waar moet dat allemaal heen...?

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Gerard »

ErikH schreef: do jun 18, 2020 4:50 pm Gisteren na de hoosbuien hoorde ik 2 donkere mensen zeggen dat hun straat BLANK stond. Het staat niet blank maar "onder water"! Al jaren worden wij blanken gelijk gesteld aan noodweer, hoosbuien en ellende. Ik heb schoon genoeg van dit soort racistische uitspraken!
Binnenkort komt er een einde aan het Zwarte Water, de donkere lucht, zwart geld en witwassen, de Rio Negro, zwarte verf, blanke lak, lichtzinnig en zwartgallig enz. enz. ;-)
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door Marie Christina »

Mag je nog wel een wit voetje halen dan?
Ik zie het wat dat betreft zwart in, hoor.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
toine
Berichten: 97
Lid geworden op: do mar 07, 2019 4:37 pm

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door toine »

Zigeuner schnitzel heet tegenwoordig rond trekkend stukje vlees.
Toine
Het interesseert me geen moer wie je vader is, maar zolang ik zit te vissen loop jij niet over het water.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door quichot »

De gekte slaat door.
Makelaars en hoteliers in New York spreken bij de aanprijzing van een woning of suite niet langer meer van master bed room, want master herinnert aan het slavernijverleden.
Maar ja, zoals het vaak gaat bij dit soort bevliegingen, het gaat meestal weer over.

Hoop ik.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
wrotter
Berichten: 619
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door wrotter »

ik heb zo een dik vermoeden dat zolangzamer hand de grondwet is bij gespijkerd moet worden .
het werd die vele jaren geleden in elkaar geprutst voor de bevolking die toen leefde in ons landje .maar waar nu de import feestelijk gebruik van kan maken .
en nu zijn er zoveel wetjes en verordeningen dat niemand meer weet hoe het inelkaar zit ,en zo te horen blijven de politikelingen zich alleen maar drukmaken en tegen elkaar op te bieden wie de meeste regeltjes en wetjes er uit kunnen slepen .
straks komen ze nog omdat we allemaal gelijk moeten zijn met het idee dat ieder een de zelfde kleur moet hebben tja zoek maar een mooi neutraal kleurtje uit .
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: waar moet dat allemaal heen...?

Bericht door sailor wim »

Tja Guido hier van de ouder slaapkamer, maar ja moet je kids hebben om daar te mogen verblijven :D
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie