GSM Module

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

hans-tjalk
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jul 03, 2015 2:02 pm

Re: GSM Module

Bericht door hans-tjalk »

Ik gebruik al enige jaren tot tevredenheid een GX 106, ooit begon het plan met het "bewaken" van de walstroom. We hadden kerstlampjes in de mast en het schip lag 45 auto minuten ver van huis, bovendien hielden we de boel vorstvrij met hier en daar een elektrisch kacheltje. Die kerstlampjes waren nog de echte bolletjes, en met wat wind gebeurde het wel eens dat er een bolletje sneuvelde.. De aardlek greep meestal tijdig in, en dat was dan gelijk einde walstroom...

Nu bewaken we nog steeds die walstroom, keurig met een netwachter, maar ook alarm bij een te lage temperatuur bij onze geiser, en nabij toilet.
Ook kan de accumonitor (service batt) alarm sturen op een ingang, en lees ik middels de ADC de spanning van de startaccu.
Met inbellen kan ik even een lampje maken, en met een berichtje kan ik werklicht in en uit schakelen... Inmiddels speelt de gedachte er iets meer mee te gaan doen, misschien zo dat ik verschillende opties kan schakelen om te bewaken en of schakelen.... meerdere temperaturen, watertank... Ach, u moet weten we verhuren het schip wel eens aan gasten die dan een weekendje blijven of zo...
Nog 1 voordeel, je kan bepalen wie geautoriseerd is om in te bellen en of te mogen schakelen...

De module is inmiddels opgenomen in een 19" behuizing en maakt deel uit van de hippe stroom distributie, eens per jaar gaan de stekkertjes los en mag ie met de baas mee, heb ik een klusje met iets andere stromen (1000 KW +) , en bewaak ik met de ingangen een hoofdverdeler en vergemakkelijk het leven ;-)

Ik ben wel erg tevreden over alle opties en mogelijkheden die je met dergelijke modulen hebt. Overigens heb ik recent een tweede aangeschaft (GX 110) Ik zou iets gaan doen met bewaken -alarmering- bij een oude buurman, maar kwam er later achter dat precies daar een slimmere optie voor was, https://www.seniorenalarmen.nl/producte ... m-senioren Met zelfs gps !.... mja.... Nu dus een GX 110 nog te besteden... vrij inzetbaar..

Nadelen?
Ja toch wel.. feitelijk doe ik niet heel veel met de gsm module op jaarbasis gezien, en dus ga je voor een pre-paid sim kaartje.. .nu was/ben ik wel tevreden over vodafone en gezien ervaringen.. huppekee... maar, je beltegoed vervalt als je niet binnen 1 jaar opwaardeert met minimaal €10...
Kortom, er zijn andere providers die dat (zo te zien) anders doen, al ken ik er voor als nog maar 1 en das simyo, maar ik heb het fijne nog niet uitgezocht.

Tip zou dus zijn bij gebruik, let even op welke provider je hier voor kiest.
Plaats reactie