Deze winter heb ik de uitlaat omgebouwd van droog naar watergekoeld, uitlaatspruitstuk aangepast met injectiestuk, 2- kamer waterslot laten maken, enzovoort.
Vandaag won de nieuwsgierigheid het van het wachten, dus de motor opgestart, benieuwd naar het resultaat, en ik ben zeer tevreden, het is geworden, zoals ik mij had voorgesteld.
https://youtu.be/9etXjQrQph4
Tweede filmpje met verhoogt toerental:
https://youtu.be/eRZmEh1ZCcU
Vanacht de verwarming aan, had geen zin meer om alles weer op antivries te zetten, immers, vanaf morgen is het dooi.
René
Uitlaat omgebouwd naar watergekoeld
Moderators: sailor wim, frank
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Uitlaat omgebouwd naar watergekoeld
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
- sailor wim
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: vr nov 30, 2007 11:53 pm
- Locatie: Den Haag
Re: Uitlaat omgebouwd naar watergekoeld
Zo dat is best stil geworden
Gr Wim
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- buggyrene
- Berichten: 334
- Lid geworden op: wo aug 07, 2013 11:36 am
- Locatie: Giethoorn.
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Re: Uitlaat omgebouwd naar watergekoeld
Ja, je hoort alleen het water, totaal geen uitlaatgeluid meer, na het zelfgemaakte 2 kamer waterslot, zit er onder het bed in de achterkajuit nog een waterslot met aangebouwde demper.
Weerstand in de uitlaat is ook goed, de motor loopt zelfs mooier vind ik.
René
Weerstand in de uitlaat is ook goed, de motor loopt zelfs mooier vind ik.
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
- KarelE
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: za dec 22, 2007 7:04 pm
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Beurtmotor Johanna
Katwijker uit 1926
LBD: 23,90 - 3,95 - 1,20
Max H: 3,40, Min H: 2,20
Werf: Tijssen, Leiden
Motor: Kromhout 4TS117 uit plm. 1962
70PK bij 1500 rpm
KK: Twindisc, reductie 1,98:1
Ligplaats: Gouda
Re: Uitlaat omgebouwd naar watergekoeld
Ik had bij mijn vorige generator ook nog een waterscheider, die zorgde voor koel uitlaatgas zonder gorgelgeluiden, het water werd door een aparte afvoer door het vlak weer afgevoerd. Nog stiller.
Time's fun when you're having flies Quote van Kermit the frog.
-
- Berichten: 598
- Lid geworden op: vr mei 22, 2015 6:43 pm
- Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)
Re: Uitlaat omgebouwd naar watergekoeld
Goedenavond allen, @Rene: dat ziet er netjes uit. Lijkt prima te werken, mooi stil!
Het water wat er uit komt is wel ERG koud he is gelijk ijs
groet Ad
Het water wat er uit komt is wel ERG koud he is gelijk ijs
groet Ad
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi