Water onderin boot. Hoe krijg ik het weg.

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
rednas
Berichten: 23
Lid geworden op: za jun 15, 2019 10:39 pm

Water onderin boot. Hoe krijg ik het weg.

Bericht door rednas »

Hoi.

Ik heb een corsiva 505 New Age boot. Ik wil het water uit de onderkant van de boot krijgen zodat hij wat minder zwaar wordt zodat het tillen wat makkelijker wordt voor als ik de boot met trailer aan mijn trekhaak zet.

Ik heb al van alles gezocht maar ik kan echt niet vinden hoe ik het water eruit zou moeten krijgen. Achterin de boot bij de motor zit zowel een handpomp (foto 3) als een bilgepomp (elektrisch) (foto 2) maar dit is helemaal niet de plek waar het water zit. Als ik de trailer aan de voorkant omhoog trek hoor ik het water gewoon lopen en als ik de voorzijde daarna weer laat zakken hoor ik het water terug lopen.

Iemand een idee hoe dit water (wat volgens mij een grote hoeveelheid is wat als de trailer met boot erop naar de achterkant is "gekiept" is hij aan de voorkant meteen een stuk lichter om te tillen) eruit te krijgen?

Ik heb ook al geprobeerd om bij het grote gat aan de voorkant (foto 1) iets te vinden maar ik zie daar niks verder. Ik kon daar wel wat water uit een bepaald klein conpartimentje dat daar zit wegscheppen met een bekertje maar dat was hooguit 1 volle emmer.

foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Foto 4 (totaaloverzicht boot)
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarelE
Berichten: 2074
Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda

Re: Water onderin boot. Hoe krijg ik het weg.

Bericht door KarelE »

Het lijkt erop dat het water in de dubbele wand van je boot zit. Is er ergens een plug die je eruit kan halen om dat water te laten weglopen? Ik zou zo'n plug in de spiegel verwachten.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
Plaats reactie