Waar is dit? Seizoen '20-'21

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door wrotter »

bij mijn weten als er bv veel schuttingen voor de sluis liggen dat grote vaart eerst mag nog steeds geld op volgorde van aankomst .
maar het is door de bedienaar om uit te maken wanneer iemand mag invaren het probleem is /was dat grote schepen zich met marifoon melden of visueel herkenbaar zijn ,jachten daar in tegen melden zich vaak niet en zwerven dan rond en kan de bedienaar niet ien wie eerst is vandaar ook vaak de ruzie,s van schippers onderling .
ik heb het zelf op staveren gehad daar meenden de zeil charters dat ze voorschutten hadden en bij mij dus niet volgorde aankomst en dan was het mogelijk dat ze 2/4 schuttingen moesten wachten nou dikke ruzie,s mijn baazen er bij maar dn haalde je aan het bpr en kreeg je gelijk van hun maar je moest coeland zijn naar grote schepen nou nee dus volgens de regels was iedereen gelijk maar mochten grote schepen eerst invaren mits de anderen mee konden en ja dat was de wet en niemand stond boven de koningin die die getekend had .
dus bij groot aanbod steeds om en om dwz 2/3 schuttingen klein en 1/of meer groot .
tja ik was een eigenwijze lul .eindelijk later toen ze al een paar jachthavens aan de buitenhant staveren hadden kwamen ze met een nieuwe sluis .
harderwijk was slimme weg die rommel open water .
het fenomeen doet zich voornamelijk op enkele drukke jacht routes voor de rest geen probleem en het bedienend personeel moet de nautische cursussen volgen waardoor het steeds beter word .
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Gerard »

wrotter schreef: zo okt 24, 2021 10:48 am bij mijn weten als er bv veel schuttingen voor de sluis liggen dat grote vaart eerst mag nog steeds geld op volgorde van aankomst .
maar het is door de bedienaar om uit te maken wanneer iemand mag invaren het probleem is /was dat grote schepen zich met marifoon melden of visueel herkenbaar zijn ,jachten daar in tegen melden zich vaak niet en zwerven dan rond en kan de bedienaar niet ien wie eerst is vandaar ook vaak de ruzie,s van schippers onderling .
ik heb het zelf op staveren gehad daar meenden de zeil charters dat ze voorschutten hadden en bij mij dus niet volgorde aankomst en dan was het mogelijk dat ze 2/4 schuttingen moesten wachten nou dikke ruzie,s mijn baazen er bij maar dn haalde je aan het bpr en kreeg je gelijk van hun maar je moest coeland zijn naar grote schepen nou nee dus volgens de regels was iedereen gelijk maar mochten grote schepen eerst invaren mits de anderen mee konden en ja dat was de wet en niemand stond boven de koningin die die getekend had .
dus bij groot aanbod steeds om en om dwz 2/3 schuttingen klein en 1/of meer groot .
tja ik was een eigenwijze lul .eindelijk later toen ze al een paar jachthavens aan de buitenhant staveren hadden kwamen ze met een nieuwe sluis .
harderwijk was slimme weg die rommel open water .
het fenomeen doet zich voornamelijk op enkele drukke jacht routes voor de rest geen probleem en het bedienend personeel moet de nautische cursussen volgen waardoor het steeds beter word .
Zie volgende reacties (om dit draadje weer op te schonen en schoon te houden) op "Voorrang sluis bpr" in de rubriek "Stuurhut".
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

En nou wil ik weer n raadplaat foto !
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

O.K. ik zie dat Gerard z'n stickie kwijt is en vraagt een ander.....nou bij deze dan.....succes , groet DoAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Gerard »

paure nesci schreef: zo okt 24, 2021 11:26 am O.K. ik zie dat Gerard z'n stickie kwijt is en vraagt een ander.....nou bij deze dan.....succes , groet DoAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk
Hartelijk dank, maar deze raad ik natuurlijk nooit want hier is m'n schip (5,14 meter) te breed voor. :(

Overigens, wie zou interesse hebben in waar jij dingen vanaf stuurt en waarmee? Bij iPhone en iPad kun je die reclame wissen en/of door iets zinvollers vervangen middels het "Instellingen"-menu, dan kiezen voor "Email, contacten, agenda's" en vervolgens naar beneden gaan voor de mogelijkeid "Handtekening". De tekst verwijderen of door iets zinvollers vervangen, opnieuw op "Email, contacten, agenda's" klikken en klaar is Kees. Zoiets zal ook wel bij jou kunnen.

En nu, gauw weer bij het draadje blijven.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Marie Christina »

paure nesci schreef: zo okt 24, 2021 11:26 am O.K. ik zie dat Gerard z'n stickie kwijt is en vraagt een ander.....nou bij deze dan.....succes , groet DoAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk
Niet het geringste vermoeden.
Nou, héle kleine: België.

Jeeej!
Menno heeft het goed!!

Oké, ik ga een foto zoeken.


:lol: :lol:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

België niet goed
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Marie Christina »

Néé,he? :(
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Gerard »

Het water is nogal (koffie)bruin, dus gok ik op ergens met veengrond. Oostelijk Overijssel?
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2079
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door KarelE »

De Rotte?
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

Oostelijk Overijssel en de Rotte , helaas niet goed.
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

Het is ten westen van de lijn Hoorn-Tilburg
Zuuk6 ...Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

Hier een paar stapjes naar achter gezet......
Groet DoAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk

Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Marie Christina »

Ohhhh. Dáár!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door paure nesci »

Ja , daaar ! ( Maar deze is wèl recht ! )
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Gesloten