Dure (goedkope) jachthaven

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door frank »

Marie Christina schreef: wo aug 11, 2021 3:49 pm Ik heb eerlijk gezegd moeite om dit verhaal te geloven.

Hoe lang is je boot?
Kwam het niet gewoon uit met de prijs per meter?
Was een paar jaar geleden al, lag aan de steiger aan de overkant, 15 meter aangemeld en ik was mijn vijftigje kwijt voor twee nachten. Simpel.
Zal nu wel weer duurder zijn inmiddels. Maar bezoek aan Groningen was wel de moeite waard moet ik zeggen.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank
Site Admin
Berichten: 803
Lid geworden op: zo nov 11, 2007 9:18 pm
Locatie: Cuijk (nb)
Contacteer:

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door frank »

Evert schreef: do aug 12, 2021 1:21 am De prijzen hier in Nederland vallen mij altijd mee als ik het vergelijk met in Parijs aan de Seine.
Paar keer in de Arsenal gelegen met alle service en veiligheid. Midden in de stad. s Avonds bewakers met honden en code voor de poorten.
Je kon daar echt met een gerust hart een avondje gaan stappen. Wel anders gezien als bijv in Soissons.. Daar gaf ik de plaatselijke clochard een blikje sardnies en brood en die paste op de boot terwijl wij boodschappen deden.

je bent over het algemeen in Frankrijk niet veel geld kwijt behalve dat vermaledijde vignet wat voor ons inmiddels al ruim 600 euro voor het seizoen zou kosten. En dat is me echt te gek. Als ik niet eens varen kan wat meerdere jaren het geval was vanwege laag water en gebrek aan onderhoud is dat gewoon teveel geld.
Als je dan niet lang na het begin van je reis het land uitgeschopt wordt vanwege "Pas d 'eau" en je krijgt geen compensatie dan is de lol gauw over.
gr FRank

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Marie Christina »

Zoutkamp.
14 piek.
Juf Ank zou zeggen: "Het kan dus tóch".
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Evert »

frank schreef: do aug 12, 2021 7:55 pm
Evert schreef: do aug 12, 2021 1:21 am De prijzen hier in Nederland vallen mij altijd mee als ik het vergelijk met in Parijs aan de Seine.
Paar keer in de Arsenal gelegen met alle service en veiligheid. Midden in de stad. s Avonds bewakers met honden en code voor de poorten.
Je kon daar echt met een gerust hart een avondje gaan stappen. Wel anders gezien als bijv in Soissons.. Daar gaf ik de plaatselijke clochard een blikje sardnies en brood en die paste op de boot terwijl wij boodschappen deden.

je bent over het algemeen in Frankrijk niet veel geld kwijt behalve dat vermaledijde vignet wat voor ons inmiddels al ruim 600 euro voor het seizoen zou kosten. En dat is me echt te gek. Als ik niet eens varen kan wat meerdere jaren het geval was vanwege laag water en gebrek aan onderhoud is dat gewoon teveel geld.
Als je dan niet lang na het begin van je reis het land uitgeschopt wordt vanwege "Pas d 'eau" en je krijgt geen compensatie dan is de lol gauw over.
Ze zijn momenteel qua vignet heel redelijk voor ons. Alleen het aantal dagen dat gevaren wordt hoeven wij af te rekenen. Wat dat betreft ben ik heel blij met ze.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Marie Christina »

Winsum, aanlegkade De Haven (jeneverbrug): gratis.
Goedkoper gaat volgens mij niet. :)

Wel stroom. (Muntjes)
Vuilnis kan je kwijt.
Geen water.
De Spar op loopafstand
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: vr aug 13, 2021 9:40 pm Winsum, aanlegkade De Haven (jeneverbrug): gratis.
Goedkoper gaat volgens mij niet. :)
Dan hebben ze jou vergeten ,want normaal betaal je daar wel.
Er lagen vanavond een stuk of zes boten.
De Spar op loopafstand
De Chinees zit bij de Jeneverbrug
Albert Hein en Aldi zitten ook vlak in de buurt.
Er zit een cafetaria in Winsum en ééntje in Obergum.
Centrum Winsum kent een leuk restaurant ,de Gouden Karper.

Bij camping/ jachthaven Marenland kun je vers water tanken
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Marie Christina »

Er liggen er nu 4 in "mijn rijtje" inderdaad.
En twee aan de overkant, waarvan 1 doerak.
Ben jij dat dan?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef: za aug 14, 2021 8:20 am Ben jij dat dan?
:lol: :lol: Nee.

Wel frappant trouwens ,we reden er gisteren langs ,en jij ligt daar met je boot.
We liggen een stuk verder naar Onderdendam bij een werf.
Waren bij de boot geweest ,en toen effe naar de Praxis,vervolgens Aldi, en vandaar via de nieuwe wijk de brug over ,en dan kom je langs waar die "Doerak" ligt.
Die lag dus dicht bij die Chinese Restaurant.
Wij gingen nog effe een patatje halen bij Family 't Centrum in Winsum.
Weekendje Winsum?

Je kunt niet via Onderdendam naar Bedum en Groningen hoor?
Tussen Bedum en Groningen gaat de brug bij Ellerhuizen niet omhoog.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2081
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door quichot »

frank schreef: do aug 12, 2021 7:55 pm
je bent over het algemeen in Frankrijk niet veel geld kwijt behalve dat vermaledijde vignet wat voor ons inmiddels al ruim 600 euro voor het seizoen zou kosten.
Tegenover die prijs voor dat vignet staan over het algemeen wel uitstekende voorzieningen vind ik. Al moet je in sommige stadjes toch weer iets bijbetalen. (Met heel ingewikkelde betaalmachines, die geen van onze pasjes herkenden. Maar als je niet betaalt, kraait er geen haan naar ontdekten wij.)
De periodes waaruit je kan kiezen met zo'n vignet vind ik ongelukkig. Per dag of per maand. Maar een maand is meestal net iets te kort, en aanvullen met 10 dagkaarten pakt duurder uit dan een hele maandkaart. Althans, zo was het de laatste keer dat ik er voer. Als ik Evert begrijp is dat nu beter geregeld. Tenzij die regeling alleen voor beroepsvaart geldt.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Evert »

Die regeling is voor zover ik weet alleen voor de passagiersvaart. Ze zijn momenteel blij met elke dag dat wij kunnen varen en komen ons nu tegemoet met een tijdelijk systeem waarin wij de dagen betalen dat wij varen. Daar zijn wij heel blij mee! Normaal betalen wij tegen de 4000 euro per seizoen. Dat zou er nu met die paar dagen wel heel hard in hakken
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Marie Christina »

4000 euro per seizoen :shock:
Waar besteed je dat dan allemaal aan?
Of heb je een tank van 1500 liter wellicht?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Evert
Berichten: 406
Lid geworden op: za dec 01, 2007 10:15 pm
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Evert »

Die vierduizend is om met de Fleur een aantal maanden in Frankrijk te mogen varen. De brandstoftank is 2900 liter.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4800
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Marie Christina »

Blikskaters...
Wat een geld.
Ik zal nooit meer klagen over liggeld in Schiermonnikoog. :)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Waterman »

Wat een geluk voor mij dan.
Ik heb namelijk helemaal niks met Frankrijk.
Het was dat ik er wel eens naar toe moest met een vracht van of voor de Shell of een ander.
Maar de mooiste weg in Frankrijk vond en vind ik nog steeds ,de weg die eruit gaat.
Doe mij maar de Italiaanse keuken.
En qua landen wat mij trekt ,dat is Scandinavië.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Dure (goedkope) jachthaven

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: zo aug 15, 2021 7:21 pm Wat een geluk voor mij dan.
Ik heb namelijk helemaal niks met Frankrijk.
Ik ook niet. Niet omdat het land niet boeiend zou zijn, maar ik spreek geen Frans en Fransen vinden dat, naar mijn ervaring, niet leuk omdat ze zelf meestal geen enkele andere taal spreken en niet kunnen begrijpen dat anderen niet perfect Frans spreken. Mogelijk is dat in toeristische centra inmiddels anders, maar die mijd ik graag.
Overigens valt er in Frankrijk ook niet(s) te zeilen voor zover mij bekend. Als doorvaarland om naar de Middellandse Zee te kunnen, is mijn schip ook nog net iets te breed.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie