Recirculatie douche

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Recirculatie douche

Bericht door Klaver vier »

Terpstra daar heb je helemaal gelijk in ,maar een goeie doucheput of draine vangt al veel weg,en ik neem aan dat er toch ook wel een goed filter voor komt.
Vergeet niet dat oud cv water ook eén vuile troep is hoor,soms als blubber zo dik bij een oude installatie.
Persoonlijk denk ik dat het bacterie probleem het al gauw gevaarlijk maakt.
In bejaarde huizen wordt het water is naar 90 graden gebracht om het dan weer terug te koelen,alleen om de bacteriën te doden.
Ik vindt een boiller zo ie zo niets als je ziet bij het slopen van de boiller wat er dan uit komt,hoef je nooit geen boiller meer
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
percramer
Berichten: 27
Lid geworden op: zo sep 11, 2016 1:08 pm
Contacteer:

Re: Recirculatie douche

Bericht door percramer »

Hoi Rene,

dat opwarmen is het principe waarop pasteurisatie werkt. Als je het boven de 100 graden verwarmt wordt het sterilisatie overigens. Hoe hoger de temperatuur des te korter je het hoeft te verwarmen. Het direct terug koelen hoeft overigens niet, je kunt het water gewoon natuurlijk weer laten afkoelen. Bij 75 graden moet je het ongeveer 15 seconden op die temperatuur houden, bij 90 graden is dit alweer stukken korter. We hebben ooit een controller systeem met een mini boiler gemaakt voor een klant. Hiermee kon men op afstand douches van sportclubs etc pasteuriseren. Dit was zeg maar in de tijd dat legionella zo in het nieuws was en gemeenten naar een centraal bestuurbare oplossing zochten.

Gr,

Per
Doet in het dagelijks leven iets met software en electronica ontwikkeling voor o.a ballistische toepassingen, maar probeert tijd te vinden voor zijn bootjes :?

in het bezit van een groot formaat cnc frees, mocht je nog wat te frezen hebben :lol:
Plaats reactie