Waar is dit? Seizoen '20-'21

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Carel-k »

Dit was in het na seizoen oct/ november de maiden trip van de nieuwe eigenaar na 48 jaar zijn wij gestopt met varen
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Beemer
Berichten: 414
Lid geworden op: zo feb 11, 2018 8:42 pm

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Beemer »

Carel-k schreef: do mar 17, 2022 8:34 pm Dit was in het na seizoen oct/ november de maiden trip van de nieuwe eigenaar na 48 jaar zijn wij gestopt met varen
Ok, dus echt heel laat in het seizoen, 's zomers vanwege drukte daar niet meer leuk.
De nieuwe eigenaar, ofwel de oud bezitter van sleper Harley D? Deze heeft mij nog een geholpen met een klusje, toen we samen in 2017 voor 'knippen en scheren' bij Falcon in de hal lagen.
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Carel-k »

Juist Henk en Madelijne
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door quichot »

Ik heb op de website Gemeentehaven Willemstad gezocht naar tarieven, maar daar doen ze niet aan. Je kunt wel een offerte aanvragen voor een bepaalde periode. Ik vermoed dat de ze prijzen laten afhangen van vraag en aanbod.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Twei Woiven
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Twei Woiven »

Als ik mag kiezen tussen Willemstad en Numansdorp aan de overkant kies ik voor Numansdorp.
Stukken goedkoper en veel vriendelijker
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door quichot »

Dat hoor ik van meer mensen. Lig je daar niet verwaaid als er snachts een zuidwester wind bef 6 of harder is opgestoken en je moet oversteken naar de Volkerak? Dan krijg je de soep echt vol dwars.
Meestal kies ik daarom voor de wachtsteiger sportsluis achterzijde. Kost helemáál niks!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door RuudMal »

Guido,

Daar kan je inderdaad goed liggen.maar dat weten veel mensen en dat betekent dat er niet altijd plek is. Een paar jaar terug mocht je ook aan volkerak kant ook aan de binnenzijde afmeren. Volgens mij mag dat nu niet meer.

Anders door naar de galathese haven.

Gr.
Ruud

Waar blijft de volgende raadplaat?
Ancora Imparo
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door quichot »

RuudMal schreef: ma mar 21, 2022 10:12 pm Anders door naar de galathese haven.
Heb ik al eens als raadplaat geplaatst hier, Ruud!
Maar we wachten op Waterman.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Waterman »

quichot schreef: wo mar 23, 2022 10:30 am Maar we wachten op Waterman.
Jullie mogen de nieuwe ook wel plaatsen .
Want ik moet mijn aandacht even een poosje verleggen naar andere zaken inzake mijn schade perikelen door de gaswinning hier.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Gerard »

RuudMal schreef: ma mar 21, 2022 10:12 pm Een paar jaar terug mocht je ook aan volkerak kant ook aan de binnenzijde afmeren. Volgens mij mag dat nu niet meer.
2 jaar geleden nog gedaan. Je hebt er natuurlijk niets, maar ja.
Anders door naar de Galathese haven.
Ooltgensplaat is ook nog een optie. Halverwege voor historische schepen en achterin voor jachies.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door wrotter »

wij hadden het een keer bij de volkerak toen nog getijde water kwamen met een volle bak stookolie van Vlissingen en mochten voor de sluis blijven overnachten ,tja en laat nou daar net op de palen een jachtje zijn afgemeerd wij 100 meter ,en van hee buurman kan je even weg gaan ,nee zoek maar een ander plekje nee kijk eens wat er op de borden staat ,niets mee te maken nou ja dan komen we langs zij geen probleem ,,niks langszij oprotten ja dus s de kop tegen da paal en vast extra touwtjes zetten en achter over hem heen ,en wij naar binnen tj a komt hij razend dat wij weg moeten er kwam nog een collega tanker langs zij ,uiteindelijk is hij er tussen uit gegaan en aan de binnenkant gaan liggen met je raad het al een touwtje om ons hekwerk ,helaas volgende ochtend 6.00 uur vertrek naar Nijmegen pen centrale tja maakten ze de man wakker vanwege dat we dat touwtje weg moesten hebben zelf zoiets losgooien mag Absolut niet nou weer razen .
tja later hebben ze er een jachtensluis bij gebouwd en waren veel problemen opgelost .
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Gerard »

wrotter schreef: di mar 29, 2022 2:15 pm wij hadden het een keer bij de volkerak toen nog getijde water kwamen met een volle bak stookolie van Vlissingen en mochten voor de sluis blijven overnachten ,tja en laat nou daar net op de palen een jachtje zijn afgemeerd wij 100 meter ,en van hee buurman kan je even weg gaan ,nee zoek maar een ander plekje nee kijk eens wat er op de borden staat ,niets mee te maken nou ja dan komen we langs zij geen probleem ,,niks langszij oprotten ja dus s de kop tegen da paal en vast extra touwtjes zetten en achter over hem heen ,en wij naar binnen tj a komt hij razend dat wij weg moeten er kwam nog een collega tanker langs zij ,uiteindelijk is hij er tussen uit gegaan en aan de binnenkant gaan liggen met je raad het al een touwtje om ons hekwerk ,helaas volgende ochtend 6.00 uur vertrek naar Nijmegen pen centrale tja maakten ze de man wakker vanwege dat we dat touwtje weg moesten hebben zelf zoiets losgooien mag Absolut niet nou weer razen .
tja later hebben ze er een jachtensluis bij gebouwd en waren veel problemen opgelost .
Ja, a-sociaalgedrag zie je meer bij plezier- dan beroepsvaart. Beroepsvaart vaart voor brood, dus geef ik ze, zelfs als ik (voorrangs)rechten zou hebben, altijd alle 'egards' en heb nog nooit probremen gekregen daardoor. Al die vaarwegen en zo, zijn niet gemaakt voor pleziervaart maar daar mogen we wel van profiteren. Gedraag je dan als gast, denk ik dan. In sluizen e.d. nooit problemen met beroepsvaart (wel zondagsvaarders die altijd problemen krijgen/veroorzaken).
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
ErikH
Berichten: 654
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 8:41 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door ErikH »

Wie trapt er af? Het is er weer tijd voor (of ben ik te vroeg?)

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
sailor wim
Berichten: 2661
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
Locatie: Den Haag

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door sailor wim »

Hoi Erik,
Het is nooit te vroeg hoor, de eerste nachtvorst was eral.
Ik zie al schema's komen over de helling beurten op de Binckhorst.
Ik gooi ereen slotje op, en start een nieuw topic.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Gesloten