luchtfilter schoon maken.

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

edje
Berichten: 465
Lid geworden op: di mei 10, 2011 10:15 pm

Re: luchtfilter schoon maken.

Bericht door edje »

moet je eens dusty professional gebruiken.... Dacht na een doos of 8 dusty gebruik in de mk van de Zaandam me eigen wel dusty proffessional gebruiker te mogen noemen en dan ook de prof versie gebruikend. ff de plekjes die ik niet goed schoon kreeg met "normale"dusty in gespoten en even weg gelopen voor een emmertje schoon water. Bij terugkomst was het vuile plekje ook verdwenen even als de verf en een stukje rubbere slang van het lekbakje brstf trimpomp..... Dus kijk uit ! (neem dat maar aan van een inmiddels echte dusty proffesional :roll: :lol: :lol: )
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: luchtfilter schoon maken.

Bericht door Marie Christina »

Een kennis van me heeft het eens in het reservoir van zijn ruitensproeier gegooid....
Heeft een mooie reparatie opgeleverd.
Waarbij het vervangen van de ruitenwissers nog het minste werk was.
(Mooie bijkomstigheid was dat hij eigenaar van een garage was. Dat scheelde weer. :D )

Hier is de verf er ook af van het gedeelte met het gaas.
Deksel etc. zit het nog wel op.
Na ja.
Niet erg.
Straks gaat hij weer in een oliebadje.
Waar vet zit komt geen roest zullen we maar denken.
(En anders maar wel. Had ie maar geen luchtfilter moeten worden. :) )
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
Aquanaut
Berichten: 265
Lid geworden op: vr jan 30, 2015 11:06 am
Contacteer:

Re: luchtfilter schoon maken.

Bericht door Aquanaut »

Als je maar wel zorgt dat alle los geweekte vlokken silverpaint uit het filter gespoeld zijn en niet straks opgeslobberd worden door je SaMoFa!! :wink:

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
berghout-2

Re: luchtfilter schoon maken.

Bericht door berghout-2 »

@MarieChristina,

Ik zie zojuist dat je een Mitsu-Samofa hebt.
Bij het opruimen van mijn archief vond ik een uitgebreide service manual en een onderdelenboek voor deze motoren. Ik doe er niets mee, als je belangstelling hebt is het gratis af te halen, of ik stuur het tegen verzendkosten op.
Vooral de service manual is heel duidelijk en uitgebreid, met veel tekeningen, foto's en tabellen.

Wim,
Koudum (zuidwest Friesland).
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: luchtfilter schoon maken.

Bericht door Marie Christina »

Nou, héél graag.
PB'tje
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wrotter
Berichten: 622
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:04 pm

Re: luchtfilter schoon maken.

Bericht door wrotter »

niet het beste maar ik spoelde mijn lucht filter meestal in gewone benzine if in jetfuel naderhand goed uitslaan en even drogen daarna met een beetje gasolie iets spoelen uitslaan en op de motor .
de carter ontluchting ging met een 1.5 duims slang naar het filter zo ongeveer iedere maand een keer schoonmaken vanwege de draaiuren per week .
Plaats reactie