Iemand ervaring met Mascoat?

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Iemand ervaring met Mascoat?

Bericht door Baschinist »

Voor ons project hadden wij plannen om uiteindelijk het bootje te isoleren met spuitPUR tegen geluid en condensatie.

Nu kwam van de week de " huisschilder" langs en die verklaarde ons voor gek met als gevolg dat deze nu voor ons mascoat gaat regelen. Prachtig voor ons want het hele isolatieverhaal kunnen we gelijk van de begroting afschrappen op deze manier :D

Ik had er zelf echter nog nooit van gehoord en vroeg me af of er mensen hier zijn die er ervaringen mee hebben?

Groet,

Bas
Gebruikersavatar
ronrtl
Berichten: 136
Lid geworden op: za feb 25, 2017 5:40 pm
Info: Hamburger Barkas MS Zilverster
varend woonschip
lXbXd 19X4.2X1.6
DAF 1160 D 200pk
http://mszilverster.jouwweb.nl/
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Mascoat?

Bericht door ronrtl »

Hoi Bas,

Het isoleren met een soort van spuitpur op de huid van het schip ken ik wel. Wilde dat ook graag ivm wonen en dus condens op de huid maar werd uiteindelijk afgeraden omdat wanneer je eventueel een keer een lap moet dubbelen je die pur weer in de fik steekt. Geen brandwacht vind dit leuk tijdens lassen :lol:
Die Mascoat waar je het over hebt lijkt wellicht een betere oplossing. Ben reuze benieuwd naar je vindingen.
Tip, vergeet niet de onderkant van je vloer mee te nemen ivm condens en uiteindelijk schimmel.

Gr. Ron
Baschinist
Berichten: 1036
Lid geworden op: di jun 27, 2017 4:26 pm
Locatie: Krimpen aan de Lek
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Mascoat?

Bericht door Baschinist »

uiteindelijk afgeraden omdat wanneer je eventueel een keer een lap moet dubbelen je die pur weer in de fik steekt. Geen brandwacht vind dit leuk tijdens lassen :lol:
Bij ons gaat het om een nieuwbouwbootje, eventueel dubbelen hoop ik niet meer mee te maken in dit leven :mrgreen:
Maar wat ik er zo snel van begreep moet mascoat ook aangebracht worden in een dikte gelijk aan de halve staaldikte dus denk dat dat ook wel een puntje voor de brandwacht wordt als je daar gaat lassen :mrgreen:

Het mooie van dit spul is dat je het gewoon zelf met een kwast of roller aan kunt brengen maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of er mensen zijn hier met bevindingen/ ervaringen
Plaats reactie