Marifoon certificaat vervalt opeens.

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marifoon certificaat vervalt opeens.

Bericht door Gerard »

Waterman schreef: di sep 28, 2021 8:43 pm
Baschinist schreef: di sep 28, 2021 7:54 pm ,...........maar het zou wel kunnen verklaren waarom passages over CEMT vaarwegen weg zijn gelaten.
Ik vind dat je wel sterk overdrijft over de letters CEMT.
Want CEMT slaat op een klasse binnenvaartschip schip qua afmetingen en laadvermogen waar deze mag varen.
Nee, waar die kan varen.
Bv een SOMtrans 13 is niet welkom op het traject Lemmer - Delfzijl
Dat doet niet ter zake (zie boven).
Alle pleziervaartuigen vallen daar niet onder.
Die vallen onder de klassen RA,RB,RCven RD.
Ook dat zijn CEMT-klassen (zie de tabel op https://nl.wikipedia.org/wiki/CEMT-klasse ).
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marifoon certificaat vervalt opeens.

Bericht door Gerard »

Baschinist schreef: di sep 28, 2021 9:09 pm punt blijft dat er in de almanak schijnbaar wat anders staat dan in de wettekst.
Ja, maar dat zou hetzelfde zijn als wanneer je een BW (Burgerlijk Wetboek) koopt en de tekst daarin zou afwijken van de tekst die in de Staatscourant is gepubliceerd.
Scheepvaartreglementen worden ook in de Staatscourant gepubliceerd. Bij wetten zit ook altijd een "Memorie van toelichting". Zoiets zou ook bij een scheepvaartreglement wel handig zijn. Immers, ook in een digitale publicatie kunnen - net als in een papieren versie - fouten ontstaan.
Laatst gewijzigd door Gerard op wo sep 29, 2021 3:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Marifoon certificaat vervalt opeens.

Bericht door Baschinist »

Overal kunnen fouten ontstaan en ook op de websites van de overheid staat er een disclaimer bij dat het eventueel fouten zou kunnen bevatten enz enz enz.
Hoe dichter je op de bron gaat zitten, hoe kleiner de kans in ieder geval. En die bron is m.i. niet de almanak, leuk voor onderweg maar niet voor dit soort vraagstukken.
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marifoon certificaat vervalt opeens.

Bericht door Gerard »

Baschinist schreef: di sep 28, 2021 10:32 pm Overal kunnen fouten ontstaan en ook op de websites van de overheid staat er een disclaimer bij dat het eventueel fouten zou kunnen bevatten enz enz enz.
Hoe dichter je op de bron gaat zitten, hoe kleiner de kans in ieder geval. En die bron is m.i. niet de almanak, leuk voor onderweg maar niet voor dit soort vraagstukken.
Mee eens, hoor. Vind dat we er nu wel genoeg over geschreven hebben en over het opeens vervallen van het marifooncertificaat reageert niemand meer, dus dit draadje eindigt vanzelf op een natuurlijke manier.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: Marifoon certificaat vervalt opeens.

Bericht door wrotter »

tja met de Lands grenzen ,papieren kunnen niet daar overheen wandelen we zitten tenslotte in de eeg .
maar ik vind dat ze wel de mogelijkheid hadden moeten geven om de zaak over te schrijven .
ik weet niet hoe het nu gaat ,,maar indertijd dat ik nog voer moest je een post adres hebben nou in Amsterdam kon je een postbus krijgen als schipper met je domicilie daar ,inschrijven bij de gemeente mocht je voor het loket zigeuners en dergelijke aansluiten ,, ok ,maar een aantal zaken konden er niet heen gestuurd worden moest je een wal adres op geven ,tja een tijdje met die lui gevochten omdat je geen waladres had, en uiteindelijk kon alles naar die postbus behalve van de bank maar goed die zat maar een dikke 5 minuten wandelen van het postbus af .
maar iedere keer bij belangrijke papieren dat geworstel over het adres .en voor alle overheids post nooit een probleem geweest helaas kon de belasting dienst je ook daar vinden .
Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 674
Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
Locatie: Wisselend
Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.

Re: Marifoon certificaat vervalt opeens.

Bericht door Gerard »

wrotter schreef: wo sep 29, 2021 9:49 am ik weet niet hoe het nu gaat ,,maar indertijd dat ik nog voer moest je een post adres hebben
Je hoeft geen postadres te hebben zo lang je niet afhankelijk ben van een gemeentelijke uitkering of zo. Al in m'n jonge jaren (een halve eeuw geleden) liet ik m'n post naar een postkantoor ergens in de wereld sturen waar ik was of op niet al te lange termijn verwachtte te komen. De eerste adres regel was "HPO" (Head Post Office) gevolgd door de plaats waar dat postkantoor was gevestigd. Op de volgende regel stond "Poste Restante" gevolgd door m'n naam. Post werd dan (minstens 6 weken, maar de termijn verschilde per land) bewaard tot ik het op was komen halen. Wanneer ik weer doorreisde liet ik weten naar welk HPO nagekomen post kon worden doorgestuurd. Dit werkte jaren perfect en deze "poste restante"-methode bestaat nog steeds en werkt ook in Nederland.
Je bent namelijk niet verplicht om een postadres te hebben. Zeker nu inmiddels internet bestaat en praktisch alle schriftelijke communicatie digitaal wordt aangemaakt en verstuurd kan worden is een (tijdelijk) postadres zelden nodig. Wanneer je een pakje wilt laten opsturen, kun je van de "poste restante"-methode gebruik maken.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Plaats reactie