Gasinstallatie

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

wout.bij
Berichten: 411
Lid geworden op: za sep 24, 2011 8:13 am
Locatie: fryslan

Re: Gasinstallatie

Bericht door wout.bij »

mijn laatste si-keuring was tot 2008, een keuring waar in ook de gasinstallatie werd meegenomen, onder staat een koelkast op gas zonder afvoer, en een gaskooktoestel, beide toen goedgekeurd en ook de leidingen/gasbun werden goed bevonden, maar ik weet 100% zeker dat ie vandaag zou worden afgekeurd voor een CVO, om maar even aan te geven dat de regeltjes nog al eens wijzigen, en zeker sinds 1986 zijn er nogal wat regeltjes bijgekomen, tenminste volgens mij.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2089
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Gasinstallatie

Bericht door quichot »

Dat klopt @wout! Voortschrijdend inzicht, zullen we maar zeggen.
De normen zijn veranderd, maar dat betekend uiteraard niet dat een installatie uit 1989 ineens onveilig is geworden.
Ik heb (goddank, eindelijk, na 1/2 jaar) m'n cvo in orde, en een gaskoelkastje mag, mits voorzien van rookgasafvoer. Totale onzin natuurlijk, want een kooktoestel hoeft dan weer géén afvoer te hebben. Een enkel keteltje theewater staat gelijk aan een week koelen op gas.

@Marie Cristina, de verzekeraar komt echt niet keuren hoor, dat doen ze achteraf, als je een brandschade meldt. En dan zal er wel een kapstokregel zijn als: de verzekerde stelt alles in het werk om risico op lekkage te voorkomen'. En dat 'alles' is voor velerlei interpretaties vatbaar! :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4836
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Gasinstallatie

Bericht door Marie Christina »

Inderdaad. Ik meldde een kapot gedraaide koelwaterpomp.
"Gebrekkig onderhoud, bewijst u maar dat het niet zo is."
Of woorden van gelijke strekking.

Dat kon ik dus niet.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
VRM marine
Berichten: 184
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 9:44 pm
Locatie: Brielle
Contacteer:

Re: Gasinstallatie

Bericht door VRM marine »

had van de week nog zo'n gevalletje :

welwillende hulp van een vriend bij een (nu nieuwe :mrgreen: )klant van mij.
klant had in een anti kraak pand een geiser aan geschaft (waakvlam loos)
of ik even kon komen kijken , de geiser startte niet op. :?

aan en afvoer leiding was door de welwillende vriend verkeerd om aan gesloten :roll:

leidingen een verdieping lager om gewisseld en in bedrijf gesteld en af geregeld. .
een en ander heeft een uur goed gewerkt ,daarna grote water fontein uit de kast, geiser element in twee stukken , de "vriend'had de leidingkjes even nog een stukje vast gezet...... :roll:

gevolg, grote waterschade , niet verzekerd (door vriend geinstalleerd), extra kosten voor een monteur (ik dus :mrgreen: )(dan wel :roll: :roll: ) ,
en een leverancier die niets wil vergoeden omdat geiser niet door mij was ge installeert.... :?

zit je dan met je druipende plafond en nog geen warm water ! :roll: :roll:
Voor alles is een oplossing!
Plaats reactie