad. Laten we alleen de rotte appels aanpakken en verder iedereen een beetje in zijn waarde laten.
Plaats reactie