er was eens.....een zooitje

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

er was eens.....een zooitje

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, sinds lange tijd ben ik weer in staat geweest om wat aan de TADI 3 te doen. :D
Het schilderwerk buiten om is min of meer winter klaar en de rest komt dit voorjaar weer wel, je blijft tenslotte bezig zeker met (oud) staal op zout water maar dat is geen nieuws :P .
Deze week ben ik aan het dashboard begonnen, dat wil ik bij nader inzien TOCH vernieuwen.
Mijn oorspronkelijke plan was om het zoveel mogelijk origineel te laten maar deze week kwam ik tot de ontdekking dat zelfs de schakelaars ZO verteerd zijn dat als je ze raakt ze afbreken (de behuizing) :( dussss....vervangen.
Nu was er op dit forum al eens voorgesteld om mijn losse schakelaars te vervangen door een schakelpaneel en dat gaat nu in het kader van de modernisering gebeuren.
Als voorwerk van het vervangen ben ik bezig geweest om in het dashboard de "spaghetti" enigszins te ordenen zodat ik terug kan vinden wat waar aangesloten hoort te zijn.
Tevens een paar foto`s van wat er was en hoe het nu erbij ligt.
Afbeelding
beetje rommelig

Afbeelding
EERST maar zoeken wat is wat

Afbeelding
de te vervangen schakelaars

Afbeelding
er kan nog een motordeel bij :D

Afbeelding
overal adereindhulsjes aan, te veel lengte er uit geknipt, veel nummering hersteld. geeft een beter en duidelijker overzicht

Al met al ben ik best tevreden met het resultaat EN met het feit dat ik het kan opbrengen om elke dag een poosje te gaan en ook wat te doen want dat heeft VEEL te lang geduurd, maar een depressie neemt je ongemerkt te pakken en het duurt HEEEEEL lang voor je er vanaf ben(als dat al lukt)
voor nu:
wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Peter-J
Berichten: 395
Lid geworden op: di nov 11, 2014 10:51 am

Re: er was eens.....een zooitje

Bericht door Peter-J »

Lekker bezig Ad! Ziet er al weer veel beter uit!
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Gebruikersavatar
paure nesci
Berichten: 1931
Lid geworden op: vr mar 14, 2014 11:50 am
Locatie: Cuijk

Re: er was eens.....een zooitje

Bericht door paure nesci »

fijn dat je weer "aan de klus" bent !
spaghetti op je bord is prima maar niet onder je instrumentenpaneel !
succes !
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Wouter
Berichten: 409
Lid geworden op: di okt 29, 2013 4:49 pm
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Re: er was eens.....een zooitje

Bericht door Wouter »

Vond dat eerste plaatje wel expressief!
Wel mooi aan kant gemaakt, en nu je de nummering hersteld hebt en precies weet hoe het in elkaar zit heb je natuurlijk ook een ljstje gemaakt hoe het nu zit...
Arrejoan
Berichten: 598
Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: er was eens.....een zooitje

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, dank voor het hart onder de riem @wouter: er is al een kladje :lol: Er komt nog een nieuw ,wat ruimer dashboard, en wat uitbreiding dus als DAT allemaal goed werkt en aangelegd is ga ik een "officiele" tekening maken compleet met nummeringslijst zodat wie na mij zorgt alles netje terug kan slaan en zich niet de pl^$##^s hoeft te zoeken. :D
wordt weer vervolgt, goede vaart en groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie