Coating in de motorruimte,
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr nov 13, 2020 9:43 am
Coating in de motorruimte,
Hallo forumleden,
Even voor jullie beeldvorming:
Onze kotter heeft een schot achter in het ruim ( stond vroeger een aggregaat.)
Echter in dit schot zat een klein gaatje waar het evt lek water van boven dan zo onder in de bilge kon komen...
Maar dit is in de loop van de jaren maar eens vernuftig dicht gekit door 1 van de vorige eigenaren.
Echter ik heb het nu weer gangbaar gemaakt echter zit er 3 mm roestvorming op het staal daar achter.
Dit zo goed en kwaad weg gehaald maar nu????
Wat kan ik hier op doen ?
Ik heb gekookte lijnolie staan.
Maar kan volgens de leverancier geen permanente waterbelasting hebben.
En er blijft wel eens wat water staan als ik er niet ben.
Ook heb ik nog epoxy staan maar 100 procent ontroesten lukt daar niet (ruimte gebrek)
En het vlak condenseert momenteel nogal.
Graag jullie advies.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Even voor jullie beeldvorming:
Onze kotter heeft een schot achter in het ruim ( stond vroeger een aggregaat.)
Echter in dit schot zat een klein gaatje waar het evt lek water van boven dan zo onder in de bilge kon komen...
Maar dit is in de loop van de jaren maar eens vernuftig dicht gekit door 1 van de vorige eigenaren.
Echter ik heb het nu weer gangbaar gemaakt echter zit er 3 mm roestvorming op het staal daar achter.
Dit zo goed en kwaad weg gehaald maar nu????
Wat kan ik hier op doen ?
Ik heb gekookte lijnolie staan.
Maar kan volgens de leverancier geen permanente waterbelasting hebben.
En er blijft wel eens wat water staan als ik er niet ben.
Ook heb ik nog epoxy staan maar 100 procent ontroesten lukt daar niet (ruimte gebrek)
En het vlak condenseert momenteel nogal.
Graag jullie advies.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- KarelE
- Berichten: 2074
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Coating in de motorruimte,
Ik heb geen aandelen, maar las onlangs een bericht in de nieuwsbrief van de EOC:
http://www.nc-marine.com/nl/corrosie-st ... tor-fluid/
Dat heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. Misschien is het iets voor je. We horen hier graag van eventuele ervaringen
http://www.nc-marine.com/nl/corrosie-st ... tor-fluid/
Dat heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. Misschien is het iets voor je. We horen hier graag van eventuele ervaringen
Laatst gewijzigd door KarelE op do okt 21, 2021 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr nov 13, 2020 9:43 am
Re: Coating in de motorruimte,
Dit klinkt als muziek in de oren.
Ik zal 5liter bestellen.
Bedankt voor de tip !
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik zal 5liter bestellen.
Bedankt voor de tip !
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Re: Coating in de motorruimte,
Bij mij was de bovenkant van mijn dieseltank, onder de plank in het aanrechtkastje 50 jaar geroest.
Vóór en na behanderling met Rustyco Roestoplosser GEL
Groet,
Wim
Vóór en na behanderling met Rustyco Roestoplosser GEL
Groet,
Wim
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr nov 13, 2020 9:43 am
Re: Coating in de motorruimte,
Dat ziet er ook erg goed uit Wim!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Berichten: 598
- Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
- Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)
Re: Coating in de motorruimte,
Goedenavond allen,
@ Scheepskoe :
Wat ik gedaan heb op mijn dek ,waar door ouderdom en corrosie wat verzakkingen zijn ontstaan en dus water blijft staan, eerst goed (hand-)ontroest, gemenied, twee lagen Aquaseal( voor zinken dakgoten e.d.) en daar weer primer en dekverf overheen.
Dit zit al drie jaar zo, en de roest waar ik elk jaar mee te maken had komt niet meer terug, ondanks dat er vaak water staat.
@ Wim : over dat spul heb ik ook al eens gelezen, maar ik denk dat het meer een dingetje is voor slecht toegankelijke plaatsen als ballasttanks enz. , al kan het ook met de kwast en zo verwerkt worden volgens de fabrikant.
Ook ik wil graag reacties horen van gebruikers.
Groet Ad
@ Scheepskoe :
Wat ik gedaan heb op mijn dek ,waar door ouderdom en corrosie wat verzakkingen zijn ontstaan en dus water blijft staan, eerst goed (hand-)ontroest, gemenied, twee lagen Aquaseal( voor zinken dakgoten e.d.) en daar weer primer en dekverf overheen.
Dit zit al drie jaar zo, en de roest waar ik elk jaar mee te maken had komt niet meer terug, ondanks dat er vaak water staat.
@ Wim : over dat spul heb ik ook al eens gelezen, maar ik denk dat het meer een dingetje is voor slecht toegankelijke plaatsen als ballasttanks enz. , al kan het ook met de kwast en zo verwerkt worden volgens de fabrikant.
Ook ik wil graag reacties horen van gebruikers.
Groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi
- varg
- Berichten: 764
- Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
- Locatie: Amsterdam
- Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
Re: Coating in de motorruimte,
Dat nc spul is in basis hetzelfde als Fluid Film. Daar zijn vele testresultaten van bekend uit de klassieke auto wereld. Mij bevalt het erg goed omdat het een natuurlijk product is en lekker ruikt. Het is ook prettig aan de handen. Ja...gedemineraliseerd wolvet...lanoline dus...betaal er niet te veel voor! groet, Arnold
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr nov 13, 2020 9:43 am
Re: Coating in de motorruimte,
Bedankt voor de tips! Ik ga er mee aan de gang als het resultaat er is zal ik een foto uploaden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr nov 13, 2020 9:43 am
Re: Coating in de motorruimte,
Goedemorgen,
Ik heb contact gehad met NC en ze hebben mij undercoat 21 nano corrosie passivator geadviseerd. Dit is ook per liter te krijgen.
Ik ben benieuwd wat het resultaat is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik heb contact gehad met NC en ze hebben mij undercoat 21 nano corrosie passivator geadviseerd. Dit is ook per liter te krijgen.
Ik ben benieuwd wat het resultaat is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Gerard
- Berichten: 674
- Lid geworden op: di aug 08, 2017 11:39 am
- Locatie: Wisselend
- Info: Woon op en vaar sinds 2006 met de historische (1904) Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor", met een "Varend monument"-status.
Re: Coating in de motorruimte,
Ik heb al sinds 15 jaar meer dan uitstekende ervaring met "Rust remover" van "Epifanes". Kruipt onder de roest en in elke porie. Waar ik het gebruikt heb kwam de roest niet meer terug!
Wie interesseert dat nou.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ga (en al die anderen die gratis reclame maken voor hun apparaten) gewoon eens naar het "Instellingen"-menu, kies daar voor het menu "E-mails, contacten, agenda's", ga vervolgens naar beneden tot de optie "Handtekening" en verwijder daar die reclametekst (vervangen door iets persoonlijks/zinnigs kan ook), klik tenslotte nog een keer op "E-mails, contacten. agenda's" en klaar is Kees.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"