Motorsteunen

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Waterman
Berichten: 1445
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Motorsteunen

Bericht door Waterman »

paure nesci schreef: zo feb 04, 2024 2:04 pm Begrijp ik het dan goed dat Trelleborg en Metalistic hetzelfde is ?
Of is dit net zoiets als Renault en Dacia ?
Wie weet hier t fijne van ?
Ik zag op een ander forum je vraag staan.
Niet wetende dat jij een Indenor torrertje erin hebt staan.

Mijn Indenor ,ook een Peu 4.90 in een Doerak 850AK,die eruit gaat ,staat op Blokland steunen.
https://www.avamarine.nl/product/blokla ... m150-m250/
In de onderdelenlijst van DTN destijds,worden ze ook vermeld.
Die hebben shore 63

Heb jij een DTN uitvoering ,of een donkerrode Peu met een Bowman koeler.
Als je mij effe een PB stuurt met je emailadres ,kan ik je wel de onderdelenlijst toesturen van DTN Peus.
Deze lijst vind je namelijk niet op V4U.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Motorsteunen

Bericht door paure nesci »

Die zaten er bij mij ook onder ( voordat ik die allpa's had) door ouderdom versleten.....
Ik wil juist stillere , zodat er minder motorgeluid door dreunt.
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Waterman
Berichten: 1445
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Motorsteunen

Bericht door Waterman »

paure nesci schreef: di feb 06, 2024 9:03 pm Ik wil juist stillere , zodat er minder motorgeluid door dreunt.
Wie wil dat niet.

Ik weet niet of lichtere rubbers een stillere motorresonanties geven.
Als ze het niet kunnen houden, zijn ze eerder stuk,en heb je er ook niks aan.
Ik weet van een eerdere contact met Drinkwaard , dat de Peugeot Indenor geen rustige motor is.
Ze noemden dat een niet eenparige motor.
Mijn vraag daarop was wat dat betekende, was dat de motor nogal staat te zwabberen op zachtere steunen.
En dat wordt mede verergerd doordat ik een halfzwevende schroefas heb.
De schroefas zit bij mij a.h.w in een koker,die aan de voorkant heen en weer en op en neer kan,en aan de achterkant gelagerd zit.
Ik heb geen homekineet of stuwdruklager ,is geen ruimte voor.
De stuwdruk wordt opgevangen in de Hurth,werd me uitgelegd.
En in het geval dat een PI nogal kan zwabberen, kan deze beter op die Bloklands staan.
Maar goed, ik ben ook geen technicus op dat gebied, ik ga ook af op wat andere techneuten me wijsmaken,die in die sector werken.

Jij hebt een op een Arthur Nova gelijkend boot.
Is dat een Eista vaartuig?
En hoe zit de schroefas er dan in?
Net zoals ik het schets?
Zo ja, dan verklaard dat misschien waarom je allpaatjes nu moe worden. :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1940
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: Motorsteunen

Bericht door paure nesci »

Arthur nova lijkt op n Target.
Mijn boot is veel ouder , volledig geklonken.
Het hele restauratieverhaal ( met foto's) is te bekijken bij " mijn boot" "eerste foto"
Mijn motorsteunen zitten er inmiddels meer dan 10 jaar in en met de "France-trip" hebben ze behoorlijk op hun donder gekregen waarna het geluid duidelijk toe is genomen.....
En bedankt voor de onderdelenlijst ! 8) 8)
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Plaats reactie