Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Beste forummers,
Is er misschien iemand die weet of drijfstanglagers en zuigerveren voor motorcode 615.941 ook passen in motoren met code 615.912?
De laatste is een iets ouder model OM615 en daar zijn beroerd onderdelen voor te krijgen en 3 x raden welk model er uit ons bootje kwam
Is er misschien iemand die weet of drijfstanglagers en zuigerveren voor motorcode 615.941 ook passen in motoren met code 615.912?
De laatste is een iets ouder model OM615 en daar zijn beroerd onderdelen voor te krijgen en 3 x raden welk model er uit ons bootje kwam
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Jahoor dat past. Maar pas op, op de buitenkant van de lager schaal staat std of een ondermaat.
op de zuigerveer staat alleen top maar geen overmaat !
Dus in beide gevallen is het nodig even te meten met wat we te maken hebben, lagers welke ondermaat en veren welke overmaat.
Gr. Wolf1
op de zuigerveer staat alleen top maar geen overmaat !
Dus in beide gevallen is het nodig even te meten met wat we te maken hebben, lagers welke ondermaat en veren welke overmaat.
Gr. Wolf1
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Top! bedankt voor de info.
Toch makkelijk zo'n forum, de meeste handelaren wilden een kenteken en chassisnummer hebben......valt niet mee met een boot
Toch makkelijk zo'n forum, de meeste handelaren wilden een kenteken en chassisnummer hebben......valt niet mee met een boot
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Nou helaas....past dus niet
Van de zuigerveren voor een 615.941 die ik had besteld passen er 2 op de zuigers van een 615.912, de bovenste veer is echter een stuk dikker/hoger op een 615.912. Jammer weer....dat wordt weer ff speuren op het grote net.
Van de zuigerveren voor een 615.941 die ik had besteld passen er 2 op de zuigers van een 615.912, de bovenste veer is echter een stuk dikker/hoger op een 615.912. Jammer weer....dat wordt weer ff speuren op het grote net.
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
ik denk dat je die onderdelen wel bij drinkwaard in sliedrecht kan vinden...
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Nee helaas, rommel is te oud
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
serieus ?
hoeveel jaar verschil zit er in beide types dan ?
ik heb ook een 615, maar die is aantal jaar geleden gereviseerd door ze (door vorige eigenaar)
hoeveel jaar verschil zit er in beide types dan ?
ik heb ook een 615, maar die is aantal jaar geleden gereviseerd door ze (door vorige eigenaar)
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Even uit mijn hoofd komt die van ons van tussen 1966 en 1977, een van de eerste modellen dus. Is inmiddels de 2e OM615, vorig jaar brak de distributieketting maar dit bleek een beetje een miskoop.
Ben even kwijt voor wat voor onderdeel we vorig jaar bij Drinkwaard zijn geweest maar ook dat hadden ze niet meer en kregen we te horen dat het tijdperk OM615 toch wel aan zijn eindje is.
Ander motortje is op zich ook nog wel een optie maar dit bootje moet het nog een jaartje blijven doen en eigenlijk zit niemand erop te wachten om nog een fundatie te gaan verbouwen.
Ben even kwijt voor wat voor onderdeel we vorig jaar bij Drinkwaard zijn geweest maar ook dat hadden ze niet meer en kregen we te horen dat het tijdperk OM615 toch wel aan zijn eindje is.
Ander motortje is op zich ook nog wel een optie maar dit bootje moet het nog een jaartje blijven doen en eigenlijk zit niemand erop te wachten om nog een fundatie te gaan verbouwen.
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Eigenlijk een goede oefening voor jullie nieuwbouw project. Maar het lijkt me iets realistischer dat de motor het nog een paar jaar moet blijven doen?Baschinist schreef:.. eigenlijk zit niemand erop te wachten om nog een fundatie te gaan verbouwen.
Ik zie die OM's wel eens tweedehands op marktplaats voorbij komen, misschien een donorblokje kopen? Altijd handig!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Ja klopt, dat was dit blok ook. Punt is alleen dat je geen idee hebt wat je koopt. Die dingen hebben er over het algemeen al een paar rondjes aardbol opzitten.Ik zie die OM's wel eens tweedehands op marktplaats voorbij komen, misschien een donorblokje kopen? Altijd handig!
Misschien dat dat hem uiteindelijk wel gaat worden hoor, dit zou alleen een wat goedkopere oplossing zijn.
Die oefening heb ik al gehad bij het huidige bootje en dat gaan we bij de nieuwe dus ff anders aanpakken Een jaar is wat optimistisch idd, maar hoop eigenlijk toch wel een eind te zijn dan. We zitten nog even achter wat staalsponsors aan en dan moeten we een heel eind op streek zijn met de begroting. Dan kan het platenpakket gemaakt worden en dan kunnen we bij een werf terecht om te bouwen incl. alle faciliteiten. En dan met een handje vol lassers moet het casco iig wel vrij vlot in elkaar zitten is de verwachting.Eigenlijk een goede oefening voor jullie nieuwbouw project. Maar het lijkt me iets realistischer dat de motor het nog een paar jaar moet blijven doen?
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Is een 616 een optie?
Op FB in de groep boten en bootonderdelen.:
goede 50pk 4 cilinder inboarfdiesel
€ 1.250
Roelofarendsveen
Zeer nette en goed lopende motor de motor bijschikt over gloeispiralen zodat hij makkelijk aanslaat en er zit een aanbouwhuis bij voor een keerkoppeling
Deze gemariniseerde motor is op basis van een Mercedes om616 en beschikt over 50pk
De motor is draaiend te zien!!
Op FB in de groep boten en bootonderdelen.:
goede 50pk 4 cilinder inboarfdiesel
€ 1.250
Roelofarendsveen
Zeer nette en goed lopende motor de motor bijschikt over gloeispiralen zodat hij makkelijk aanslaat en er zit een aanbouwhuis bij voor een keerkoppeling
Deze gemariniseerde motor is op basis van een Mercedes om616 en beschikt over 50pk
De motor is draaiend te zien!!
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
- Locatie: Krimpen aan de Lek
- Contacteer:
Re: Zuigerveren & drijfstanglagers OM615
Bedankt voor de tip maar we hebben gistermiddag een ander 615 blok gekocht ( voor heel wat minder, maar het scheelde dat de handelaar zelf ook scout was ).
Van het weekend eens even goed kijken hoe dat er aan toe is en met een beetje mazzel is het een kwestie van aanbouwdelen overzetten.
Van het weekend eens even goed kijken hoe dat er aan toe is en met een beetje mazzel is het een kwestie van aanbouwdelen overzetten.