Zwaar sturen belast

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door Klaver vier »

Klopt Carel,maar in mijn geval,zie je het knietje bijna niet zitten,het zit onder de schuine bovenplaat van mijn dashboard.
En dan vervalt de plug,hoef ik ook niks te zolderen.
Ik ben helemaal van de olie lekkerij af,nu nog zien dat ik de olie vlek uit het teak krijg,ik heb al thinner en wasbenzine gebrobeerd,en het is al een stuk minder maar nog niet weg.
Straks moet ik even naar hilversum daar heb ik nog jyzer staan,is ontvetter om bijvoorbeeld een vet motorblok schoon te maken
Jyzer naspoelen met water dan wordt het vet net melk,
Binnenkort gaan we beginnen met het teakdek op te knappen,het lijfhout zit niet meer goed vast en het rubber moet vervangen dan is het natuurlijk mooi als de vetvlek weg is anders moet ik het vervangen
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Gebruikersavatar
varg
Berichten: 764
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 8:42 pm
Locatie: Amsterdam
Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door varg »

De vlek: als je er niks aan doet is de vlek na een paar maanden ook weg. Hij verspreidt zich langzaam en wordt steeds minder zichtbaar.
Arnold
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door Klaver vier »

Klopt Arnold maar er moet nieuw rubber in dan moet het vetvrij zijn anders hecht het niet en zou ik het moeten vernieuwen
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door Carel-k »

Heb ik weer een bijzonder teak dek al laat je een stukje ships vallen nou dat vette daar van gaat echt niet uit zichzelf weg
Boenen met puur Andy is dan de oplossing 1 keer per jaar als het nodig is doe ik het met warmwater en soda en een RvS pannespons!?
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door Marie Christina »

Dasty en een boender.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 5:18 pm
Locatie: Hilversum

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door Klaver vier »

En toch ben ik het met Arnold eens de vlek gaat in de zon vanzelf weg,en met een boender mag je al helemaal niet op een teakdek,dit moet met een zachte borstel en mag ook niet met bijv, een hogedruk reiniger.
Inmiddels heb ik het vanmorgen met jizer gedaan( in mijn vorige bericht verkeerd geschreven) en de vlek is bijna weg,de rest doet de zon wel
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Carel-k
Berichten: 697
Lid geworden op: za sep 20, 2014 10:56 am
Locatie: Vlaardingen

Re: Zwaar sturen belast

Bericht door Carel-k »

Dit is het laatste wat ik er over zegt ,teak dek boenen word pasalmen zingen genoemd dat is met een harde beezum het teake
dek boenen met zand en soda en dat heb ik gedaan bij de koopvaardij ,alleen dat dek was 4 cm dik en de meeste jachtjes
Hebben latjes van nog geen centimeter dus uitkijken anders ga er doorheen!!!
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Plaats reactie