Bovenstaande is een misvatting.quichot schreef: Maar bij een auto vormt blok, chassis en carrosserie de minpool, en gaat er alleen een plusdraadje naar de verschillende componenten. Dat is bij mij aan boord niet het geval. Alles is twee-aderig.
Het blok is pas aangesloten op de carrosserie,als er een massakabel aan zit.
Tenminste bij auto's is dat zo.
Een motorblok zit namelijk nooit vastgebout aan het chassis,danwel carrosserie,want dan zou je alle resonanties voelen als je op een stoel in een voertuig zit.
Het motorblok,staat of hangt in rubberen blokken.
En rubber geleid niet,dus moet er een massastrip aan vastgemaakt worden die tussen chassis en blok gemaakt wordt.
Maar ik heb een beetje zitten vogelen op internet,want je sprak eerder over het feit dat je startmotor in de rondte gierde.
Dat betekend dat hij wel spanning krijgt.
Echter je startrelais moet een hevel overhalen,die ahw de tandwieloverbrenging met maken tussen starterkrans(vliegwiel) en rondsel.
En als die startrelais niet goed heen weer gaat,kan deze verbinding niet gemaakt worden,en giert de motor wel in de rondte,maar komt er geen verbinding tot stand tussen starterkrans en rondsel .
Zie volgende link.
http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Sta ... motor2.jpg
Nu is het maar net,hoe erg het is met die van jou,en of het erger wordt.
Zo ja,kun je daar ook nog eens naar kijken.
Maar ook dat,kan een massaprobleem zijn.