"Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re:
Aan deze kom heb ik vaak afgemeerd en overnacht.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Waddinxveen.
Zuid vd hefbrug
Wim was sneller..
Zuid vd hefbrug
Wim was sneller..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
- KarelE
- Berichten: 2074
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Helemaal juist Wim:
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Hoi allemaal,
Ben ineens erg druk met de VvE, dus wie een zoekplaat heeft graag.
Groeten Wim
Ben ineens erg druk met de VvE, dus wie een zoekplaat heeft graag.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- quichot
- Berichten: 2085
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Al twee jaar gelazer met convooivaren daar, wegens verbreding voor containervaart.
Kan eigenlijk niet die schaalvergroting op die smalle en ondiepe Gouwe, vind ik. Als je voor één van die heffen ligt te wachten en er schuift 110 x 11 met containers voorbij, dan moet je alle zeilen bijzetten om niet van de kant te worden gezogen.
Je ziet het water zomaar een halve meter zakken, met stroomsnelheden langs de oever van dik 5km/h. Eerst vooruit, dan nog een nabeurt achteruit.
Ik vind dat niet verantwoord. Varen doe je samen, ja ja, maar de sterkste wint, zullen we maar zeggen.
Kan eigenlijk niet die schaalvergroting op die smalle en ondiepe Gouwe, vind ik. Als je voor één van die heffen ligt te wachten en er schuift 110 x 11 met containers voorbij, dan moet je alle zeilen bijzetten om niet van de kant te worden gezogen.
Je ziet het water zomaar een halve meter zakken, met stroomsnelheden langs de oever van dik 5km/h. Eerst vooruit, dan nog een nabeurt achteruit.
Ik vind dat niet verantwoord. Varen doe je samen, ja ja, maar de sterkste wint, zullen we maar zeggen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- Marie Christina
- Berichten: 4802
- Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
- Locatie: Noord Drenthe
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Ik lach me sowieso een kriek om dat Varen doe je Samen.
Zolang de pleziervaart zich in alles maar aanpast aan de beroepsvaart varen ze wel samen, ja.
Zolang de pleziervaart zich in alles maar aanpast aan de beroepsvaart varen ze wel samen, ja.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
dat samen varen tja men doet zijn best .
maar de recreant leert zeer langzaam wat beter op te letten bij het varen .
ik heb zeer lang op binnen en rijn vaart gezeten nou toen was het best wel lastig tot zelfs gevaarlijk toe .
een van de gevaarlijkste route was voor ons in de zomermaanden met een tanker 70/90 meter geladen maar ook leeg van Gouda nar Schiphol te varen met jetfuel/kerosine /zuivere petroleum hoe je het maar wil noemen je moest donders goed opletten anders zat je weer op zo een dinkytoy men lette niet op en zo had je in den lande wel een aantal knooppunten waar van je de schrik kreeg .
nu zie ik het nog geregeld dat de recreant denkt wij hebben de zelfde rechten ok die hebben ze ook maar als je bv in een openstaande sluis 280 meter nog probeert een schip van 110 meter op te lopen zit er waarschijnlijk iets fout .en zo kan ik bergen bijna ongelukken naar voren halen men houd er blijkbaar geen rekening mee dat een groot schip wel even nodig heeft om stil te komen zij liggen vaak binnen 5/10 meter stil .
wij lagen ondanks 1600 pk daar op de ringvaart niet zo snel stil .
tja nu als sluismeester en brugbedienaar in ruste ie ik hier maar ook tijdens onze reizen door het land met het bootje vaak nog rare dingen gebeuren .
dus ik hoop dat varen doe je samen alle schippers tot meer samenwerking brengt ,maar denk na net als op de weg groot heeft meer tijd nodig.
maar de recreant leert zeer langzaam wat beter op te letten bij het varen .
ik heb zeer lang op binnen en rijn vaart gezeten nou toen was het best wel lastig tot zelfs gevaarlijk toe .
een van de gevaarlijkste route was voor ons in de zomermaanden met een tanker 70/90 meter geladen maar ook leeg van Gouda nar Schiphol te varen met jetfuel/kerosine /zuivere petroleum hoe je het maar wil noemen je moest donders goed opletten anders zat je weer op zo een dinkytoy men lette niet op en zo had je in den lande wel een aantal knooppunten waar van je de schrik kreeg .
nu zie ik het nog geregeld dat de recreant denkt wij hebben de zelfde rechten ok die hebben ze ook maar als je bv in een openstaande sluis 280 meter nog probeert een schip van 110 meter op te lopen zit er waarschijnlijk iets fout .en zo kan ik bergen bijna ongelukken naar voren halen men houd er blijkbaar geen rekening mee dat een groot schip wel even nodig heeft om stil te komen zij liggen vaak binnen 5/10 meter stil .
wij lagen ondanks 1600 pk daar op de ringvaart niet zo snel stil .
tja nu als sluismeester en brugbedienaar in ruste ie ik hier maar ook tijdens onze reizen door het land met het bootje vaak nog rare dingen gebeuren .
dus ik hoop dat varen doe je samen alle schippers tot meer samenwerking brengt ,maar denk na net als op de weg groot heeft meer tijd nodig.
- KarelE
- Berichten: 2074
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Die container jongens zouden inderdaad wel iets rustiger mogen varen, maar als ze een stevige dwarswind hebben moeten ze wel om druk op het roer te houden.
110x11.5 zal je daar niet treffen, de max. groote is 90x10.5, containers 3 breed ipv 4.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re:
Zo ik weet niet of ik deze plaat al gebruikt heb, maar waar vaar ik met de "Pike" op sleep aan bakboord?
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: wo jul 10, 2019 11:12 am
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Vlak landschap, boerderij duidelijk zichtbaar, ik gok ergens Friese meren.
Nu nog welk meer...
Nu nog welk meer...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Tja ,dan komt deze bijdrage weer in beeld.sailor wim schreef: ↑zo jan 29, 2023 3:02 pm Hoi allemaal,
Ben ineens erg druk met de VvE, dus wie een zoekplaat heeft graag.
Groeten Wim
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
- Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Het is belangrijker dat jullie dak goed wordt gerepareerd ,dan dat wij zo nodig een zoekplaatje moeten hebben.sailor wim schreef: ↑ma jan 30, 2023 9:36 pmTja ,dan komt deze bijdrage weer in beeld.sailor wim schreef: ↑zo jan 29, 2023 3:02 pm Hoi allemaal,
Ben ineens erg druk met de VvE, dus wie een zoekplaat heeft graag.
Groeten Wim
Groeten Wim
Als je straks lekkages hebt ,wordt het vrouwtje er niet vrolijker van.
Dusssss , belangrijkere zaken gaan vóór zoekplaatjes.
Sterkte met je drukte van de VvE.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
"Pecunia non olet."
Wybren.
"Pecunia non olet."
- sailor wim
- Berichten: 2661
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re:
Ik had eerder een overlijden mededeling gedaan in het clubhuis van Evarist. Die heb ik weer verwijderd.
Maar hier is deze fiere man toch weer tevoorschijn gekomen in het eerste fotoboek wat Gineke openslaat. Ik kan daarom niet anders dan deze zoekplaat plaatsen.
Waar lig ik afmeerd?
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
ta en dan niet vergeten dat ze vaak 1/2 kopschroeven hebben met heel wat pk.s ,,maar ja men heeft haast he just in time vaart altijd net een wat harder dn de rest in die tijd dat wij er voeren op schiphol stonden ze met de stopwatch op de kant maar ja wij waren maar 720 ton met 250 pk maar voeren er ook wel eens met 1600 ton en 1600 pk 2x800 en die wouden wel vooruit .