Asociale lamstraal medewatersporters.

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door wrotter »

laten we ook wat vrolijk zijn, wat brengen die peut verslindende speed boten ed toch weer in het laatje van de belasting ontvanger , heerlijk zij spuiten bergen uitlaatgassen de lucht in tja katalysators op dat soort boten hoort niet dan heb je er nog velen die uitlaat loos varen om maar zoveel mogelijk te laten horen dat ze flink zijn en vaak een heerlijke benzine geur achterlaten .
Twei Woiven
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Twei Woiven »

Als je op een kalme dag de scherven van je koffiepot uit de kajuit kan rapen omdat zo een idioot hekgolven trekt van een meter omdat zijn piemeltje te klein is, dan heb je graag de dubbelloops schrootbuks van wijlen je opa bij de hand hoor.
We kwamen de Oranjesluizen uit het IJmeer op.
Genoemde hersenloze had al de hele schutting door een telefoon aan zijn oor, stond achterin en drukte met zijn voet geregeld tegen de handel vd boegschroef om zijn waterbmw tegen de kant te houden.
We kachelen de sluis uit, nee, mijn 636 rookt niet, en genoemde nitwit blijft achter.
Iets met touw, telefoon en wegvaren wat een handeling teveel is alleen.

Even later komt ie op volle snelheid op een meter of 15 langs knallen met hekgolven die tegen ons gangboord aanstaan.
Die hadden we niet zien aankomen, ook omdat ie pas 50 meter achter ons vol gas gaf.
Dat koste mij dus mijn koffie en een koffiepot.

De amoebe was zo snel verdwenen dat ik zijn nummer niet heb kunnen opnemen, ik had al voldoende moeite om ons schip op koers te houden.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door paure nesci »

hebben jullie helemaal gelijk in , afgeschoten levert zo'n ding niets meer aan de staatskas maar wel weer n hoop vervuiling....maar ik meen ook een :mrgreen: achter dat bericht te hebben staan....
veel vaarplezier met z'n allen ( en dat meen ik ) 8)
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door paure nesci »

oh....en mijn Indenor rookt ook niet.... :mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Marie Christina »

Over zelfreflectie gesproken, deze las ik laatst:

"Is het u wel eens opgevallen dat degene die u voorbij vaart moet beseffen dat het vakantie is en dat degene die ietsje langzamer voor u vaart moet beseffen dat er ook mensen zijn die een beetje door willen varen?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door KarelE »

wrotter schreef: vr mei 22, 2020 1:31 pm laten we ook wat vrolijk zijn, wat brengen die peut verslindende speed boten ed toch weer in het laatje van de belasting ontvanger , heerlijk zij spuiten bergen uitlaatgassen de lucht in tja katalysators op dat soort boten hoort niet dan heb je er nog velen die uitlaat loos varen om maar zoveel mogelijk te laten horen dat ze flink zijn en vaak een heerlijke benzine geur achterlaten .
En hier op de IJssel hebben die dingen een extra hekgolf profiel zodat erachter kan worden gewake-board. En dan een stereo installatie die op een gemiddeld tentfeest nier zou misstaan, om met de muziek weer (on)fatsoenlijk boven die demperloze motor uit te komen.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Waterman »

Baschinist schreef: vr mei 22, 2020 12:50 pm Veelal bestuurd door een boomer die toch niet meer op zijn werk hoeft te verschijnen en er daarom alle tijd voor neemt terwijl hij zijn hobby financiert door de pensioenpot leeg te vreten waar de snelvaarder weer voor op mag komen draven op maandagochtend.
Ik vind dat een beetje rare uitspraak vriend.
Want ik behoor ook sinds 19 Mei vorig jaar tot die groep die jij "boomer" noemt die zijn "pensioenpot leeg zit te vreten".
Je vergeet echter dat die "boomer" vanaf het begin dat deze is gaan werken ,bij gedragen heeft aan "zijn of haar eigen pensioenpot".
Mijn pensioentje (te veel om van dood te gaan,te weinig om van te leven) wordt niet opgebracht door de huidige generatie,maar is bijeen gesprokkeld door mijzelf.Mijn lijfrente van 20 jaar sparen, levert meer op dan mijn pensioen.
Mag ik er dan nu na 50 jaren hard werken,circa 60 uren per week, ook van gaan genieten,en niet zo nodig nog moeten komen opdraven op maandagmorgen?

En iedere werknemer in loondienst krijgt er regelmatig loonsverhoging bij.
Wij als pensioengerechtigden worden maandelijks d.m.v. een "psychologische oorlogsvoering" erop gewezen ,dat de dekkingsgraad weer lager is dan een maand daarvoor,en dat korting van het pensioen "niet" uitgesloten is.
Met dank aan Wouter Koolmees dan maar. :mrgreen:

In België is het ook al niet beter gesteld dan hier.
Ik dacht dat daar de wetten strakker waren,maar zo te zien,is dat niet zo.
https://www.facebook.com/schipariel/vid ... 8534973653
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Baschinist »

ik geloof niet dat je de strekking van mijn verhaal helemaal begrepen hebt.
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Marie Christina »

Van rooie broeken in speedsloepen naar gekort worden op je pensioen...
Hier kan het. :D
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Waterman »

Baschinist schreef: vr mei 22, 2020 9:48 pm ik geloof niet dat je de strekking van mijn verhaal helemaal begrepen hebt.
Of de strekking van jou liet veel aan duidelijk te wensen over.
De boomer zit in die slome motorbootje met zijn stinkende DAF,die dus geen haast heeft,omdat hij toch niet meer naar het werk hoeft te gaan,want die zit toch al de pensioenpot leeg te vreten.
Met dat eerste gedeelte heb ik geen moeite,met dat andere had je beter een andere woordenkeuze kunnen maken denk ik.
Ik vind het namelijk jammer dat je pensioen genietende mensen neerzet als mensen die de "pensioenpot leeg vreten".
Dat je het waanzin vind van die snelvaarder begrijp,ik terdege wel.
Maar dat andere gedeelte op deze manier formuleren,daarvan begrijp ik helemaal niets,hoe men daarbij komt.
Ik ben die "boomer" namelijk.
Maar laten we er verder geen woorden meer aan vuil maken,want dat is het me allerminst waard.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Baschinist »

Nogmaals, je snapt de strekking niet helemaal.
Dat je het waanzin vind van die snelvaarder begrijp,ik terdege wel.
Ik vind dat van die snelvaarder geen waanzin, ik vind het hele stukje waanzin. Is ook niet mijn mening verder.
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door buggyrene »

Twei Woiven schreef: vr mei 22, 2020 10:31 am Sloepen, praat me er niet van....
Volk erop dat te stom is om na te denken...
Op een sloep van 5 meter een boegschroef, anders kunnen ze niet manoeuvreren..
Gashandel kent maar twee standen, nul en vol.....
Helemaal totaal mee eens, ergenis met stip op nummer 1 bij mij !!!

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Klaver vier »

Sloepen zijn inderdaad de ergste,vette hekgolf en verder nergens naar kijken,alleen of er nog wijn in het glas zit kakballen
Gr René
Klaver vier
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door quichot »

Ik ben er niet trots op, maar ik heb het wel eens laten aankomen op buigen of barsten bij de brug Vreeland waarvoor ik groen had. Toen ontdekte ik dat ze even hard achteruit kunnen. :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Asociale lamstraal medewatersporters.

Bericht door Marie Christina »

Kan je gewoon trots op zijn, hoor.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie