Vlotterschakelaar

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Marie Christina »

Maar de leverancier is toch verantwoordelijk voor de levering?
Of ben ík nou zo naïef?
Dan moet hij maar uitzoeken wat het kost om aan Nederland te leveren.
(En dat vermelden op de site)
Zou je het accepteren als je bij de uitgang van de supermarkt nog een rekening gepresenteerd krijgt omdat je een één of ander buitenlands product gekocht hebt?
Nee, dat zit al bij de prijs in.
Nou, dit is hetzelfde. Mijns inziens.

Al met al sterkt dit verhaal mij weer in mijn mening ver weg te blijven van die Chinese troep.
Had je het in Nederland besteld had je het nu gewoon in huis gehad.
Zonder gedoe.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Etab »

Ik gebruik voor een aantal spullen ook regelmatig Chinese sites.
En natuurlijk moet je bij bepaalde spullen opletten op de kwaliteit. Maar ik heb veel zaken als Ledverlichting en zelfs een kompas die hier 48 euro kost op zo een site gekocht. Ook een mooi gadget die ik voor 8 euro gekocht heb is een infra rood temperatuur meter. Als ik mijn motor test dan kan ik door op de cilinders te richten de temp per cilinder goed in de gaten houden of er geen grote verschillen optreden.

Overigens een ander leuk gadget is een webcam 360 cameratje die ik op de boot heb gezet. Die reageert op beweging en kan ik op afstand met mijn mobiel bedienen en geeft en alarm als er beweging in de boot is.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2085
Lid geworden op: di jul 14, 2009 12:14 am
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door quichot »

Maar nu weer terug tot het schakelaartje zelf.
De lage prijs kan ook het gevolg zijn van zijn verbluffende eenvoud in plaats van beknibbelen op kwaliteit. Als dat het ei van Columbus is hoeft het bij massaproductie ook niet veel te kosten.
(Dit nog even los van het feit dat de Chinezen een razendsnelle inhaalslag maken op het punt van betaalbare kwaliteit. Net zoals de Japanners het imago van goedkope namakers in amper twee decennia omturnden tot de reputatie van voorlopers in innovatieve kwaliteit, zo staan ook de Chinezen niet stil.)
Daarom mijn vraag: hoe werkt dat dingetje?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door sambeek »

Gezien ik bezig ben (voorbereiden van scootmobiel :oops: motor op stuurstand buiten) dacht ik ik probeer eens zo'n
regelunitje waarbij ik de motor op en af kan toeren links en rechts om kan laten draaien.
Gelijk maar een zware uitvoering gekozen (60A) kan ie daar niet op stuk draaien zullen we maar denken.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1QwsRQFXX ... XFXXX5.jpg

Dat is me de € 21,61 wel waard. Als ik hier rond google kom ik wel op andere bedragen uit. (zelfs met €33,00 meer.)
Het gaat hier meer om een principe kwestie.
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door sambeek »

Etab schreef:Ik gebruik voor een aantal spullen ook regelmatig Chinese sites.

Overigens een ander leuk gadget is een webcam 360 cameratje die ik op de boot heb gezet. Die reageert op beweging en kan ik op afstand met mijn mobiel bedienen en geeft en alarm als er beweging in de boot is.
We gaan aardig van toppic. (mijn schuld) deze nog even.
Etab, kun je mij eens het type van camera doorgeven? ben ik ook naar op zoek.
Kun je er trouwens gewoon mee filmen of ook alleen beeld weergeven op een scherm? (zonder het op te slaan.)
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door RuudMal »

Ja en ik heb ook wel interesse!

Gr ruud
Ancora Imparo
Etab
Berichten: 368
Lid geworden op: do dec 22, 2011 9:22 pm
Locatie: Beverwijk
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Etab »

GEwoon via een chinese site. In dit geval Wish.Com site is in het Nederlands en ik betaal altijd met paypal. Heb ik ook nog bescherming.
Zoek even op Cam te koop vanaf 12 euro

Onze haven heeft Wifi dus ik pair hem met mijn telefoon en kan dan alles zien. En wel of niet opnemen kun je instellen. Er kunnen van die kleine sd kaartjes in die ook in een telefoon gaan. Via Wifi is geen mega HD kwaliteit. Maar wel in kleur.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
sambeek
Berichten: 1453
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 12:02 pm
Locatie: Veenendaal

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door sambeek »

sambeek schreef:Gezien ik bezig ben (voorbereiden van scootmobiel :oops: motor op stuurstand buiten) dacht ik ik probeer eens zo'n
regelunitje waarbij ik de motor op en af kan toeren links en rechts om kan laten draaien.
Gelijk maar een zware uitvoering gekozen (60A) kan ie daar niet op stuk draaien zullen we maar denken.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1QwsRQFXX ... XFXXX5.jpg

Dat is me de € 21,61 wel waard. Als ik hier rond google kom ik wel op andere bedragen uit. (zelfs met €33,00 meer.)
Het gaat hier meer om een principe kwestie.
Op mijn gemopper moet ik even terug komen.
Wat blijkt bij afhalen van mijn levering uit China voor nog geen €22,00 , er achteraf twee pakketjes te zijn aangeboden. :?
Weet ik veel, :( nl. eentje voor mijn zoon (op mijn adres) uit de USA, en eentje voor mij uit China.
Uit de twee papiertjes die door de brbus zijn gemikt kon ik dat er niet vanaf lezen.
Ik had me al ingedekt, met uitdraaien vanaf google en betalingsbewijs. :wink:
Nu blijkt dus dat pakketje uit USA invoer en btw betaalt moet worden en de mijn free is.
Tjonge jonge, heb ik daar nou het hele weekend om lopen morren. :oops: :oops: :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
Gebruikersavatar
Marie Christina
Berichten: 4802
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 7:59 am
Locatie: Noord Drenthe

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Marie Christina »

Oeps!
:lol:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Gebruikersavatar
RuudMal
Berichten: 1460
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:48 am
Locatie: Ede

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door RuudMal »

De jeugd van tegenwoordig doet ook maar wat...
Ancora Imparo
Waterman
Berichten: 1443
Lid geworden op: do feb 02, 2017 10:59 am
Locatie: Ergens boven de gasbel, die nu gesloten is.

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Waterman »

Marie Christina schreef:Maar de leverancier is toch verantwoordelijk voor de levering?
Of ben ík nou zo naïef?
Enerzijds heb je gelijk,amderzijds ben je een beetje naïef.
Ik zit er nu net zo mee.
Je hebt gelijk ,als je zegt,"een leverancier is verantwoordelijk voor de levering."
Maar nu ik een garantie gevalletje heb van een accu(Sparta fiets),beroept de leverancier zich ook op de garantie van Sparta.
Sparta geeft 2 jaar garantie.Accu is van 8 juni 2017,dus ruim een maand oud.
Accu loopt leeg op de fiets,ook al staat het systeem uit.
Ik heb vanmorgen ook de leverancier even duidelijk gemaakt,dat hij mij het product geleverd heeft,en niet Sparta.
Als het nu om en accu van 10 euro had gehandeld,had ik al lang een andere gekocht,maar hier gaat het ook om een accu van 400 euro.
En nu knijpt het toch bij de leverancier.
Dus ja, je bent wel een beetje naïef,want ook jouw fietsenmaker gaat af op de garantie van zijn leverancier,ook al is dat jouw leverancier niet.
Door andere ervaringen kan ik concluderen,dat garantie je de garantie geeft,dat er iets aan gedaan wordt via je verkoper,maar dat de verkoper zich ook beroept op zijn leverancier,en het antwoord daarvan lijdend is naar jou toe,ook al is het jouw leverancier niet.Dit is vaak zo,als het gaat om produkten boven de 50 euro.Terecht?Ik vind van niet,maar wat kun je eraan doen?Tot op heden niets.

Wat betreft de levering uit China van mij.
Het is nog steeds onderweg,is al binnengekomen(17-7-17) op NLAMSA(NL Amsterdam Schiphol Airport PostNL),is daar ook al van vertrokken(17-7-17),maar is er ook al weer binnengekomen18-7-17).
Vind het maar een rare vertoning.

MYXL rekent trouwens 35c/minuut,en geen 1 euro per gesprek meer.
Het bedrag kan oplopen naar max €17,50
Schijnbaar moet MYXL daar hun verdienste uithalen. :evil: :evil:
Echter ik heb begrepen dat het opvragen van,en/of bellen met de helpdeks geen geld meer mag kosten.
Betalen voor zoiets vind ik ook "not done",als je er iets besteld hebt.

Update:
Afgaande op mijn ervaring metMYXL,wat info betreft,heeft het geen zin om daar mee te telefoneren,want ze vertellen je gewoon verhaaltjes.
Dat is de 35 cent per minuut,die je eerst wacht,en daarna het gesprek voert, ,niet waard.
Ook voor tracking betalen heeft geen zin,want de tracking gaat maar tot Schiphol,en daarna zie je niet meer waar de zending zich bevind.
Fazit:
Het pakje lag zojuist bij in de brievenbus.
Volgende keer maar gewoon weer via Ebay.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.

"Pecunia non olet."
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Handige Harrie »

Ik bestel regelmatig spul via ali/ebay/banggood etc. en heb bijna nooit gehad dat het niet aankwam.
Tracing is bij de meeste verzendmethodes al stukken beter dan een paar jaar geleden.

Mar wat echt een uitkomst is is verzenden uit een eu warehouse. Zodra ik dingen duurder dan 30 euro heb heeft dit wel mijn voorkeur. De shipping is wat duurder (ondanks kortere afstand) maar de douane is dan geen probleem meer.

Zo heb ik mn huidige telefoon en 3d printer uit duitsland gehaald via ali, 5 euro duurder maar meer dan waard.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Gebruikersavatar
buggyrene
Berichten: 334
Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
Locatie: Giethoorn.
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door buggyrene »

Leg eens uit hoe dat werkt...

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Gebruikersavatar
Handige Harrie
Berichten: 296
Lid geworden op: do dec 04, 2014 12:41 pm
Contacteer:

Re: Vlotterschakelaar

Bericht door Handige Harrie »

Nou in het geval van ebay kan je vaak aan de linkerkant aangeven Wereldwijd/Europa/Lokaal dan zou je met de eerder genoemde vlotterschakelaar uitkomen op iets als deze http://www.ebay.de/itm/Stainless-Steel- ... 1959335610

Voor aliexpress is het een tikje lastiger. Die geeft het per land aan, Dus dan moet je door de landen waar dr warehouses zitten scrollen om te kijken of ze hebben wat je willen.
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
Plaats reactie