waar moet dat allemaal heen...?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door frank »

Was ik gisteren aan boord wat rommel aan het wegwerken verpakt in de krant van een dag of wat geleden valt mijn oog plots op een artikel over, jawel hoor, onze swarte vriend zal ik maar zeggen.
Met stijgende verontwaardiging las ik het stuk en nam meteen een kloek besluit: er wordt NOOIT meer door mij gevaren tbv die oude zeer geachte witbaardigde baas met zijn mooie mijter en staf.

Afbeelding

Dit gaat de verkeerde kant op, straks sluiten ze je nog op. Dus met carnaval ook niet in een pietenpak.. oei.. De wereld wordt er niet leuker op.
Sterker nog, het lijkt wel of de beeldenstorm herhaald gaat worden. De vaderlandse geschiedenis gaan ze herschrijven, onze ferme zeehelden knopen ze op aan de hoogste lantaarnpaal. De mannen van stavast die zoveel voor ons land betekend hebben worden nu afgeschilderd als echte criminelen.
Nee, afgelopen jaren had ik al af en toe met van die witte roetvegen te maken die ik prompt van boord zette maar nu is het hek van de dam. Geen meter meer.


En als we dan over rascime spreken, de natuur geeft al het voorbeeld! Zie foto hieronder ;-)

Afbeelding
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door quichot »

Maak je geen zorg, gaat niet gebeuren. En de reden daarvoor staat in dat komische stukje wartaal zelf: discriminatie op grond van ras is bij de wet verboden.

Nu kun je zwartepiet alle denkbare zwartepieten toeschuiven, maar hij discrimineert niet.
Mensen verkleed en geschminkt als pietermansknecht, maken bij de uitoefening van hun taak, pepernoten uitdelen, namelijk geen onderscheid tussen blanke, gele, rode, lichtgetinte of zwarte kindertjes. Evenmin wordt bij de selectie van vrijwilligers voor deze belangrijke taak gediscrimineerd op basis van ras. Blanke, gele, rode, lichtgetinte én zwarte mensen mogen zich hiervoor aanmelden. Ingeval van zwarte mensen kan er zelfs bespaard worden op schminkkosten!

Dus artikel 1 van de Grondwet is hier niet van toepassing, en wordt hier ook nooit van toepassing.
Ik sluit niet uit dat Airfryer en de zijnen het ooit voorelkaar krijgen dat overal in den lande Plaatselijke Verordeningen het inzetten van zwartepiet gaan blokkeren, uit vrees dat KOZP-activisten voor het oog van de verwachtingsvolle kinderschare Sinterklaas door z'n kop schieten.
Want dat mag dan weer niét volgens de grondwet.

En zo is er toch nog gerechtigheid! :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Marie Christina »

Nee, ik ga hier niet in mee.
Het is juni.
24 graden.
Géén zwarte piet geneuzel.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door quichot »

Daarom onthoud ik me verre van de discussie pro of contra.
Ik haakte alleen in op de absurde veronderstelling dat art. 1 van de Grondwet hier iets mee te maken zou hebben. :wink:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Evert »

Ons mooie land waar in satire en cabaret alles gezegd mocht worden verliest elke dag een beetje van zijn humor en zijn glans. Zouden die humorlozen nu echt niet doorhebben dat de manier waarop zij zich manifesteren de ziel uit de samenleving trekt? Dit zorgt er pas echt voor dat mensen verschillen tussen elkaar gaan zien.

Gelukkig heb ik binnenkort een etentje met een man of vijftien. In de leeftijd van 18 tot 67, in alle kleuren van de regenboog(letterlijk en figuurlijk), student, ondernemer, in loondienst. Wat ons bindt is dat we met veel plezier samenwerken bij het leukste bedrijf van Amsterdam.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door quichot »

Evert schreef: do jun 18, 2020 12:25 pm Ons mooie land waar in satire en cabaret alles gezegd mocht worden verliest elke dag een beetje van zijn humor en zijn glans.
Klopt.
En dat gaat sneller dan we vrezen. De waan van de dag regeert: bij iedere ademtocht 'kwetsen' we wel iemand, met het verwijt dat we dat zelf 'niet eens weten'.
Zo wisten jullie vast ook niet dat wie niet meeliep in de demonstratie voor Floyd racist is. Ja, lach er maar om, maar dit werd dus bloedserieus op één van de babbelshows beweerd. En berouwvol beaamd door de geschrokken blanke toehoorders.

Op D-Day, de dag waarop we herdenken dat 18-jarige jongens voor onze vrijheid op de stranden hun dood tegemoet liepen, eisten hun leeftijdsgenoten een safe space op scholen en universiteiten: een ruimte waarin het verboden was elkaar te kwetsen.
O, wat zou ik die jongens op de stranden zo'n safe space gegund hebben! Nou ja, die hebben ze nu. Onder een wit marmeren kruis.

Op naar 1984!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Richard van den Berg »

Evert schreef: do jun 18, 2020 12:25 pmGelukkig heb ik binnenkort een etentje met een man of vijftien. In de leeftijd van 18 tot 67, in alle kleuren van de regenboog(letterlijk en figuurlijk), student, ondernemer, in loondienst. Wat ons bindt is dat we met veel plezier samenwerken bij het leukste bedrijf van Amsterdam.
Goed bezig en blijf vooral zo doorgaan!
Groeten,

Richard

mijn boot
wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door wrotter »

artikel 1 van de nieuwe scheepvaart wet word straks er mag Absolut geen wit schip meer varen alle casco's dienen van af …….. zwart te zijn.
Gebruikersavatar
stevedem
Berichten: 801
Lid geworden op: zo jan 26, 2014 4:07 pm

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door stevedem »

wrotter schreef: do jun 18, 2020 3:04 pm artikel 1 van de nieuwe scheepvaart wet word straks er mag Absolut geen wit schip meer varen alle casco's dienen van af …….. zwart te zijn.
oei oei, ik zie een protest komen.
witte en zwarte casco's.... dat moet natuurlijk licht en donker van kleur gemaakte casco's worden :lol: :lol: :lol:
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door sambeek »

frank schreef: wo jun 17, 2020 1:18 pm Was ik gisteren aan boord wat rommel aan het wegwerken verpakt in de krant van een dag of wat geleden valt mijn oog plots op een artikel over, jawel hoor, onze swarte vriend zal ik maar zeggen.
Met stijgende verontwaardiging las ik het stuk en nam meteen een kloek besluit: er wordt NOOIT meer door mij gevaren tbv die oude zeer geachte witbaardigde baas met zijn mooie mijter en staf.

Afbeelding

Dit gaat de verkeerde kant op, straks sluiten ze je nog op. Dus met carnaval ook niet in een pietenpak.. oei.. De wereld wordt er niet leuker op.
Sterker nog, het lijkt wel of de beeldenstorm herhaald gaat worden. De vaderlandse geschiedenis gaan ze herschrijven, onze ferme zeehelden knopen ze op aan de hoogste lantaarnpaal. De mannen van stavast die zoveel voor ons land betekend hebben worden nu afgeschilderd als echte criminelen.
Nee, afgelopen jaren had ik al af en toe met van die witte roetvegen te maken die ik prompt van boord zette maar nu is het hek van de dam. Geen meter meer.


En als we dan over racisme spreken, de natuur geeft al het voorbeeld! Zie foto hieronder ;-)

Afbeelding


Ik denk dat het dan juist de goede kant op gaat, alle zwarte pieten oppakken. 8) Lijkt me een uitstekend idee. :D
Dus alle zwarte mensen schminken zich straks wit, als ze niet opgepakt wensen te worden. :mrgreen:

Je wordt er toch helemaal schijtziek van!!
groet Terpstra / SAMBEEK
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door ErikH »

Gisteren na de hoosbuien hoorde ik 2 donkere mensen zeggen dat hun straat BLANK stond. Het staat niet blank maar "onder water"! Al jaren worden wij blanken gelijk gesteld aan noodweer, hoosbuien en ellende. Ik heb schoon genoeg van dit soort racistische uitspraken!

Gr.

Erik
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door sambeek »

:lol:
groet Terpstra / SAMBEEK
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Evert »

:D
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Richard van den Berg
Berichten: 579
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:08 pm
Locatie: Rustenburg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Richard van den Berg »

quichot schreef: wo jun 17, 2020 3:10 pm Maak je geen zorg, gaat niet gebeuren. En de reden daarvoor staat in dat komische stukje wartaal zelf: discriminatie op grond van ras is bij de wet verboden.

Nu kun je zwartepiet alle denkbare zwartepieten toeschuiven, maar hij discrimineert niet.
Mensen verkleed en geschminkt als pietermansknecht, maken bij de uitoefening van hun taak, pepernoten uitdelen, namelijk geen onderscheid tussen blanke, gele, rode, lichtgetinte of zwarte kindertjes. Evenmin wordt bij de selectie van vrijwilligers voor deze belangrijke taak gediscrimineerd op basis van ras. Blanke, gele, rode, lichtgetinte én zwarte mensen mogen zich hiervoor aanmelden. Ingeval van zwarte mensen kan er zelfs bespaard worden op schminkkosten!

Dus artikel 1 van de Grondwet is hier niet van toepassing, en wordt hier ook nooit van toepassing.
Ik sluit niet uit dat Airfryer en de zijnen het ooit voorelkaar krijgen dat overal in den lande Plaatselijke Verordeningen het inzetten van zwartepiet gaan blokkeren, uit vrees dat KOZP-activisten voor het oog van de verwachtingsvolle kinderschare Sinterklaas door z'n kop schieten.
Want dat mag dan weer niét volgens de grondwet.

En zo is er toch nog gerechtigheid! :wink:
Airfryer en soortgenoten mogen van mij een retour Pluto: op Antartica zullen ze nog te kort afkoelen. :twisted:
Groeten,

Richard

mijn boot
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Gerard »

quichot schreef: do jun 18, 2020 2:26 pm
Evert schreef: do jun 18, 2020 12:25 pm Ons mooie land waar in satire en cabaret alles gezegd mocht worden verliest elke dag een beetje van zijn humor en zijn glans.
bij iedere ademtocht 'kwetsen' we wel iemand, met het verwijt dat we dat zelf 'niet eens weten'.
Gekwetst worden doet een mens zichzelf aan. Degene die mij kan kwetsen moet nog geboren worden. Door je simpel te realiseren, dat de ander kennelijk een probleem met je heeft maar dat jouw probleem niet is, houdt het op, toch?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie